Teknolojiİstanbul, Sony’nin internet üssü oldu

İstanbul, Sony’nin internet üssü oldu

05.11.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Sony’nin tüm dünyadaki web siteleri Türkiye’den kontrol ediliyor. İstanbul’da 3 yıl önce 2 mühendisle kurulan IT biriminde şu anda 150 mühendis çalışıyor. Hedef, Sony dışındaki firmalara da hizmet verebilmek

İstanbul, Sony’nin internet üssü oldu
Şükrü Andaç

Bundan beş yıl önce Japon elektronik devi Sony’de Türkiye operasyonun başına geçen Mohsen Noohi, aradan geçen sürede 50 kişilik ekibin 100 kişiye, 'Sony Center’ olarak adlandırdıkları mağaza sayılarının ise 13’e çıktığını söyledi.

Bu süreçte bilgi teknolojileri (IT) alanında da Sony olarak Türkiye’ye ciddi yatırım yaptıklarını belirten Noohi, bundan 3 yıl önce 2 kişiyle kurulan 'web destek merkezi’nin şu anda 150 kişiye ulaştığını ifade etti.

Yalnızca 2 kişiyle başlayan ve Türkiye’deki Sony’nin yerel internet sitesinin yapım, bakım ve işletilmesi için kurulan bu birim, aradan geçen sürede Türkiye dışındaki ülkelere servis vermeye başladı. Bunun ardından, ilgili birimin Türkiye’de büyütülmesine karar verildi. Şu anda gelinen noktada, Sony’nin faaliyet gösterdiği Avrupa ülkeleri, Latin Amerika ülkeleri ile Uzakdoğu ülkelerindeki web siteleri Türkiye’den yönetilir duruma geldi.

Haberin Devamı
Merkezdeki yaş ortalaması: 24

Sony’nin, İstanbul Altunizade’de bulunan merkezindeki IT biriminde çalışanların çoğu bilgisayar mühendisi. Çalışanların yaş ortalaması ise 24. Bu arada ilgili birimde çalışanların yüzde 70’ini kız mühendisler oluşturuyor. Türkiye’den yönetilen tüm bu sitelere, günde ortalama 2 milyon kişi tıklıyor.

Web sitelerindeki yenilikler, kampanyalar veya tasarım değişiklikleri Türkiye’deki bu birim tarafından yapılıyor.
Sony’nin IT alanındaki en büyük insan kaynağının burada olduğunu sözlerine ekleyen Mohsen Noohi, yapılan yatırımların devam edeceğini, bu kapsamda önümüzdeki yıl Sony için oldukça önemli olan büyük bir toplantının Türkiye’de gerçekleştirileceğini açıkladı.

1500 tepe yönetici İstanbul’da

Sony Pazarlama Konferansı adlı etkinliğin, bugüne kadar ABD ve Japonya dışında sadece Paris’te yapıldığını söyleyen Noohi, bu etkinlik için Türkiye’nin seçilmiş olmasının oldukça önemli olduğunu vurguladı. Önümüzdeki yılın yaz aylarında yapılacak olan etkinlik için tüm dünyadan 1500’ü aşkın üst düzey yönetici İstanbul’a gelecek.

'Sony olarak çok şanslıyız’

“Sony’nin sahip olduğu en büyük değerlerden biri bizim markamız. Herkes zaten ondan konuşuyor ve ondan bir ürüne sahip olmak istiyor. Bu alanda çok şanslıyız” diyen Noohi, Türkiye’de haksız rekabette karşı karşıya kaldıklarını iletti.

Noohi, “Türkiye’de Sony ürünlerini ithal eden firmalar var. Bu firmalar Sony ürünlerini satıyorlar ama vergisini ödemiyorlar. Hiçbir sıkıntı da yaşamıyorlar. Bu gerçekten utanç verici. 5 yıl önce bu ülkeye ilk geldiğimde Sony’nin toplam satışlarının yarısından fazlası Doğubank’tan satılıyordu. Şimdilerde bu oran çok düştü.

Yatırımların ardından biz tüketicileri yetkili merkezlerden satın alma konusunda bilgilendirdik ve ikna ettik. Burada önemli olan, satış sonrası destek ve garanti” dedi.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler