05.11.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Bundan beş yıl önce Japon elektronik devi Sony’de Türkiye operasyonun başına geçen Mohsen Noohi, aradan geçen sürede 50 kişilik ekibin 100 kişiye, 'Sony Center’ olarak adlandırdıkları mağaza sayılarının ise 13’e çıktığını söyledi.
Bu süreçte bilgi teknolojileri (IT) alanında da Sony olarak Türkiye’ye ciddi yatırım yaptıklarını belirten Noohi, bundan 3 yıl önce 2 kişiyle kurulan 'web destek merkezi’nin şu anda 150 kişiye ulaştığını ifade etti.
Yalnızca 2 kişiyle başlayan ve Türkiye’deki Sony’nin yerel internet sitesinin yapım, bakım ve işletilmesi için kurulan bu birim, aradan geçen sürede Türkiye dışındaki ülkelere servis vermeye başladı. Bunun ardından, ilgili birimin Türkiye’de büyütülmesine karar verildi. Şu anda gelinen noktada, Sony’nin faaliyet gösterdiği Avrupa ülkeleri, Latin Amerika ülkeleri ile Uzakdoğu ülkelerindeki web siteleri Türkiye’den yönetilir duruma geldi.
1500 tepe yönetici İstanbul’da
Sony Pazarlama Konferansı adlı etkinliğin, bugüne kadar ABD ve Japonya dışında sadece Paris’te yapıldığını söyleyen Noohi, bu etkinlik için Türkiye’nin seçilmiş olmasının oldukça önemli olduğunu vurguladı. Önümüzdeki yılın yaz aylarında yapılacak olan etkinlik için tüm dünyadan 1500’ü aşkın üst düzey yönetici İstanbul’a gelecek.
'Sony olarak çok şanslıyız’
“Sony’nin sahip olduğu en büyük değerlerden biri bizim markamız. Herkes zaten ondan konuşuyor ve ondan bir ürüne sahip olmak istiyor. Bu alanda çok şanslıyız” diyen Noohi, Türkiye’de haksız rekabette karşı karşıya kaldıklarını iletti.