Teknoloji Sosyal medyada lansman trendi

Sosyal medyada lansman trendi

24.08.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Oscar de la Renta, 2013 Sonbahar-Kış kampanyasını önde gelen moda dergileri yerine Instagram’da yayınlamayı tercih etmişti. Yedi kareden oluşan çekimler herkesten önce markanın 180 bin Instagram takipçisiyle buluşmuştu.

Sosyal medyada lansman trendi


Sezon yaklaştıkça farklı markalardan benzer hamleler görmeye devam ediyoruz. Yeni sezon ürünlerini, kampanyalarını sosyal medyayı kullanarak tanıtan en yeni marka, J. Crew. Ünlü Amerikan perakende markası, sonbahar kataloğunu Pinterest üzerinden tanıttı. Ve böylece Pinterest’i kullanarak ürün lansmanı yapan ilk isim oldu. Elbette J. Crew’un dijital pazarlama kampanyaları bununla sınırlı değil. YouTube kanallarından yayınlayacakları J. Crew on Film video serisinin yanı sıra Instagram ve Tumblr’dan da istifade edecekler. Birçok marka, daha geçtiğimiz yıl sosyal medyada varlık göstermeye başlayan J. Crew’un gelişimini örnek almalı.

Çekim arkası videosu
Fransız modaevi Givenchy de güzellik koleksiyonunun en yeni ürünlerini bir sosyal video aracılığıyla tanıttı. Givenchy’nin Teint Couture serisini tanıttığı video, basılı ilanların çekim arkası gibi kurgulanmış. Süpermodel Mariacarla Boscono’ya yeni seriyle makyaj yapılıyor. Makyaj öncesi ve sonrası hali gösterilen modelin fotoğrafı, ardından basılı ilana dönüşüyor. Çünkü marka yeni serisinin tanıtımı için Youtube, Facebook ve Twitter’ın yanı sıra basılı mecraları da kullanıyor.
Uzmanlar, müşterilerinde duygu yaratmak isteyen markaların sosyal videolardan faydalanması gerektiğini söylüyor. Özellikle basılı mecralarda iletişimi zor olan hikayeler, videolarla rahatlıkla anlatılabiliyor. Güzellik ürünlerinin tanıtımı için bu, çok daha avantajlı.
Givenchy’nin örneğinde olduğu gibi backstage videosunun sonunda çekilen ilanın basılı medyada yayınlanması ise, platformlar arası geçişi ve bütünlüğü sağlıyor.

Bir yılda 1 milyon hayran
Sosyal medya uzmanları, Rolex’in sosyal medya başarısını konuşuyor. Henüz bir yıl öncesine kadar dijital mecralarda bulunmayan, hatta bu arada sahte hesapları bile açılan Rolex Facebook’ta 1,1 milyon hayrana ulaştı. Lüks markaları için daha yeni sosyal mecralarda olmamak farklı bir şey, ama Facebook gibi internet kütüğüne dönüşmüş bir platformda bulunmamak başka bir şey. Bugüne kadar sosyal medyada olmamayı kendi tercih eden Rolex henüz Twitter’da bulunmuyor, YouTube kanalı ise henüz açıldı.