06.05.2014 - 02:54 | Son Güncellenme:
İşte Steve Jobs’un hayatını inceleyen araştırmacılardan biri olan Carmine Gallo, yazdığı “The Innovation Secrets of Steve Jobs” isimli kitapta Jobs’un başarısının ardındaki sırları 7 maddede özetlemiş. Bu önemli noktaları kısa kısa sizlerle paylaşmak istedik.
1) Yaptığınız İşi Sevin
Tutku çok önemlidir, yaratıcılık tutku olmadan olmaz. Steve Jobs insanların potansiyellerini ortaya çıkartmak için araçlar yaratma konusunda tutkuluydu. Siz de mutlaka kendinize “Kalbim beni nereye sürüklüyor?” diye sorun.
2) Evrende Bir İz Bırakın
Tutku roketi ateşler ama vizyon onu hedefe götürür. Steve Jobs’un ortağı Steve Wozniak, bilgisayarları her insanın ulaşabileceği bir nesne yapmak istiyordu. Jobs bu vizyonu gerçekleştirdi. Ekibinizi bu büyük resme yönlendirin.
3) Yaratıcılık Noktaları Birleştirmektir
Jobs, insanların çok farklı deneyimlerinin toplamının onlara, başkalarının göremediği sonuçları gösterdiğine inanıyordu. Jobs değişik deneyimlerini en iyi fikirlerini beslemek için kullandı. Beyninizi alışık olduğunuzun dışında deneyimleri yaşamaya zorlayın.
4) 1,000 Kere “Hayır” Deyin
Jobs zamanında “İnovasyon, 1,000 şeye hayır diyerek oluşur.” demişti. iPhone konseptini, önerilen tonla özelliğe hayır diyerek, basitliği seçerek yarattı. Apple yeni bir ürün lanse ettiği zaman kalabalık yaratmaz, açık ve temiz bir imaj oluşturur. Siz de hayır demeye başlayın.
5) İnanılmaz Müthiş Deneyimler Yaratın
Jobs, Apple ürünleri yaratırken rakiplerinin yaptıklarını kendine örnek almadı, bir ürünün getireceği deneyimin nasıl yaşanacağını tasarladı. Her seferinde, her müşteri için farklı ve yaşanarak anlaşılacak müthiş deneyimler yaratmaya uğraşın.
6) Mesaja Hükmedin
Steve Jobs usta bir hikayeciydi ama bunun için çok çalıştı. Sunum becerilerini yıllar boyu geliştirdi. Harika fikirlerini başkalarına aşılayarak ürünlerin ve hizmetlerin başarılı olmasını sağladı. Siz de hikayelerinizi rafine hale getirin onları ustaca anlatın.
7) Ürün Değil, Rüya Satın
Jobs ürün satarak değil, aslında rüyaları satarak başarılı oldu. İlk Apple mağazasını 2001’de açtığında bilgisayar satmak için açmadı, insanların hayatını zenginleştirmek için açtı. İnsanlar kendileri ile ilgilenirler, onların amaçlarına ulaşmalarını sağlayan ürünleri alırlar. Ürün satmaya değil, insanların hayallerine odaklanın.