Teknonet
ŞÜKRÜ ANDAÇKamu kurumlarını internete taşıyan e -
devlet uygulaması ineklere uzandı. Bilişim Fuarı’ndan e - devlet bölümünde yer alan Tarım Bakanlığı’nın tanıtımını yaptığı ‘Hayvan Kimlik Kayıt Sistemi’, 4 milyon ineğin kimlik kartını içeriyor. Her inek, kendisine verilen 12 haneli kulak numarasından, anında bulunuyor. Sitede TR uzantısı ile başlayan rakamlar girildiğinde herhangi bir inek hakkında ayrıntılı bilgiye ulaşılıyor.
Türkiye’de yaklışık 11 milyon inek olduğunu söyleyen Bakanlık yetkilileri, şu an itibariyle 4 milyon ineğin kayıt altına alındığını ve internet üzerinden bu ineklerin akıbetinin online olarak izlenebildiğini belirtti. Tarım Bakanlığı’na bağlı Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen proje, Amerika ve Avrupa Birliği normlarına uyum çalışmaları çerçevesinde yapılıyor. İnekler hakkında toplanan tüm kayıtlar Tarım Bakanlığı’na bağlı www.pedigri.gov.tr adresinde yayımlanıyor. İnternet sistemi üzerinde kayıt altına alınan inekler, kesilmeleri halinde sistemden kayıtları siliniyor.
Her ineğe bir kimlikProje ile ülke içindeki hayvan hareketleri de izleniyor. Bir ineğin ne zaman doğduğu, anne ve babasının adı, kaç yaşına kadar nerede kaldığı, önemli rahatsızlıklar geçirip geçirmediği, doğumları, yer değiştirmeleri siteden izleniyor. Bu bilgiler bir kimlik kartına da dökülüyor.
Hüsmen Ağa ekistradan mutluluklar diliyi...Aria, ‘Extra card’ reklamında trendy sokak çocuklarını kullandı. Filmin Şanlıurfa’da çekilen ilk bölümünde, çocuklar, ‘dayıoğlunun düğünü’ne gidiyorlar. Geçtiğimiz günlerde ‘isteyin yeter’ sloganını ‘iletişim sanattır’ olarak değiştiren Aria, bu kapsamda yeni bir reklam kampanyası başlattı. Aria’nın promosyonlu hattını ifade eden ‘extra card’ reklam kampanyası için düşünülenler ise ‘trendy sokak çocukları’ oldu. Kaykay kullanan, hip hop müzik dinleyen ve genç dinamik nesli temsil eden ve sokak sanatını anlatan bu gençler, tüm Türkiye’yi dolaşarak ‘extra card’ı tanıtacaklar.
Bu kapsamda Şanlıurfa’da çekilen reklam filmi ise bir hayli dikkat çekici. Filmde Güneydoğu yöresinin aksanı kullanılıyor. Filmin diğer yörelerdeki çekimlerinde de yörenin aksanı kullanılacak.
Aria Reklam Bölümü’nden Aslı Alemdaroğlu, “Aria’nın iletişim stratejilerinde yeni bir dönem başladı. İletişimde tamamen yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlar hedefliyoruz. Bu yüzden de yeni sloganımız sanatı her yerde kullanacağız. Şanlıurfa’da çektiğimiz film bu adımın ilki. Amacımız extra card’ı kullanıcıya tanıtmak. Tüketiciye yakın olmak içinde Şanlıurfa’yı seçtik.
Bölgeleri gezecekAncak filmlerde oynayan bu çocuklar tüm Türkiye’yi dolaşacaklar. Bilindiği gibi reklam filminde sokak çocukları Şanlıurfa’da dayı oğullarının düğününe gidiyorlar. Düğün sırasında ağaya mesaj geliyor ve ağa mesajı ayağa kalkıp okuyor: "Hüsmen Ağa ekistradan mutluluklar diliyi!’ Diğer yörelerde de sokak teması işlenecek" dedi.
‘Mavidiş’li el bilgisayarıToshiba’nın yeni model el bilgisayarı e740, Mavidiş (10 metrekare içerisinde cihazların kablosuz olarak uyumlu çalışması) özelliğine sahip. Kullanıcının yanında taşıyabildiği bu cihaz, ofis ya da evdeki PC ya da dizüstü bilgisayarlarla uyum içerisinde çalışıyor ve veri transferi gerçekleştirebiliyor.
Resimli mesajlaştılarGeçtiğimiz aylarda cep telefonu operatörü Turkcell’in MMS (multimedya messaj) uygulamasını başlatmasının ardından, Nokia ve Turkcell firmaları fuarda kurdukları standlarda MMS tanıtım gösterileri düzenlediler. Nokia, MMS için özel olarak ayırdığı bölümde, ziyaretçilere MMS teknolojisini kullanarak fuardan fotoğraf çektirip, istedikleri kişilere yine fuardaki bilgisayarlar aracılığıyla e -
posta göndermesini sağladı. Ayrıca ziyaretçiler, yine bu bölümdeki fuarda çekilen en iyi MMS’li fotoğraf yarışmasında da oy kullanarak ödül kazandılar.
Fuarda bir diğer MMS köşesi de Turkcell tarafından kurulmuştu. Bu bölümde de MMS teknolojisi hakkında ayrıntılı bilgiler, MMS ayarları, abonelik başlatma ve çeşitli yarışmalar düzenlendi.
Turkcell, cep kulübesi kurduTurkcell bu yıl fuar alanına, ziyaretçilerin rahat konuşabilmesi için cep
telefon kulübeleri yerleştirdi. Ziyaretçilern cep telefonlarıyla konuşurken fuarda oluşan gürültüden etkilenmemesi için tasarlanan kulübeleri, fuara katılanlar tarafından sık sık kullanıldı. Özel olarak geliştirilen ve ses geçirmeyen camdan yapılmış bu kulubüler, fuarın farklı bölümlerinde yer aldı. Özellikle fuarın ortasında yer alan buluşma noktasına ve en kalabalık salon olan 7 numaralı salona yerleştirilen kulübeler ziyaretçiler tarafından ilgiyle karşılandı.
Cep’te chat zamanıSiemens Mobile’ın fuarda tanıttığı yeni ürünü m50’nin en ilgi çekici özelliği internette ICQ üzerinden anında mesajlaşma imkânı tanıması. Böylece kullanıcılar cep telefonları üzerinden ICQ’daki arkadaşlarıyla anında mesajlaşabiliyor. Siemens Mobile tarafından eğlence için tasarlanmış olan M50’de değişik PC oyunları da oynanmakta. Ayrıca Java teknoloji sayesinde internetten uygulamalar indirilip kaydedilebiliyor, oynanabiliyor ve başkalarıyla değiş tokuş yapılabiliyor. Kullanıcılar oyunları, Java uygulamalarını ve zil melodilerini firmanın resmi web sitesi www.mysiemens.com/city üzerinden ücretsiz olarak yükleyebiliyorlar.
Teknolojik reklamDüz baskılara hareket, derinlik, zoom, animasyon ve değişkenlik getiren Magic Lens adlı baskı tekniği ile, düz bir satıh üzerinde ister logonuzu hareket ettirebilir, isterseniz önemli ayrıntıları büyütüp küçültebilir veya 20’ye yakın görüntü değişkenliğiyle kısa metrajlı bir film bile oynatılmakta. Poster, kitap kapağı, CD ve kaset kapakları, mausepad gibi geniş bir kullanım alanına sahip olan Magic Lens’ler S - imaj firması tarafından Türkiye’de üretilip, yurt dışına ihraç edilmekte.