The OthersGaranti’nin güç gösterisi

Garanti’nin güç gösterisi

07.07.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Garanti’nin güç gösterisi

Garanti’nin güç gösterisi




Türkiye’nin en köklü bankalarından biri olan ve krizlerde ayakta kalmayı başarmış olan Garanti Bankası son reklam filmi ile gündeme oturdu. Reklamı yaratan Young & Rubicam Reklamevi’nin başkanı Serdar Erener, ‘Türkiye’ adlı bu gemiyle özdeşleşen kampanyanın perde arkasını Milliyet’e anlattı;
Erener reklam filminin, zamanlama olarak bankaların zor durumda olduğu ve Türkiye’nin dünya kupasında ilk dörde kalmasının seçilmesi için ‘Bu bir tesadüf değil’ dedi . Türkiye’nin en büyük dört bankası arasında gösterilen bir bankanın TMSF’ye devredilmesi sırasında ekranlarda boy gösteren ve tüketiciye devasa bir gemiyle güven aşılayan reklam filmi, aynı zamanda ‘Türkiye’ adı ve kullanılan Türk müziği motifleriyle de dünya kupası neşesini de yakalamayı başardı. Garanti Bankası yetkilileri ile yapılan bir toplantıda ortaya çıkan reklam isteği için banka yöneticileri tek bir cümle verdi. İstenen bankanın Osmanlı Bankası ile birleşmesinin ardından oluşan güçlü yapısının duyurulmasıydı.
Tuzla tesislerinde gerçekleştiren reklam filmi on iki gün sürdü ve tersane çalışanları filmde rol aldı. Günlük işlerine devam eden ve normalde bir gemiyi on iki günden kısa bir sürede bitirebilen çalışanlar böylece ek bir gelir de elde etmiş oldular. 70 kişilik bir ekibin çalıştığı filmin konusu olarak bir geminin seçilmesinin sebebi ise ‘hepimiz aynı gemideyiz’ klişesi ve ekonominin daha önce gemi simgesi ile tasvir edilmiş olması.

Altı metre çapında yonca
Reklam filminin tek yapay senaryosu ise Garanti’nin dört yapraklı yoncasının bir pervane olarak düşünülüp monte edilmesi. Film hileleri kullanılmadan çekilen reklam için altı metre çapında büyük bir pervanenin hazırlandı. Film için reklamı çeken ajans çalışanları iki karavan ile Tuzla tersanesi önünde kamp kurdu. Reklamın ulaşacağı hedef kitlenin nasıl belirlendiği sorusuna ise Erener "Birden fazla bankayla ilişkisi olan, her gün bir gazete okuyan ve genellikle günde üç saat televizyon seyreden ve çoğunluğu erkek olan bir kitleyi hedefledik. Banka bize ne istedikleri sorusunun cevabını vermişti. Biz nasıl ve nerede sorusuna cevap bulduk. Bu da televizyon ekranlarıydı" dedi.

12 Dev Adam’ın yaratıcısı
İstanbul’da doğan Serdar Erener Robert Koleji bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversitesi Tarih bölümünü bitirdi. 28 yaşında kreatif direktör olan Erener, 35 yaşında da ajans başkanı oldu. Ününü garanti bankasının reklamları ile kazanan Erener, dünyanın en büyük reklam yarışması olan Cannes’a da jüri üyesi olarak atandı. Onlarca markaya hizmet sunan Erener, bir çok klasiğe de imza atmış bir reklamcı. Pop müziği sanatçısı Sertap Erener’in kardeşi olan Serdar Erener kardeşine de bir çok klip çekti. Erener ayrıca Hazırkart reklamındaki ‘Özgür Kız’ın’, 12 dev adamın ve Garanti’nin ‘sucu çocuğunun’ da yaratıcısı. Erener’in reklam ajansı bugüne kadar 9 Altın Elma, 87 Kristal Elma ve 137 başarı ödülü almış.









EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler