The Others Gürüz'den "kitaplı savunma"

Gürüz'den "kitaplı savunma"

08.11.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Gürüz'den "kitaplı savunma"

Gürüzden kitaplı savunma


Hülya Aydoğan Ankara


       YÖK Başkanı Prof. Dr. Kemal Gürüz, üniversiteye girişte ilk kez bu yıl uygulanan ve yoğun tepki alan sınav sistemine yönelik eleştirilere Meclis'te yanıt verecek.
       Gürüz, Başbakan Yardımcısı Devlet Bahçeli'nin "Bu sistemi mutlak ıslah etmek gerek" diye eleştirdiği tek sınav sistemini, TBMM'de YÖK'ün bütçesinin görüşülmesi sırasında hazırlattığı kitabı milletvekillerine dağıtarak savunacak. Her yıl bütçe görüşmelerinde "Yükseköğretimin Bugünkü Durumu" başlıklı bir kitap dağıtarak, yükseköğretim hakkında bilgi veren Gürüz, 2000 yılı bütçesinde milletvekillerine "1999 Yükseköğretime Griş Sınavı, Geçmiş Yıllarla Karşılaştırma ve Değerlendirme" başlıklı bir kitap dağıtmayı tercih etti.
       Daha önceki yıllarla bu yıl uygulanan sınavın sonuçları ayrıntılı olarak karşılaştırılan 40 sayfalık kitapta, bu yılki sınavda elde edilen ilk sonuçlar tablolarla desteklenerek anlatılıyor. Dünyaca ünlü İngiliz dergisi Newsweek'de 6 Eylül 1999 tarihinde yayınlanan "Büyük Test" başlıklı makalelerin türcemelerini de kitapta yeralıyor.

OÖBP yasal zorunluluk

       Ortöğretim Başarı Punanı'nın hesaplanması ve mezun olduğu alandan tercih yapanlara ek puan verilmesi konusundaki eleştirilere kitapta, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 45. maddesiyle yanıt veriliyor. Kitapta, "45. Maddede yükseköğretime girişte bir sınav yapılması, ortaöğretimdeki başarının dikkate alınması, lise birincilerine ayrı bir kontenjan verilmesi ve ortaöğretimdeki mesleki alanının devamı olan yükseköğreti programlarını tercih eden adaylara ek puan verilmesi yasal zorunluluktur" deniliyor.

Haksız kampanya

       Kitabın sonuç bölümünde "İlk defa bu yıl uygulanmasına aleyhine haksız bir şekilde yoğun kampanya yürütülmesine rağmen yeni sınav sistemi önemli gelişmeler sağlamıştır" görüşüne yer veriliyor. Kitapta önemli gelişmeler de şöyle sıralanıyor:
       * Yeni mezunların yerleşme oranlarının önemli ölçüde artması, ortaöğretimdeki başarının öneminin giderek dapa iyi anlaşılacağının ilk belirtisidir.
       * Mesleki ve teknik lise çıkışlı adayların meslek yüksekokullarına girişlerinde çok önemli artış meydana gelmiştir.
       * Ortaöğretimle yükseköğretim arasındaki kopukluğun önemli ölçüde giderilebileceğinin ilk işaretleri ortaya çıkmıştır.
       * Ülkemizin en yetenekil kümesini oluşturan fen lisesi öğrencilerinin son sınıfta başka liselere nakilleri durmuştur.
       * Öğretmenlik programlarına giren öğrencilerin hem kalitesi yükselmiş hem de ortaöğretimde bu programlar içn eğitilen öğrencilerin yerleşme oranları artmıştır.


Yazarlar