The Others İslamda terör olamaz

İslamda terör olamaz

23.03.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

İslamda terör olamaz

İslamda terör olamaz

Pakistan Başbakanı Şerif, islam medeniyetinin terör ve adaletsizliğe dayanan bir stratejiye sahip olmadığını söyledi

PAKİSTAN Başbakanı Navaz Şerif, Batı dünyasının kontrolündeki medyanın, İslamiyetle köktendinciliği bilinçli olarak eş anlamlı kullandığını belirterek, "İslam medeniyeti, çatışma, terör, nefret ve adaletsizliğe dayanan bir stratejiye sahip değildir" dedi.
Milliyet'in sorularını yanıtlayan Şerif, Pakistan'ın çekici bir pazar olduğunu hatırlatarak, Türk özel sektörüne çağrıda bulundu. İki ülkenin uluslararası forumlarda birbirlerine destek verdiklerini vurgulayan Şerif şöyle konuştu:
"Ancak ikili ekonomik ilişkilerin Pakistan ve Türkiye arasındaki bağların derinliğini yeterince yansıtmadığı düşüncesindeyim. Pakistan'ın ucuz ve kalifiye iş gücü gözönüne alındığında ortak girişimlere sayısız teşvikler ve kolaylıklar sağlıyoruz."
Şerif'in güncel konulardaki sorulara verdiği yanıtlar ise şöyle:
Soru: Pakistan'ın siyasi yaşamında ordunun rolu nedir? Pakistan Cumhurbaşkanı günlük yaşamda İslami kuralların daha fazla uygulanması çağrısında bulundu. Pakistan'da laikliğin anlamı nedir?
Şerif: Pakistan Anayasası, parlamento, yargı ve yürütmenin rollerini açıkça tanımlamaktadır. Ordu dahil devletin tüm organları Anayasa'nın ruhuna uygun olarak rollerini yerine getirmektedirler. İslam bir yaşam biçimidir. Cumhurbaşkanı bu konuda yeni bir şey söylemedi. İslam toleransı, adaleti ve eşitliği telkin eder. Azınlıkların haklarını tamamiyle korur. Pakistan'da nüfusumuzun yüzde 3'ünü oluşturan azınlıklar ulusal yaşamımızın odağına entegre olmuştur.
Soru: Batı dünyasında Müslüman kelimesi genellikle köktendincilikle eş anlamlı kullanılıyor. İslamın bir imaj sorunu var mı? Daha iyi anlaşılabilmesi için neler yapılması gerekiyor?
Şerif: Batı dünyasının İslamiyetle köktendinciliği eş anlamlı kullanması kontrolü altında tuttuğu medya aracılığıyla gerçeği bilinçli bir şekilde çarpıtmasının bir örneğini oluşturmaktadır. İslam medeniyeti, çatışma, terör, nefret ve adaletsizliğe dayanan bir stateji ortaya koymamıştır. Çünkü Müslüman kelimesinin kendisi barış anlamına gelir. Barış ve özgürlüğün insanı gerçeğe götürdüğüne inanılır. İslam, barış ve berraklığı temsil etmektedir, bazı çevrelerin yaymaya çalıştıklarının tersine İslam terörü temsil etmemektedir.
Soru: Siyasi yaşamda yolsuzluk sorununu aşmanın yolları nelerdir?
Şerif: Yolsuzluğa karşı mücadeledeki en önemli yöntem tüm düzeylerde etkin bir hesap verilebilirlik mekanizmasının kurulmasıdır. Yasalar yolsuzluk olayına karışanlara karşı hiç bir ayırım gözetmeksizin uygulanacaktır.
Soru: Pakistan'ın eski Başbakanı Benazir Butto'nun eşi Asaf Ali Zerdari, Milliyet Gazetesi'ne yaptığı açıklamada, eşi ve Türkiye'nin eski Başbakanı Tansu Çiller'in, yolsuzluk iddiaları nedeniyle aynı kaderi paylaştıklarını söylemişti. Bu görüşe katılıyor musunuz?
Şerif: Bu kendi görüşüdür. Buna ekleyecek bir şeyim yok. Ancak Zerdari'nin vurguladığı gibi, ortada bir benzerlik bunulup bulunmadığına daha iyi karar verecek olan sizsiniz.