The Others Küçük delifişek

Küçük delifişek

24.10.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Otokolik / Levent Köprülü Ford'un Fiesta modeli 2000 yılında yepyeni bir yüzle piyasaya sunulucak. Yeni Fiesta özellikle yüksek performanslı küçük otomobil isteyenleri memnun edecek. Fiesta, 1976 yılında ilk piyasaya çıktığında Avrupa'da büyük sükse yapmıştı. Ford, bu modeliyle "küçük otomobiller" kategorisine bir giriş yapmış, bir anda piyasanın hayranlığını kazanmıştı. Nitekim, aradan geçen yıllar içerisinde 9.5 milyon adedi bulan satış rakamı da, bu tezi doğrulamaya yetmişti. Bu alışkanlık yaratan model, 2000'de yepyeni bir yüzle sevenlerinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Şimdilik sadece deneme üretimi yapılan yeni Fiesta'ların Avrupa'da piyasaya çıkış tarihi, 2000'in Ocak ayını bulacak. 6 farklı güçte motor seçeneği ve değişik versiyonlarla satışa çıkacak Fiesta'nın, öncelikle 1.25 ve 1.4 litrelik modelleri Türkiye'ye getirilecek. Ön farları, radyatör ızgarası, ön ve arka tamponları, kaputu, iç döşemesi ve ön koltukları değişen Fiesta'ların en ilgi çeken modeli ise, performanslı bir küçük otomobil isteyen kitleye yönelik 1.6 lt. motorlu "Sport." İspanya'nın Barcelona kentinde gerek otoyolda, gerekse de bol virajlı dağ yollarında kullanma imkanı bulduğumuz Fiesta 1.6 Sport, şüphesiz yeni Fiesta serisi içinde bizde en çok iz bırakan araç oldu. Fiesta için Ford Focus'tan ödünç alınan 1.6 litrelik motorun beygir gücü 100'den 103'e çıkarılmış. Geliştirilen kısa oranlı şanzıman da, ataklık sağlamış. 0 - 100 km. akselerasyonu 10.2 saniye olan aracın son sürati, fabrikaya göre 182. 2000 - 5500 devir aralığında oldukça atak olan aracın motoru, devir saatinde görünen 7000 devri kusursuz bir biçimde çevirebiliyor. Ancak böyle performanslı bir kullanımda, benzin tüketiminin azımsanamayacağı da malumunuz! Diğer Fiesta modellerine göre daha saldırgan bir ön tampona ve kapı eteklerine sahip Sport'ta, en keyif veren ayrıntı da, motor sesinin verdiği "zevki" artırmak için yapılan küçük operasyon. Ford, motor kısmında, hava filtresi kutusundan ekstra bir boru çıkartarak, bunun diğer ucunu sürücü mahalline dayamış. Böylece motorun, kullanıcıya "daha keyifli bir ses vermesi" sağlanmış. Gelelim yürüyen aksama... Fiesta Sport, ele avuca sığabilsin, yolu daha iyi tutabilsin diye, kardeşlerinden farklı bir yapıya bürünmüş. Yerden yüksekliği düşürülen ve helezonları elden geçirilen Sport'un süspansiyonu da, diğerlerinden biraz daha sert. Ön kısmına bir de viraj çubuğu yerleştirilince, kasislerde savrulmalar azalmış, daha dengeli ve iyi bir yol tutuş sağlanmış. Geniş tabanlı, daha büyük ebatlı lastik ve jantlar da, eküriyi tamamlamış. Bu, virajlı yollarda yaptığımız sürüşlerde "test edilip, onaylandı." Aracın güvenle durdurulması göreviyse, daha büyük çaplı ön fren diski ve büyütülmüş arka kampanaya emanet edilmiş. Bunun da, oldukça başarılı olduğunu söyleyelim. Ford mühendisleri, aracın bir "performans otomobili" olmadığını savunsalar da, yan çıkıntıları artırılan spor koltuklar ve kısa vites yolları, iki renkli spor direksiyon simidi, beyaz zeminli gösterge paneli, bunun hala tersini gösteriyor. Aracın içinde göze çarpan tek eksiklik ise, orta konsolun basit yapısı. 1.6 litre motora sahip VW Polo, Peugeot 106, Opel Corsa gibi araçlara rakip olması beklenen Fiesta 1.6 Sport'un, diğer versiyonlarına göre birkaç ay daha geç üretilmesinin planlandığını, dolayısıyla fiyatının da belli olmadığını söyleyerek noktalayalım yazımızı... Yeni Hoşgeldin Saxo 2 Citroen'in ülkemizde özellikle bayanlar ve gençler tarafından ilgi gören minik Saxo'su, yenilenerek piyasaya çıktı. Ön far ve sinyalleri, arka stop lambaları, radyatör ızgarası ve kaputu değişen Saxo 2'nin iç kısmında ise daha görünür bir flaşör düğmesi, göz kamaşmasını engelleyen özel filtreli dikiz aynası, yeni vites topuzu ve iç döşemeler gibi yenilikler var. 3 yıl boya ve 12 yıl paslanmazlık garantisiyle satışa sunulan Saxo'lar, yine 1.4, 1.5 ve 1.6 16V benzinli, 1.5 dizel motor seçeneklerine sahip olacak.

Küçük delifişek
kolik / Levent Köprülü Ford'un Fiesta modeli 2000 yılında yepyeni bir yüzle piyasaya sunulucak. Yeni Fiesta özellikle yüksek performanslı küçük otomobil isteyenleri memnun edecek. Fiesta, 1976 yılında ilk piyasaya çıktığında Avrupa'da büyük sükse yapmıştı. Ford, bu modeliyle "küçük otomobiller" kategorisine bir giriş yapmış, bir anda piyasanın hayranlığını kazanmıştı. Nitekim, aradan geçen yıllar içerisinde 9.5 milyon adedi bulan satış rakamı da, bu tezi doğrulamaya yetmişti.
Bu alışkanlık yaratan model, 2000'de yepyeni bir yüzle sevenlerinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Şimdilik sadece deneme üretimi yapılan yeni Fiesta'ların Avrupa'da piyasaya çıkış tarihi, 2000'in Ocak ayını bulacak. 6 farklı güçte motor seçeneği ve değişik versiyonlarla satışa çıkacak Fiesta'nın, öncelikle 1.25 ve 1.4 litrelik modelleri Türkiye'ye getirilecek. Ön farları, radyatör ızgarası, ön ve arka tamponları, kaputu, iç döşemesi ve ön koltukları değişen Fiesta'ların en ilgi çeken modeli ise, performanslı bir küçük otomobil isteyen kitleye yönelik 1.6 lt. motorlu "Sport."
İspanya'nın Barcelona kentinde gerek otoyolda, gerekse de bol virajlı dağ yollarında kullanma imkanı bulduğumuz Fiesta 1.6 Sport, şüphesiz yeni Fiesta serisi içinde bizde en çok iz bırakan araç oldu. Fiesta için Ford Focus'tan ödünç alınan 1.6 litrelik motorun beygir gücü 100'den 103'e çıkarılmış. Geliştirilen kısa oranlı şanzıman da, ataklık sağlamış. 0 - 100 km.
akselerasyonu 10.2 saniye olan aracın son sürati, fabrikaya göre 182. 2000 - 5500 devir aralığında oldukça atak olan aracın motoru, devir saatinde görünen 7000 devri kusursuz bir biçimde çevirebiliyor. Ancak böyle performanslı bir kullanımda, benzin tüketiminin azımsanamayacağı da malumunuz!
Diğer Fiesta modellerine göre daha saldırgan bir ön tampona ve kapı eteklerine sahip Sport'ta, en keyif veren ayrıntı da, motor sesinin verdiği "zevki" artırmak için yapılan küçük operasyon. Ford, motor kısmında, hava filtresi kutusundan ekstra bir boru çıkartarak, bunun diğer ucunu sürücü mahalline dayamış. Böylece motorun, kullanıcıya "daha keyifli bir ses vermesi" sağlanmış.
Gelelim yürüyen aksama... Fiesta Sport, ele avuca sığabilsin, yolu daha iyi tutabilsin diye, kardeşlerinden farklı bir yapıya bürünmüş. Yerden yüksekliği düşürülen ve helezonları elden geçirilen Sport'un süspansiyonu da, diğerlerinden biraz daha sert. Ön kısmına bir de viraj çubuğu yerleştirilince, kasislerde savrulmalar azalmış, daha dengeli ve iyi bir yol tutuş sağlanmış. Geniş tabanlı, daha büyük ebatlı lastik ve jantlar da, eküriyi tamamlamış. Bu, virajlı yollarda yaptığımız sürüşlerde "test edilip, onaylandı." Aracın güvenle durdurulması göreviyse, daha büyük çaplı ön fren diski ve büyütülmüş arka kampanaya emanet edilmiş. Bunun da, oldukça başarılı olduğunu söyleyelim. Ford mühendisleri, aracın bir "performans otomobili" olmadığını savunsalar da, yan çıkıntıları artırılan spor koltuklar ve kısa vites yolları, iki renkli spor direksiyon simidi, beyaz zeminli gösterge paneli, bunun hala tersini gösteriyor. Aracın içinde göze çarpan tek eksiklik ise, orta konsolun basit yapısı.
1.6 litre motora sahip VW Polo, Peugeot 106, Opel Corsa gibi araçlara rakip olması beklenen Fiesta 1.6 Sport'un, diğer versiyonlarına göre birkaç ay daha geç üretilmesinin planlandığını, dolayısıyla fiyatının da belli olmadığını söyleyerek noktalayalım yazımızı...

Yeni

Hoşgeldin Saxo 2
Citroen'in ülkemizde özellikle bayanlar ve gençler tarafından ilgi gören minik Saxo'su, yenilenerek piyasaya çıktı. Ön far ve sinyalleri, arka stop lambaları, radyatör ızgarası ve kaputu değişen Saxo 2'nin iç kısmında ise daha görünür bir flaşör düğmesi, göz kamaşmasını engelleyen özel filtreli dikiz aynası, yeni vites topuzu ve iç döşemeler gibi yenilikler var. 3 yıl boya ve 12 yıl paslanmazlık garantisiyle satışa sunulan Saxo'lar, yine 1.4, 1.5 ve 1.6 16V benzinli, 1.5 dizel motor seçeneklerine sahip olacak.