Müşterilerinizle SİZ değil ONLAR ilgilensinVee - Care, şirketleri müşteri ilişkilerini desteklemek amacıyla kuracakları yeni bir çağrı merkezi masrafından kurtarıyor.BURAK MERGENTüketici bilinci, Türkiye’de de her geçen gün artıyor. Artık mal ve hizmetlerin, fiyat ve özellikleri konusundaki farklılıkların dışında, satış sonrası hizmetler de tüketiciler tarafından aranır hale geldi. Bu yüzden şirketler için satış sonrası destek hizmetlerinin profesyonel anlamda çözümü, olmazsa olmaz zorunluluk halini aldı.
Şirketler müşteri hizmetlerini yürütecekleri çağrı merkezlerini oluşturmak için, binlerce dolarlık altyapı yatırımı gibi maliyetiyle karşı karşıya kaldılar. Sadece kurulacak merkez için yapılacak yatırımın dışında, burada çalışacak personelin yetiştirilmesinden, maaşına kadar birçok gider eklendiğinde, yapılacak masraf ikiye katlandı. İşte bu noktada günümüzde moda olan deyimiyle outsourcing, diğer adıyla hizmeti dışarıdan alma çözümü şirketlerin imdadına yetişti. Bu şirketlerden biri olan olan Vee-Care geçtiğimiz yıldan itibaren firmalara Çağrı Merkezi hizmeti sunmaya başladı.
1 milyon dolarlık yatırımŞirketin Genel Müdürü Tayfun Şık, Türkiye’de dışarıya hizmet verme ve alma konusunda oluşabilecek potansiyeli değerlendirmek amacıyla şirketleşme yolunu seçtiklerini söylüyor. 1997 yılında Vestel çatısı altında satış sonrası destek amacıyla 4 kişilik bir ekiple kurulan müşteri hizmetleri birimi, 2000 yılında Vee - Care adını alarak kendisi dışındaki firmalara da hizmet sunmaya başlıyor. Çağrı merkezinin ‘Alo buyrun, nasıl yardımcı olabilirim’in ötesinde birçok parametreleri bulunduğuna dikkat çeken Şık, yapılan bu işin bir anlamda CRM’in başlangıcı olduğunu söyledi. Müşteri ile ilgili tüm bilgilerin kayıt edilmesinin, müşteri memnuniyetinin sağlanması için büyük önem taşıdığını da söyleyen Genel Müdür Şık, 'Müşteriden gelen şikayetleri, önerileri veya alternatifleri, pazarlama ve üretim bölümlerine rapor etmek bir anlamda şirketi yönlendirme fonksyonunu da içeriyor. Çok şikayet edilen bir ürün, gelen bu tepkilerin bildirilmesi ile üretimden kaldırılabiliyor. Tüm bu işleri profesyonel bir ekip tarafından yürütmek gerekiyor. İşte biz de bu noktadan yola çıkarak, 1 milyon dolarlık altyapı ile kurduğumuz çağrı merkezimizi şirketlerin hizmetine sunduk' diye konuştu.
Hindistan olmak hayal değil!Outsourcing sektörünün, Interpro tarafından krize rağmen
yüzde 386 gelişim göstermesi ile, ‘en hızlı gelişen sektör’ seçildiğini de kaydeden Tayfun Şık, 2005 yılında Avrupa’ya açılan bir call center olmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’nin
bilgi toplumundaki artışı ve genç nüfusuyla Avrupa’da parlayan tek ülke olacağına inandıklarını sözlerine ekleyen Şık, sözlerine şöyle devam etti:
'Yüzde 70’i genç olan bir ülke olarak, Avrupa’da lider pozisyonda olacağız. Citibank’ın çağrı merkezinin Hindistan’da olduğunu düşündüğümüzde neden biz de bunu yapamayalım diye bir soru akla geliyor. Türkiye’de de Yalova’dan başlatılan Bir Bilişim Eylem Planı organizasyonu var. Vestel olarak bu kampanyanın destekçisiyiz. Kurum olarak gerekli bilişim toplumuna destek olmak için Endüstri Meslek Liseleri’nin Bilgisayar Bölümlerine ders veriyoruz.’’