Tüketici paniği, yeni bir sektör yarattıEKONOMİ SERVİSİŞirketlerin, pazarlama olanaklarını geliştirmek için müşteri bilgilerini depolarken, aile ile ilgili özel bilgilere kadar uzanması tüketicilerde paniğe yolaçtı. Şirketler bir yandan paha biçilmez bulunan bu bilgileri depolamayı sürdürüken, bir yandan da bilgilerin güvenliği konusunda tüketiciyi sakinleştirecek yeni tedbirler almaya başladı. Uluslararası yönetim danışmanlığı şirketi Accenture, bu gelişmenin neredeyse yeni bir ‘sektör’ yaratacağına dikkat çekiyor.
İlişki içinde oldukları her kuruluşta kendileri hakkında sayısız kişisel veri bulunmasını birçok tüketici ‘ürkütücü’ buluyor. ABD ve Avrupa hükümetleri, Data Koruma Yasası ve Finansal Modernizasyon Yasası gibi kanunlarla koruma getirirken, IBM gibi bazı kuruluşlar da ‘gizlilikten sorumlu’ kadrolar kurdu.
Tüketiciler, şirketlerden daha fazla kişisel hizmet talep ederken, kendileri adına gizliliklerini sağlayan birilerinin olmasını istiyor. Şirketlerin depoladıkları bilgilerin ancak
yüzde 5’ini analiz edebildiklerini belirten Accenture yetkilileri, ailenin gelirleri gibi hassas bilgiler talep edilirken, müşteriye yalnızca araştırma sonuçlarının paylaşılacağının garanti edilmesi gerektiğini, ayrıca müşteri dosyasının hassas bölümlerinin karmaşık bir şifreleme sistemiyle kilitlenip anahtarın müşteriye verilebileceğini belirtiyor.