Vitrin İyi kıyafet iyi iş

İyi kıyafet iyi iş

12.06.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

İyi kıyafet iyi iş

İyi kıyafet iyi iş
Dilek Sancılı
İyi kıyafet iyi iş
Medya Grubu Kanal Direktörü Hale Besen, iş dünyasında kıyafetin en az yapılan iş kadar önemli olduğunu söylüyor. Kendisi daha çok renkli, her ortama uyacak modern kıyafetleri tercih ediyor.
  • Televizyonda çalışan biri olarak kıyafetleriniz farklılık gösteriyor mu?
    Çalıştığım ortamdaki insanlar oldukça genç. Hem onlara örnek teşkil edip hem de otorite sağlamak için ne iş kadını sıkıcılığında ne de çok genç tarzında giyiniyorum. Daha çok renkli, neşeli, her ortama uyacak modern kıyafetleri tercih ediyorum. Ayrıca yaşımın sektördeki deneyimli insanlardan daha genç olması dolayısıyla onlarla yaptığım iş görüşmelerinde ciddi kıyafetleri tercih ediyorum.
  • Ciddiliği ne tür kıyafetlerle sağlıyorsunuz?
    Çalışma saatlerim çok uzun olduğu için gömlekle pantolonu tercih ediyorum. Çok ender etek giyiyorum. Eğer hafta sonları işe geliyorsam daha spor giyinebiliyorum.
  • Yani iş görüşmelerinde kıyafet en az yaptığınız iş kadar önemli...
    Kıyafetin önemi var. Kendinize özen göstermeniz karşınızdaki kişiye ve beraber çalıştığınız insanlara saygı göstermeniz demektir. Bakımlı, hoş ve zarif olmak size yaklaşımı oldukça etkiliyor. Herhangi bir iş görüşmesinde işinizin daha kolay yürümesini sağlıyor.
  • Tercih ettiğiniz markalar neler?
    Beymen, MNG, Zara hoşuma giden markalar. Bunun dışında gezerken gözüme ilişip üzerimde güzel durduğuna inandığım şeyleri alıyorum. Abartıdan kesinlikle kaçınıyorum.
  • İletişim ve imaj üzerine master yaptınız...
    İmaj derken bu İngilizcede imge anlamına geliyor. Örneğin kullandığımız dil veya ekrandaki görüntü bir semboldür. Benim tezim uluslararası haber var mı, diye başlayıp sunucular ekranda halka örnek midir, diye devam ediyordu.
  • Peki örnekler mi?
    Toplumdan topluma değişiyor. Türkiye için örnek oluşturuyor. Çünkü televizyon Türkiye için çok önemli. Fazla hareket eden, gezen bir ülke değiliz. Çok fazla hareket olmadığı için tek eğlence televizyon kanalları. Bu da bize sorumluluk yüklüyor. Bilgileri iyi ve doğru şekilde yansıtmamız gerekiyor.
  • Televizyonda çalışmak için iş görüşmesine gelen kişilerin kıyafet tarzlarına dikkat ediyor musunuz?
    Televizyon Türkiye'de birkaç yıldır büyüyen bir çalışma alanı. O yüzden de kıyafetten daha çok deneyimi ve işine ne verebileceği ile ilgileniyorum. Çünkü kişinin çalışma ortamı içinde kıyafetini belli yönlendirmeler sonucunda toparlayacağını düşünüyorum. Ama alacağınız eleman sizi dışarıda temsil edecekse onların kıyafetleri önemli. O yüzden biz çeşitli firmalarla anlaşmalar yapıyoruz. Bu firmalar dönemsel olarak onları giydiriyor.
  • Bütün gün televizyonla uğraştıktan sonra boş zamanınızda hiç televizyon izliyor musunuz?
    İşimden dolayı takip ediyorum. Ama zamanımı geçirmek için seyretmiyorum. Onun yerine çok sık sinemaya giderim. Boğaz'da yürüyüş yapmak ve fotoğraf çekmekten çok hoşlanırım.
  • Akşamları çıktığınızda hangi mekanları tercih ediyorsunuz?
    Kendime özel mekanlarım vardır. Mesela kışın Yeniköy'deki bir kafenin şöminesi başında oturmayı severim. Yazın da Tribecca Cafe'yi tercih ederim. Çok yoğun tempoda çalıştığım için sakin ve sohbet edeceğim yerleri seviyorum.

    Parfüm: Moschino OH!
    Kitap: "Dune".
    Sinema: "Salaklar Sofrası".
    Müzik: Caz.
    Araba: Opel Corsa.

    Lise yıllarından beri hep medyada yer almak isteyen Hale Besen (27), ODTÜ Sosyoloji Bölümü mezunu. Okulla birlikte o dönemler TRT'de yayınlanan gençlik ve çocuk programını sunan Besen, daha sonra İngiltere'de Kent Üniversitesi'nde iletişim ve imaj üzerine master yapmış. Türkiye'ye geldikten sonra kurulma aşamasındaki Genç TV'de yönetim kurulu başkanı asistanlığı ile işe başlayan Besen, sırasıyla Genç TV, Nickelodeon, Discovery Chanel'ın kurulması operasyonları ile Number One TV'nin program sorumluluğunu yürütmüş.