Erol Yaraş

Erol Yaraş

ege@mil­li­yet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Baş­lı­ğı abart­mı­yo­rum, ken­dim ya­şa­dım ve si­nir ol­dum. Ya­şa­dı­ğım en kö­tü duy­gu da ça­re­siz­li­ğin ya­rat­tı­ğı çö­züm­süz­lük­tü.
İz­mi­r-An­ka­ra ha­va­yo­lu hat­tın­da faz­la se­çe­ne­ği­niz yok.
Ya sa­bah er­ken sa­at­ler­de Pe­ga­sus’la ve­ya Ana­do­lu Jet’le uça­cak­sı­nız.
Bu ger­çe­ği de Türk Ha­va Yol­la­rı çok gü­zel bi­li­yor.
İz­mir­li­le­r’i Baş­kent’e uçur­mak için si­zi Ana­do­lu Jet’e mah­kum edi­yor.
Pa­zar­te­si gü­nü Ege TV ola­rak ödül al­mak üze­re sa­at 14.00’te Cum­hur­baş­kan­lı­ğı Köş­kü’nde ol­ma­mız ge­re­ki­yor­du.
Bu yıl RTÜK ta­ra­fın­dan ve­ri­len “RTÜK Doğ­ru ve Gü­zel Türk­çe Kul­la­nı­mı Ödül­le­ri”nün bir sa­hi­bi de Ege TV ol­du.
Köşk’te­ saat 14.30’da­ki tö­ren için An­ka­ra’ya en uy­gun uçak 09.45 se­fe­riy­di.
Za­ma­nın­da bi­niş kart­ları­mı­zı al­dık ve sa­lo­na geç­tik.
Kal­kış vak­ti yak­laş­tı ve bir anons:
“Ana­do­lu Jet An­ka­ra uça­ğın­da rö­tar var.”
Za­man be­lir­til­me­di.
Sa­at 09.50 ol­du, tek­rar bir anons:
“An­ka­ra uça­ğı 2 sa­at 15 da­ki­ka rö­tar­lı­dır.”
Or­ta­da ne bir gö­rev­li ne de bir il­gi­li!!!
San­ki uça­cak olan­lar in­san de­ğil...
Ve 09.45’te kalk­ma­sı ge­re­ken uçak 12.10’da zor ha­va­lan­dı.
Sa­at 14.00’te Çan­ka­ya Köş­kü’nün ka­pı­sın­da ne­fes ne­fe­se ha­zır ol­duk..
An­ka­ra’dan İz­mir’e dö­nüş uça­ğı­mız 17.55...
Tö­ren 16.00’da bit­ti yi­ne hız­lı bir şe­kil­de Esen­bo­ğa’ya ye­tiş­tik.
Mo­ni­tör­de sür­priz bi­zi bek­li­yor­du. Dö­nüş uça­ğı­mız­da da  2 sa­at 15 da­ki­ka rö­tar var­dı.
Pa­zar­te­si gü­nü 5 sa­ati­mi Ana­do­lu Jet çal­dı. Gasp et­ti.
Ne bir özür ne bir tat­min edi­ci açık­la­ma... On­la­rın gö­zün­de biz ko­yun­duk ve ade­ta ağı­la ge­ri dö­nü­yor­duk...
Haf­ta için­de­ki eleş­ti­ri­ler üze­ri­ne THY lüt­fe­dip bir açık­la­ma­da ya­yın­la­dı.
On­la­ra gö­re, “Ana­do­lu Jet çok tu­tul­muş. Yol­cu sa­yı­sı yüz­de 50 art­mış. Ana­do­lu in­sa­nı eko­no­mik ve ucuz uçu­yor­muş.”
Açık­la­ma­da­ki bil­gi­le­rin hiç­bi­ri be­ni tat­min et­me­di.
Sı­kı­şık kol­tuk­la­rıy­la, bir di­lim kek ve bir bar­dak su ik­ra­mıy­la, ha­va­lan­dır­ma­sı­nın doğ­ru ça­lış­ma­ma­sıy­la...
Ucuz ol­ma­sı ise tam bir so­ru işa­re­ti...
THY ile Ana­do­lu Jet ne­re­dey­se in­san­la­rı ay­nı fi­ya­ta uçu­ru­yor...
Hiz­met ka­li­te­sin­de ise ara­la­rın­da uçu­rum var.
İki ko­nu­yu me­rak edi­yo­rum:
An­ka­ra’yı tüm Ana­do­lu’ya Ana­do­lu Jet bağ­lar­ken İs­tan­bul ni­ye bu sis­te­min dı­şın­da tu­tul­du?
İkin­ci­si:
Pe­ga­sus Ha­va Yo­lla­rı ne­den da­ha ma­kul sa­at­ler­de An­ka­ra’ya uç­maz?
Pe­ga­sus Yö­ne­tim Ku­ru­lu Baş­ka­nı Ali Sa­ban­cı, İz­mir‘de­ki Ana­do­lu Jet mem­nu­ni­yet­siz­li­ği­ni gör­me­di mi, duy­ma­dı mı yok­sa?!?

De­niz­ler­de­ki ce­za can yak­ma­ya de­vam edi­yor!
Ge­çen haf­ta­ki ya­zı­mın baş­lı­ğı, “Su bar­dak­ta, ba­lık ta­bak­ta!” idi...
Ve şu pa­rag­raf­la so­na eri­yor­du:
“... Me­rak edi­yo­rum. Cum­hur­baş­ka­nı Gül, Baş­ba­kan Er­do­ğan ve Ma­li­ye Ba­ka­nı Una­kı­tan en son ne za­man de­ni­ze gir­di­ler ve­ya ama­tör ola­rak ba­lık av­la­dı­lar?!? Su­yu bar­dak­ta, ba­lı­ğı ta­bak­ta gö­ren yö­ne­ti­ci­le­ri­miz ol­du­ğu sü­re­ce Rah­mi Koç ya­ban­cı bay­rak­lı yat­la dün­ya­yı do­laş­ma­ya de­vam eder.”
Ya­zı­ma o ka­dar olum­lu tep­ki al­dım ki, me­ğer de­niz­le­ri­miz ken­di­siy­le bu­luş­mak, has­ret gi­der­mek is­te­yen­le­ri kız­gın alev­ler gi­bi ya­kı­yor­muş da ha­be­ri­miz yok­muş.
Za­ten An­ka­ra’da­ki bü­yük­le­ri­mi­zin de ha­be­ri yok.
Sa­hil Gü­ven­lik gö­rev­li­le­ri pek mut­lu ol­ma­sa­lar da ade­ta ocak sön­dü­ren ka­nu­nu son nok­ta­sı­na ka­dar uy­gu­lu­yor­lar.
Çeş­me’yi çok iyi bil­di­ğim için göz­lem­le­dim ki ge­çen haf­ta birçok tek­ne de­ni­ze açı­la­ma­dı. 5 ile 25 bin YTL’lik ce­za kor­ku­su yü­zün­den bir­çok tek­ne sa­hi­bi de­ni­zi ma­ri­na­dan sey­ret­me­yi ter­cih et­ti.
Ama­tör de­niz­ci­lik bel­ge­si olan­lar bi­le de­ni­ze açı­la­mı­yor­lar.
Ay­nı eh­li­yet­le ya­ban­cı bay­rak­lı tek­ne kul­la­na­bi­len ama­tör kap­tan  Türk bay­rak­lı tek­ne­yi ma­ri­na­dan ha­re­ket bi­le et­ti­re­mi­yor. İşin dü­şün­dü­rü­cü ya­nı da şu an­da birçok tek­ne sa­hi­bi Türk bay­rak­lı tek­ne­si­ni na­sıl ya­ban­cı bay­ra­ğa çe­vi­ri­rim te­la­şın­da.
Dü­şü­nün! Bu in­san­lar gu­rur­la ta­şı­ma­la­rı ge­re­ken bay­rak­la­rın­dan  ağır ce­za ve ver­gi­ler yü­zün­den ka­çı­yor­lar.
Dün­ya­nın ne­re­sin­de böy­le in­sa­nı de­niz­ler­den ve de­niz­ci­lik­ten so­ğu­tan ka­nun­lar var­dır?
Ce­va­bı bir tek Tür­ki­ye’de olur her­hal­de. Ya­kın­da Türk ka­ra­su­la­rın­da Türk bay­rak­lı tek­ne gö­re­mez­se­niz bu­nun tek suç­lu­su, “ocak sön­dü­ren ce­za ya­sa­la­rı­nı çı­ka­ran An­ka­ra”dır.

İz­mir, Hal­dun Dor­men’e özür borç­lu
Özel ti­yat­ro­la­rın ya­şa­dı­ğı eko­no­mik kriz­ler or­ta­da.
“Per­de­ler ka­pan­ma­sın” di­ye­rek yıl­lar­dır bu sa­nat da­lı­nın emek­çi­le­ri bü­yük bir ça­ba sarf edi­yor­lar.
Bun­la­rın ba­şın­da da Hal­dun Dor­men ge­li­yor.
28 Ma­yıs ge­ce­si için anons edi­len Fu­ar Açık­ha­va Ti­yat­ro­su’nda­ki Ki­bar­lık Bu­da­la­sı oyu­nu “Açıkha­va sah­ne­sin­de­ki ta­di­lat bit­me­di” ge­rek­çe­siy­le 5 Ha­zi­ran’a er­te­len­di.
Ba­na gö­re böy­le bir ge­rek­çe, ger­çek­çi de­ğil­di.
Ger­çek­çi de­ğil­di çün­kü; da­ha 23 Ma­yıs ge­ce­si Ar­kas, ay­nı me­kan­da fark­lı bir et­kin­lik ger­çek­leş­tir­miş­ti.
Ge­rek­çe ol­sa ol­sa, Ju­li­o Ig­le­si­as’ın 29 Ma­yıs ge­ce­si ver­di­ği kon­ser ola­bi­lir­di.
Kon­se­rin ha­zır­lık­la­rı bir gün ön­ce­sin­den baş­la­dı­ğı için Hal­dun Dor­men gi­bi bir ti­yat­ro du­aye­ni, “na­sıl­sa yer­li, ya­ban­cı­yı küs­tür­me­ye­lim” gi­bi ba­nal bir dü­şün­ce­nin so­nu­cu mağ­dur edil­di.
Şim­di İz­mir Bü­yük­şe­hir Be­le­di­ye­si ve İz­mir­li­le­r’e dü­şen gö­rev; 5 Ha­zi­ran ge­ce­si Açık­ha­va Ti­yat­ro­su’nu ağ­zı­na ka­dar dol­du­ra­rak, bir an­lam­da Dor­men Us­ta’dan özür di­le­mek­tir.

Uluslararası Çeşme Festivali heyecanı başlıyor7 yıl­lık çoo­ok uzun bir ara­dan son­ra, 2006 ya­zın­da Ege TV ola­rak Ulus­la­ra­ra­sı Çeş­me Şar­kı Ya­rış­ma­sı’nı, Çeş­me Be­le­di­ye­si’nin de kat­kı­la­rıy­la ye­ni­den baş­lat­tık. Fes­ti­val bu yıl 30 Ha­zi­ran-5 Tem­muz ta­rih­le­ri ara­sın­da ya­pı­la­cak... Tüm ha­zır­lık­lar hız­la ta­mam­la­nı­yor. 80’li yıl­la­rın ba­şın­da bir he­def be­lir­le­miş­tik:
“Çeş­me, Ak­de­niz’de üçün­cü nok­ta ola­cak...”
“Can­nes, San Re­mo ve Çeş­me...”
Bu he­de­fe çok yak­la­şıl­mış­tı.
Ül­ke­mi­zi ya­sa bo­ğan Ada­pa­za­rı dep­re­mi ve eko­no­mik kriz­ler, he­de­fi bi­raz Çeş­me’den uzak­laş­tır­mış­tı.
Şim­di ye­ni­den düğ­me­ye ba­sıl­dı ve Çeş­me dün­ya­da hak et­ti­ği ko­nu­ma gel­mek için bü­yük bir ata­ğa kalk­tı... Çeş­me’de­ki fes­ti­val coş­ku­su­nu tüm Ak­de­niz ül­ke­le­ri­ne is­pat et­mek için 30 Ha­zi­ran-5 Tem­muz haf­ta­sı Çeş­me’de bu­lu­şa­lım!