Krizlerin eşiğindeki medya

Medyanın kendini güncellemesini, işletim sistemlerini yeniden gözden geçirmesini, reklam ve dağıtım stratejilerini yeniden planlaması gerektiğini yazıyoruz. Yazdıkça, birilerinin olayı ters bakış açısıyla alıp bize vurmaya çalıştıklarını gördükçe, bir kez daha üzülüyoruz.

Biz geleneksel medyanın dijital dönüşümünü ve yatay geçişini tamamlaması gerektiğini ısrarla vurguladıkça, birileri ısrarla bizi sisler bulvarına çekerek polemik çıkartmaya çalışıyor.

Çünkü biz gazeteciliğe sahip çıkmaya çalışıyoruz.

Ve gazetecilere...

Sektörün bir araya gelerek, kriz masasını kurup, çağın gerisinde kalmaması gerektiğini söylüyoruz.

***

Gazeteci Garbis Keşişoğlu medya yazılarım üzerine bana Dijital Çağda Gazetecilik kitabını göndermiş.

2016 yılında yazdığı kitabını okudukça anlıyoruz ki sektörün sorunlarını o kadar güzel özetlemiş.

Basının kriz ve teknoloji kıskacında olduğu gerçeğini dünyadaki örnekleriyle anlatmış.

Amerika’daki gazetelerin bir kısmının günün koşullarına ayak uyduramadıkları için büyük kayıplar yaşadıklarını belirten Keşişoğlu, krizin reklam gelirlerine vurduğu darbe ve ağır kredi borçları nedeniyle gazetelerin sarsıntı geçirdiklerini, bazılarının iflas ettiğini, binlerce gazetecinin işini kaybettiğini vurguluyor.

Dijital devrimden nasıl istifade edebileceklerini dahi düşünemediklerini belirten Keşişoğlu diyor ki:

- Yeni bir dijital nesil ortaya çıkmıştı. Bu yeni nesle göre iş planlarını düzenleyemedi geleneksel medya...

***

Editörlerin, eski gazeteciliğin devrini yitirdiğini, kendi seçtikleri haberlerle yapılan gazetenin dijital nesli tatmin etmediğini belirten Keşişoğlu, okuyucuların artık pasif değil, katılımcı olmak istediğini bir türlü geleneksel medyanın kabullenemediğini ifade ediyor.

Ve burada bizim söylediğimiz duruma dikkat çekiyor.

Keşişoğlu diyor ki:

- Gazeteler yıllar önce büyük bir hata yaptılar ve para harcayarak hazırladıkları içeriklerini web sitelerinde bedava sunmayı tercih ettiler. 21’inci yüzyılın gazetecisi artık yalnız gazeteci değil, aynı zamanda iyi bir analizci ve araştırmacı olmalı.

***

Amerika’daki geleneksel medya bu konuda bir araya gelerek önemli adımlar atmış.

Rekabeti önleyici veya tekel stratejisiyle değil elbette.

Reklam platformu kurmuşlar.

Ve farklı gelir, pazarlama, satış alternatifleri oluşturmuşlar.

Biz diyoruz ki Amerika’yı yeniden keşfetmeyelim, bir araya gelerek ortak çalışma grubu kurup, sektörün en zirvesinin nerede, nasıl ve neler yaptıklarını bilelim ve hayata geçirelim.

Pazar yazımızda devam edeceğiz...