Geri Dön

Mersinliler için yeni çağrı merkezi sistemi

Mersinliler için yeni çağrı merkezi sistemi

Mersinliler için yeni çağrı merkezi sistemi

MERSİN, (DHA)-MERSİN Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların başvuru, talep ve şikayetlerine etkili çözümler oluşturabilmek amacıyla 'TEKSİN MERSİN İletişim Koordinasyon ve Analiz Merkezi’ ile çağrıları karşılamaya başladı.
Mersin Büyükşehir Belediyesi ve MESKİ çağrı merkezleri tek çatı altında birleştirildi. 16 Temmuz'da çalışmaya başlayan TEKSİN MERSİN İletişim Koordinasyon ve Analiz Merkezi ile yaklaşık iki aylık süreçte 163 bin çağrı karşılandı ve vatandaşların yüzde 85.87 oranında istek, şikayet ve önerileri kayıt altına alındı. Büyükşehir Belediyesi ve MESKİ çağrı merkezleri tek çatı altında birleştirilerek, Kalite Yönetimi ve Kent Araştırmaları Şube Müdürlüğü bünyesinde 'ALO 185 İletişim Koordinasyon ve Analiz Merkezi’ sistemi hayata geçirildi. Yeni sistemle ‘Alo 185’ çağrı merkezi, mobil yazışma uygulaması, Büyükşehir Belediyesi ve MESKİ sosyal medya hesapları, irtibat noktaları ve resmi web sitesi üzerinden alınan başvuru, talep ve şikayetler tek sistemde toplanıp ilgili birimlere iletiliyor.
Vatandaşlar yeni sistemle oluşturdukları kaydın sonuç aşamasına kadar süreç takibi sağlayabiliyor. Ayrıca 185 hattı üzerinden 'Muhtar platformu',  'Esnaf Masası' ve 'Meclis Üyesi Platformu' oluşturuldu. Çağrı merkezini arayan muhtarlar, esnaf ve meclis üyeleri ayrı bir platform üzerinden hizmet alabiliyor.  Bugüne kadar geçen yaklaşık iki aylık süreçte 163 bin çağrı alınırken, bunların ortalama 85.87’si kayıt altına alındı. İlerleyen günlerde ise Büyükşehir Belediyesi’ne ait bir TEKSİN MERSİN adlı mobil uygulamanın hayata geçirilmesi planlanıyor.
Yeni sistemle Büyükşehir’in her biriminde yer alan çözüm uzmanları kendilerine bildirilen talep, başvuru ve şikayetleri değerlendirip, en hızlı müdahaleyi sağlayabiliyor. Süreç sonunda vatandaşa geri dönüş sağlanıyor. Büyükşehir, sistemde yaptığı iyileştirmelerle artık yetki alanı dışındaki sorunlara da duyarsız kalmayıp, vatandaşları konuyla ilgili kurumlara yönlendirecek. Böylece, vatandaş sorunlarını doğru adreslere iletebilecek ve kentteki sıkıntılara etkili çözümler üretilebilecek.
TEKSİN MERSİN Çağrı Merkezi’ne gelen birimler üzerine Büyükşehir’in çözüm uzmanlarıyla sık sık yapılan toplantılardan birisi Ulaşım Dairesi Başkanlığı’nda gerçekleşti. Toplantıya Ulaşım Dairesi Başkanı Ersan Topçuoğlu, Kalite Yönetimi ve Kent Araştırmaları Şube Müdürü Serkan Altundeğer, İletişim ve Koordinasyon Merkezi Sorumlusu Ezgi Ayhan ve ilgili daire başkanlığının çözüm uzmanları katıldı.
İletişim Koordinasyon ve Veri Analiz Merkezi Sorumlusu Ezgi Ayhan, Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’in vatandaşların talep ve şikayetlerine büyük önem verdiğini vurgulayarak şunları söyledi:
"Çağrı merkezi, ihbar hattı, irtibat noktalarımız, web sitemiz veya sosyal medya hesaplarımız üzerinden bize ulaşan vatandaşların başvuru kaydı alınacak. Sonra vatandaşımıza kaydını görüntüleyebileceği bir SMS linki gidecek. İletişim Merkezimizdeki çalışma arkadaşlarımız ilgili daire başkanlıklarında görevli çözüm uzmanlarına başvuruyu aktaracak. Çözüm uzmanları hiyerarşik sırayı izleyerek sorunları kısa vadede çözümleyecek. En üst amirden onay çıktıktan sonra koordinasyon merkezindeki arkadaşlarımız sorunu sonuçlandıracak ve vatandaşa da şikayetinin sonuçlandırdığına dair bilgilendirme SMS’imiz gidecek. Vatandaş buradan hangi adımlarla sorunu çözümlenmiş veya isteği sonuçlanmış görmüş olacak. İstediği şekilde değilse ya da istediğini tam olarak karşılamıyorsa başvuruyu yeniden açabilecek. Yeniden açtığı takdirde bizler bunu yeniden göreceğiz, gereğini yapmak üzere adım atacağız. Yani bu yöntemle vatandaş başvurusunu an be an takip edebilecek" dedi.

FOTOĞRAFLI

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber