Merkez 112’ye gelen asıl çağrılar arttı, asılsız azaldı

112’ye gelen asıl çağrılar arttı, asılsız azaldı

10.09.2021 - 12:09 | Son Güncellenme:

112’ye gelen asıl çağrılar arttı, asılsız azaldı

112’ye gelen asıl çağrılar arttı, asılsız azaldı

İbrahim EMÜL/OSMANİYE, (DHA) – OSMANİYE 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, asıl çağrı oranlarının Mart ayında 11 bin 665 iken Ağustos ayında 44 bin 757 olduğunu belirterek, “Burada görülüyor ki asıl çağrılarımız giderek artıyor, asılsız çağrılarımız ise azalıyor” dedi.
Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısı Vali Erdinç Yılmaz Başkanlığında 112 Acil Çağrı Merkezi toplantı salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya Vali Yılmaz’ın yanı sıra, Vali Yardımcısı Adem Yılmaz, İl Jandarma Komutan Vekili Albay İlkay Gül,  İl Emniyet Müdür Yardımcısı Ahmet Çetin, İl Sağlık Müdürü Dr. Hasan Öznavruz, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Serhat Bulut,  Orman İşletme Müdürü İsmail Dilek, Osmaniye Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Oktay Deniz, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Hulusi Akkuş katıldı.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık yaptığı sunumda; 112 Acil Çağrı Merkezi kuruluş uygulama ve çalışma yönetmeliğine göre yılda iki defa yapılması gereken İl Koordinasyon Kurulu Toplantısının ilkinin Şubat ayında yapıldığını ifade ederek, tüm acil çağrı numaralarının tek bir çatı altında birleşmesi neticesinde yapılan faaliyetler hakkında bilgi verdi.  
78 PERSONEL İLE HİZMET VERİLİYOR
112 Acil Çağrı Merkezlerinin, 81 ilde Temmuz ayı sonu itibariyle faaliyete geçtiğini belirten Guddusi Arık, “İlimiz ise 11 Mart 2021 tarihinde 58’inci sırada faaliyete geçmişti. 112 Acil Çağrı Merkezinde entegre edilen kurumlarımız, jandarma,  itfaiye, orman, sağlık, emniyet ve afat birimi olmak üzere toplam 78 personel diğer kurumlardan çalışmaktadır. Merkezimizin çalışma esasları çağrı alma, çağrıyı karşılama, çağrıya ilgili birimleri yönlendirme ve ilgili birimlerin mobil araçları ile olay mehaline vararak tekrar kendi istasyonlarına dönme şeklinde gerçekleşmektedir" dedi.
ÇAĞRI KARŞILAMA SÜRESİ, TÜRKİYE ORTALAMASININ ÜZERİNDE
112 Acil Çağrı Merkezine, 1 Mart - 31 Ağustos 2021 tarihleri arasında 403 bin 682 tane çağrı geldiğini belirten Arık, "Bu çağrıların 107 bin 225’i asıl çağrı, 296 bin 457’si ise asılsız çağrıdır. Asılsız çağrı oranımız yüzde 73,44’dür. Mart ayından itibaren çağrı reaksiyon süresi 1 saniye 17 salise ile başladık şu anki Ağustos ayına baktığımızda ise 1 saniye 24 salise olarak gerçekleşmekte, Türkiye ortalaması ise 3 saniye 89 salisedir. Bizim buradaki reaksiyon süremiz, arayan vatandaşa ilk vermiş olduğumuz cevap Türkiye ortalamasının çok çok üzerindedir. Asıl çağrı oranlarımız Mart ayında 11 bin 665 iken Ağustos ayına geldiğimizde 44 bin 757 olmuştur. Burada da görülüyor ki asıl çağrılarımız giderek artıyor, asılsız çağrılarımız ise giderek azalıyor" diye konuştu.
Toplantının devamında 112 Acil Çağrı Merkezi ve paydaş kurumların faaliyetleri değerlendirildi. Toplantı sonunda konuşan Vali Yılmaz, toplantıda alınan kararların hayırlı olmasını dileyerek, ilgili birimler arasındaki iş birliği ve koordinasyonun sağlıklı bir şekilde sürdürülmesinin önemli olduğunu vurguladı. Toplantı, görüş ve önerilerin alınması ile sona erdi.

FOTOĞRAFLI