Geri Dön

Psikososyal Destek Hizmet Grubu, salgın sürecinde vatandaşlara destek veriyor

Psikososyal Destek Hizmet Grubu, salgın sürecinde vatandaşlara destek veriyor

Psikososyal Destek Hizmet Grubu, salgın sürecinde vatandaşlara destek veriyor

İbrahim EMÜL/OSMANİYE, (DHA) - OSMANİYE İl Sağlık Müdürlüğü Sağlıklı Hayat Merkezi bünyesinde kurulan 'Psikososyal Destek Ekibi' pandemi sürecinde vatandaşların yanında olarak kaygı ve stresle başa çıkma konularında desteklerini sürdürüyor.
Koronavirüs salgını nedeniyle stres ve kaygı belirtileri gösteren vatandaşlara destek olan ekip, belirsizliklerle dolu dönemde stres ve kaygıyla baş etmek için neler yapılması gerektiği konularında bir süre önce bilgiler vermeye başladı. Ekip tarafından yapılan açıklamada, bilgi kirliliğinden kurtulmanın önemine değinildi. Sosyal ilişkilerde sürekli hastalık hakkında konuşmak gibi kaygıları artırıcı unsurlardan uzak durulması gerektiğine dikkat çeken ekip, "Resmi veriler dışındaki verilere itimat gösterilmemelidir. Kişisel hijyene önem vermek ve abartmadan bunu sağlayıcı çalışmalar yapmak bir yandan virüse karşı gücümüzü artırırken, öbür yanda psikolojik olarak rahatlatacaktır. Belirsizlik durumlarında, 'Ya şöyle olursa?' gibi düşüncelerin ortaya çıkması oldukça doğaldır. Bununla birlikte, bu düşünceler yoğunlaşırsa, kişi gelecek senaryolarını felaketleştirmeye başlayabilir. Bu da kaygı ve stresin artmasına neden olacaktır. Felaketleştirici düşüncelerinizi size yardımcı olacak düşüncelerle değiştirmek mümkündür. Kaygınızın artmasına neden olan bu gibi düşünceler ortaya çıktığında, kendinize şu soruları sorabilirsiniz: 'Kontrol altına alabildiğim benim kontrolümdeki şeyler neler?', 'Geçmişte yaşadığım zorluklarla başa çıkmada ne gibi yöntemler bana yardımcı olmuştu ve bugün bu yöntemlerden bana yardımcı olabilecek olanlar var mı?' Şu ana odaklanmak önemlidir. Gelecek odaklı düşünmek ve yaşamak stres seviyenizin artmasına neden olur. Kendinizi ‘Koronavirüsü çok düşünmemeliyim', 'Fazla kaygılanmamalıyım’ şeklinde kontrol etmeye çalışmayın. Bu şekilde telkinler bir süre sonra insanı ele geçirip kontrol etmeye başlarlar. Kendinizi kötü ve korkulu hissettiğinizde, kontrolün elden gittiğini düşündüğünüzde daha fazla kontrol edebildiğiniz yanlarınıza, güçlü yönlerinize odaklanın" ifadelerine yer verdi.
Ekip yetkilileri, önerilerini şöyle sürdürdü:
"Kaygınızın çok arttığını ve sizde çok sıkıntı yarattığını hissediyorsanız, duygularınızın farkına vararak güvendiğiniz bir kişiyle, arkadaşlarınızla veya ailenizle duygularınızı paylaşmanız önemlidir. İmkanlarınız dahilinde arkadaşlarınızla ve sevdiğiniz kişilerle telefon görüşmeleri yapmaya, sosyal medya ve görüntülü konuşma aracılığıyla iletişim kurmaya çalışın. Günlük rutinler oluşturun ve var olan rutinlerinizi aksatmayın. Kaliteli uyku ve beslenmeye daha fazla özen gösterin. Spor ve egzersizler de vücut direncimizi arttıran ve var olan vücut gerginliğini rahatlatmaya yardımcı faktörlerdendir. Evde geçirilen sürenin kaliteli geçirilmesi ve bunun bir tatil vakti olduğunu düşünmekten ziyade sağlıklı değerlendirilmesi gereken bir zaman dilimi olduğu düşünülmelidir."
Uyuşturucu, alkol ve sigara gibi maddeler kullanmaktan kaçınılması gerektiğini kaydeden yetkililer, "Her şeye rağmen kaygı seviyesi kontrol edilemiyor ise gevşeme egzersizleri ve kontrollü nefes egzersizlerini uygulamak yararlı olacaktır. Kaygılar insan hayatının vazgeçilmez işlevsel tetikleyicileridir. Bu yüzden kaygılarımızı tamamen yok etmek değil olması gereken seviyede tutmak önemlidir. Pandemi döneminde Sağlıklı Hayat Merkezlerimi'zde psikososyal destek hizmetleri verilmekte olup maske, hijyen ve mesafe kurallarına uyarak yüz yüze veya telefon üzerinden danışmanlık hizmeti alabilirsiniz." 

FOTOĞRAFLI

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber