Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Super Bowl’un yıldızı hiç tartışmasız Lady Gaga’ydı.

Devre arasındaki şovu maçtan daha çok ilgi gördü.

Tam 800 milyon kişinin izlediği Super Bowl yayınının diğer en çok ilgi çeken bölümü ise tabii ki reklamlardı.

En çok beğenilenlerin başında Airbnb’nin “Herkesi kabul ediyoruz” temalı reklamı vardı.

Airbnb’nin CEO’su Brian Chesky açıkladı, Pazar günkü Super Bowl’da reklam vermeye Perşembe günü karar verdiklerini, Cuma günü ise profesyonel oyuncular yerine tamamen Airbnb’de çalışanlardan oluşan bir kadroyla reklamı çektiklerini.

Haberin Devamı

Bütün dünyaya “Nereli olduğunuzun, nereden geldiğinizin, neye inandığınızın aslında bir önemi yok” mesajı verdiler.

Tıpkı Lady Gaga’nın “Hepimiz için” diyerek verdiği birlik mesajı gibi.

Batman’den daha çok beğenildi

Super Bowl’un bizim için en önemli reklamı ise tabii ki uluslararası havayolumuz THY’nin reklamıydı.

Malum, geçen yıl ABD’de Super Bowl öncesi yayınlanan THY reklamlarının etkisi uzun süre devam etti.

Reklamlar maç sırasında değil, maç başlıyor programı sırasında arka arkaya gösterilmişti, Türk izleyicileri ve tabii Batman ve Superman fanlarını mest etmişti.

70 saniyelik film, THY’nin dünyada en çok noktaya uçan havayolu olduğu bilgisiyle başlamış.

“Artık Batman’in şehri Gotham City’ye de uçuyoruz” diye devam etmişti.

Gotham’lı versiyonda Bruce Wayne karakteriyle Ben Affleck, Metropolis’li de ise Superman’in antikahramanı Lex Luthor’ı canlandıran Jessie Eisenberg oynamıştı.

Bu yıl ise Super Bowl ile Morgan Freeman’lı reklam filmi ilk kez yayınlandı.

“Dünyanızı genişletin” sloganı, Gotham City’ye uçmaktan daha cazip geldi hepimize.

Doğrusu, izlemeden önce Morgan Freeman’ın iyi bir seçim olup olmadığı uzun süre tartışılmıştı. Ama izledikten sonra durum değişti, bu yılki reklam filmi geçen yılkinden daha çok beğenildi.

Sadece biz değil, uluslararası basın da reklamdan övgüyle söz etti.

ABD’de göçmen yasağı krizi yaşanırken, farklılıklarımıza rağmen birbirimizi kabul edelim mesajı verdiği için.

T2 Trainspotting’de McVities sürprizi

Gaga’yı ve reklamları izlediniz: Super Bowl

Danny Boyle’un kült filmi Trainspotting’in devamı T2 Trainspotting’i 16 Şubat’ta başlayacak bağımsız film festivali !f İstanbul’dan önce Londra’da izleme fırsatım oldu.

Haberin Devamı

Boyle, aynı kadroyla 90’larda yarattığı etkiyi bir kez daha yaratabilecek mi göreceğiz demiştim önceki yazımda.

İzledikten sonra rahatlıkla söyleyebilirim, kesinlikle evet, aynı etkiyi şimdi de yaratmayı başarmış.

Filmi anlatıp heyecanını kaçıracak değilim ama filmde bir sahnede karakterlerden biri iştahla bir bisküvi yiyor, önündeki mavi ambalajda ise McVities logosu açıkça okunuyor.

Malum, United Biscuits’in meşhur markası McVities de artık bir Türk grubuna, Yıldız Holding’e ait.

Super Bowl’dan sonra T2 Trainspotting gibi bir kült fimde de yerli bir grubun uluslararası markasını görmek sevindirici.