Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

HHiç bitmeyecek, hayatım hep böyle geçecek sanıyordum, ama uzlaşmaya varıldı, çözüldü sorunlar.

“Hiç bitmeyecek sandık, bitti”

Cumartesi akşamından beri bu cümle aklımda.

Yastayız, canımız yanıyor.

Wallpaper Yayın Yönetmeni Tony Chambers’ın İngiltere’de 70’ler ve 80’lerde yaşadıkları terör saldırılarını anlatırken, gözlerindeki hüzünle karışık umut gitmiyor gözümün önünden.

Birkaç kez tekrarlıyor, “Hiç bitmeyecek sanıyordum, hepimiz öyle sanıyorduk!”

Sonra da ekliyor, “Sonunda iyiler kazanıyor. Kötülükleri daha çok görmek, daha iyi ve daha toleranslı olmamızı sağlayacak.” Öyle olmasını umuyoruz.

Haberin Devamı

Her şeye rağmen.

Marka motivasyon kazandıracak

Son zamanlarda birçok ufkumu açan kişiyle tanışma ve konuşma fırsatım oldu.

Milliyet’in sponsorları arasında olduğu Marka Konferansı sayesinde.

Yurtdışından çok önemli isimler geliyor, İstanbul ve Türkiye markaları için neler yapılması gerektiğini de anlatıyorlar, Türkiye’ye zor günlerinde destek olmalıyız mesajı da veriyorlar.

Konserlerini iptal edip “Türkiye’ye şu anda gidemeyiz, çok tehlikeli” açıklamaları yapan aktivistlere göre çok daha cesurlar.

Tabii onlara bu cesareti veren önemli bir etkinlik Marka Konferansı.

Ayşegül Yürekli Şengör sayesinde tam17 yıldır düzenleniyor.

“İş dünyasındaki umutsuz, bezgin ruh halini sarsmak ve silmek istiyoruz” diyor Şengör.

İşte bu yüzden bu yıl konferansın gündeminde Türkiye var.

Konferans, 14-15 Aralık’ta Hilton Bomonti’de.

16 Aralık’ta ise gençlere özel bir seans yapılacak.

Konferansa katılmakta fayda var, katılamazsanız da Marka 2016 uygulama-sını ve daha sonra da kitaplarını takip edin.

Hatırlatalım, son

2 yıldır konuşmaları kitap haline getiriyorlar,

daha çok kişiye ulaşabilmek için.

En merak ettiğim konuşma

60 saniyede dünyada neler oluyor?

Google’da 2 milyon 315 bin arama yapılıyor.

Whatsapp’ta 44 milyon mesaj gönderiliyor, 486 bin fotoğraf, 70 bin video paylaşılıyor.

Instagram’da 56 bin fotoğraf paylaşılıyor.

Facebook’ta 3 milyon 125 bin like alınıyor.

Akıllı telefonlar 972 bin kez taranıyor.

150 milyon email gönderiliyor.

430 bin tweet atılıyor.

Haberin Devamı

“Bütün bu bilgi akışını izleyebilmek 7 gün 24 saatlik bir maraton” diyor İngiliz halkla ilişkiler gurusu Mark Borkowski.

Bolşoy Balesi’nden Cirque du Soleil’e, aklınıza gelebilecek tüm Hollywood yıldızlarını temsil eden United Talent Agency’den Universal’a, Vodafone’dan Selfridges’a birçok önemli müşterisi var.

‘Ünlü olma formülü’ ve ‘Uygunsuz Propaganda’ kitaplarının yazarı.

Bu kadar yoğun bir bilgi akışında sesinizi nasıl duyurabileceğinizin, nasıl algı yönetebileceğinizin de kitabını yazmış Borkowski.

İzlemekte fayda var.