Gündem E-Devlet giriş işlemleri, E-Devlet şifresi nereden alınır?

E-Devlet giriş işlemleri, E-Devlet şifresi nereden alınır?

21.11.2015 - 12:34 | Son Güncellenme:

E-Devlet girişi yapmadan E-Devlet üzerinden yapacağınız işlemleri yapmanız mümkün değil. Bu yüzden E-Devlet şifresi almanız gerekmekte. Şifreyi nasıl ve nereden alacağınızı haberimizden inceleyebilirsiniz.

E-Devlet giriş işlemleri, E-Devlet şifresi nereden alınır

Sanal hizmetler vatandaşın kamu kurumlarıyla olan işlemlerinde internet kolaylığı ve hızı getiriyor. Özellikle de günümüzün modern teknolojisi ile birlikte internete çok daha hızlı ve çok daha kolay bir şekilde erişim sağlayabilen vatandaş, kamu kurumlarının dijital platform üzerinde hizmete açmış olduğu online hizmet uygulamalarını kullanarak pek çok kamu işlemini internet kolaylığında yapabilme imkanına sahip olabiliyor. Dijital platform üzerinde yer alan tüm kamu kurumlarının online hizmet uygulamalarını tek bir çatı altında bir araya getirmek amacı ile Başbakanlık tarafından e-Devlet sistemi geliştirilerek, vatandaşın hizmetine dijital platformda sunuldu.

Haberin Devamı

Lütfen yönlendirildiğiniz sitede kimlik bilgilerinizi paylaşmayınız.

Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.

Günümüzün internet ile küreselleşen dünyasında modernize bir yapıya sahip olacak şekilde vatandaşa kamu hizmetlerinin sunulabilmesi amacı ile kamu hizmetlerinde internet altyapısının aktif olarak kullanılması, günümüzün son derece önemli bir gerekliliği haline geldi. Ancak her kamu kurumunun kendi hizmetleri için dijital platform üzerinde online hizmet uygulaması ya da sayfası açması vatandaşın internet gibi zengin içerikli sanal platform üzerinde işlemlerini yapacakları bu sayfa ve uygulamalara ulaşmada zorlanmasına veya bu online hizmetler ile ilgili bilgi sahibi olmamasına yol açıyor.

Haberin Devamı

Dijital dünyadaki bu kamu hizmetlerinde yaşanan karışıklık dolayısıyla Başbakanlık tüm online kamu hizmetlerini tek bir çatı altında toplayacak ve vatandaşa dijital dünyada sanal devlet portalı olarak hizmet verecek yüksek güvenlikli e-Devlet sistemini hizmete açtı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesinde geliştirilen sanal devlet portalı içerisinde internet altyapısını aktif olarak kamu hizmetlerinde kullanan her bir kamu kuruunun online hizmetlerinin yanı sıra vatandaşların sanal bir vatandaşlık sayfası da bulunuyor. Bu sanal sayfa içerisinde vatandaş kullanıcı olarak yer alıyor ve kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, adres bilgileri ve diğer vatandaşlık bilgileri yer alıyor. Ayrıca vatandaşın e-Devlet portalında yapacağı kamu işlemlerinin resmi ve yasal geçerliliği bulunuyor olması nedeni ile vatandaşın gizliliğini ve güvenliğini en üst düzeyde sağlayacak yüksek güvenlikli sistemler, şifrelemeler ve yazılımlar kullanılıyor. Bu durum vatandaşın e-devlet portalı üzerinde işlem yapabilmesi ve bilgilerine ulaşabilmesi için kimlik doğrulaması yapmasını zorunlu kılıyor.

İnternette turkiye.gov.tr adresinden kolaylıkla erişim sağlanabilen sanal devlet portalı e-Devlet sistemi üzerinde online işlem yapılabilmesi için ‘sisteme giriş’ sayfasında kimlik doğrulaması yapılması gerekiyor. Vatandaş kimlik doğrulama işlemlerinde 4 farkı sistem giriş yönteminden herhangi birisini kullanabiliyor. Bu 4 farklı yüksek güvenlikli giriş yöntemi ise ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ giriş yöntemleri olarak vatandaşa sunuluyor. Günümüzde sanal devlet portalı e-Devlet sistemini aktif olarak kullanmakta olan yaklaşık 26 milyon vatandaşın büyük bir bölümü sanal devlet sistemine giriş işlemlerinde genel olarak e-Devlet şifresi kullanmayı tercih ediyor. Tüm Türkiye’deki PTT şubelerinden kimlik ibrazı ve 3 TL gibi cüzi bir ücret karşılığında e-Devlet şifresini alabilen vatandaşlar daha sonra sisteme giriş esnasında bu şifreyi kişisel bir şifreyle değiştirebiliyor. E-Devlet şifresi ile giriş işlemlerinde ise T.C. kimlik numarası ve şifresi vatandaşın girişi için yeterli oluyor. Ancak vatandaşın e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapan vatandaşlar başta adres değişikliği olmak üzere pek çok işlemi gerçekleştiremiyor.

Haberin Devamı

E-Devlet sisteminde bu tip işlemler için vatandaşların sisteme girişlerinde yapacakları kimlik doğrulamasını mobil imza ile giriş veya elektronik imza ile giriş yöntemlerinden birisini kullanarak, gerçekleştirmeleri gerekiyor. Mobil imza hizmeti vatandaşa GSM operatörleri tarafından sunulurken, aylık olarak ücretlendirilmektedir. Elektronik imza ise Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilen Elektronik Sertifika Sağlayıcılarından alınabiliyor. Bu hizmet ise dönemlik olarak ücretlendiriliyor. Dijital platform üzerinde yer alan sanal devlet portalı içerisinde 200’den fazla kamu kurumunun yaklaşık 2 bin civarında online hizmet uygulaması bulunuyor. Türkiye’de 18 yaşını geçen vatandaşların yararlanabildiği bu sanal devlet portalı hizmetleri, ülke genelinde aktif olarak 28 milyondan fazla kişi tarafından kullanılıyor. Bu kullanım oranı yaklaşık olarak ülke nüfusunun yarısına denk geliyor. Bu şekilde kamu işlemlerinde vatandaşın oldukça sık ve yoğun bir şekilde kullanmakta olduğu bir sanal devlet portalı olan sanal devlet portalı üzerinden günün her saatinde ve bulunulan her yerden işlem gerçekleştirebilme imkanı bulunuyor.