Gündem E-Devlet Hizmetlerini Kullanarak Kamu İşlemleri Nasıl Yapılır?

E-Devlet Hizmetlerini Kullanarak Kamu İşlemleri Nasıl Yapılır?

21.05.2015 - 10:58 | Son Güncellenme:

E-Devlet şifresi ile tüm E-Devlet hizmetlerini kolayca kullanabilirsiniz. Bu haberimizde E-Devlet şifresi nasıl alınır ve E-Devlet sistemine nasıl giriş yapılır bu sorularınızın yanıtını haberimizde bulabilirsiniz.

E-Devlet Hizmetlerini Kullanarak Kamu İşlemleri Nasıl Yapılır

Gelişen internet teknolojisini aktif şekilde kullanarak dijital dünyada yer alan tüm kamu kurumlarını barındıran bu sanal devlet sistemi, vatandaşın dijital platform üzerinde daha hızı ve daha güvenli kamu işlemlerini gerçekleştirebilmelerine yardımcı oluyor. Vatandaşın daha modern ve daha çağdaş kamu hizmetleri alabilmesini amaçlayan kamu kurumları tarafından dijital platform üzerinde hizmete açılan online kamu hizmetlerini tek bir çatı altında bir araya getiren e-Devlet portalı, dijital platform üzerinde hizmet veren bir sanal devlet sistemidir. Geniş bir hizmet ağının bulunduğu bu sanal devlet kapısı içerisinde vatandaşın kimlik bilgileri, adres bilgileri ve iletişim bilgileri yer alıyor. Ayrıca vatandaşın dijital platform üzerinde yer alan bu sanal devlet kapısı sisteminde gerçekleştirdiği pek çok kamu işleminin yasal geçerliliği ve yükümlülüğü bulunuyor.

Haberin Devamı

E-DEVLET İÇİN TIKLAYINIZ!

E-Devlet sistemi üzerinde Adalet Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Milli Savunma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Başbakanlık, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Yüksek Öğretim Kurumu ve Milli Eğitim Bakanlığı gibi vatandaşın en çok işlem gerçekleştirmekte olduğu devlet kurumlarının her biri tüm online hizmetleri ile yer alıyor. Özellikle de SSK sorgulama, Adli sicil kaydı sorgulama, IMEI sorgulama ve veli bilgilendirme sistemi gibi pek çok online kamu işlemi dijital platformda e-Devlet sistemi güvencesinde 7 gün 24 saat olarak kolay bir şekilde yapılabiliyor. Vatandaşların tüm kamu kurumları ile olan pek çok işlemini son derece pratik bir şekilde yapabilmesine yardımcı olan bu sanal devlet portalı vatandaş tarafından son derece yoğun ve sık bir şekilde kullanılıyor. Dijital dünyada vatandaşın güvenli kamu işlemlerini yapabilmesine yardımcı olan bu sanal devlet portalı, Başbakanlık tarafından Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na geliştirdiği ve yönetim yetkisi verdiği sanal bir devlet sistemidir.

Haberin Devamı

Dijital dünyada böyle aktif bir devlet hizmetinin bulunuyor olması güvenliliğinin yüksek olmasını gerekli kılıyor. Bu neden ile de Başbakanlık tarafından verilen yetki Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından geliştirilen ve yönetilen e-Devlet portalı 2008 yılından bu yana vatandaşa, internet dünyası içerisinde online devlet hizmetleri sunuyor. Güvenli işlem yapabilme fırsatları için sisteme giriş yapılması gerekiyor. Sanal devlet kapısı sisteminde bulunan tüm kamu hizmetlerinden yararlanabilmeleri için vatandaşın sisteme giriş yapmaları gerekiyor. Dijital platform üzerinde yer alan turkiye.gov.tr adresinden kolay bir şekilde erişim sağlanabilen e-Devlet sistemi üzerinden online olarak işlemleri gerçekleştirebilmek için ana sayfasındaki ‘sisteme giriş’ ekranından giriş sayfasına ulaşılması gerekiyor. Burada ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ giriş yöntemlerinden birisinin kullanılarak, giriş yapılması gerekiyor. Vatandaşın sistem üzerindeki bu giriş yöntemleri arasında en çok kullandığı yöntem ise e-Devlet şifresi ile giriş oluyor.

Haberin Devamı

Tüm Türkiye’deki her bir PTT şubesinden son derece cüzi bir ücret ve kimlik ibrazı karşılığında bir kere alınan e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapabilmenin çok kolay olması nedeni ile vatandaşlar tarafından daha yaygın olarak kullanılan bir giriş yöntemi oluyor. E-Devlet sistemi içerisinde yer alan tüm online hizmetlerden yararlanılabilirken, bazı hizmetlerde daha üstün güvenlik bilgilerinin gereklilik arz ediyor olması başta adres değişikliği gibi işlemlerde vatandaşlarda ‘elektronik imza ile giriş’ veya ‘mobil imza ile giriş’ yapmaları talep ediliyor. Bu iki giriş yöntemini kullanarak sisteme giren vatandaşlar, sistem içerisinde yer alan tüm online hizmetleri en pratik şekilde kullanabilme imkanına sahip olabiliyor. E-Devlet sistemi üzerinde yer alan 1.162 online hizmet vatandaşların, devlet kurumları ile olan en genel ve en yoğun işlemlerini daha kolay şekilde yapabilmelerine yardımcı oluyor. Vatandaşın pek çok resmi işlemini internet kolaylığından faydalanarak yapabilmesine yardımcı olan bu sanal devlet portalı ile artık pek çok resmi evrakı da internet üzerinden alabilme imkanına sahip olunabiliyor. Bana özel, e-hizmetler, kimlik bilgilerim, il ve ilçe belediyeleri yerel hizmetleri ve daha pek çok kamu kurum ve hizmetini sanal devlet portalı içerisinde bulabilir ve kolay bir şekilde işlem yapabilirsiniz. Türkiye’de de artık modern ve çağdaş devlet standartlarının oluşturarak vatandaşın daha çağdaş, daha hızlı ve daha modern kamu hizmetlerinden en etkin şekilde faydalanabilmesine yardımcı oluyor.