Gündem E-devlet kapısı ilk giriş şifresi alma!

E-devlet kapısı ilk giriş şifresi alma!

16.06.2016 - 10:34 | Son Güncellenme:

E-devlet kapısı ile bir çok kamu kurumuna ait işlemlerimizi internet üzerinden yapabiliyoruz. E-devlet sistemini kullanabilmek için E-devlet giriş şifresine sahip olmamız gerekmektedir.

E-devlet kapısı ilk giriş şifresi alma

Teknolojinin oldukça gelişmiş olduğu bir zaman diliminde yaşıyoruz. Teknolojinin günümüzde bizler için hayatı daha da kolay bir hale getirmiş olduğunu söyleyebiliriz. Günümüzde en büyük bilgi, iletişim ve işlem kaynağı olan internet teknolojinin en büyük getirilerinden bir tanesi ve en önemli olanıdır. İnternet üzerinden birçok şey yapabilmekteyiz. İnternet bankacılığı, sosyal medya, her alanda yapılabilen alışveriş, eğitim uygulamaları, internet üzerinden yayınlanan gazete ve dergiler gibi işlemlerin yanında devlet dairesi işlemleri de internet sistemi üzerinden yapılabilmektedir. Devlet dairesi işlemleri için daha önceki yıllarda kurum ve kuruluşlara şahsen gidilip işlem yapılması gerekmekteydi. Devlet dairesi kurum ve kuruluşlarında çoğu zaman saatlerce işlem kuyruğunda beklemek durumunda kalmaktaydık. Bu beklenen sıralar hem vakit kaybı oluşturmaktaydı hem de aşırı yoğunluk nedeni ile çalışanlar da yorulmaktaydı. Devlet, bu konu hakkında bir çözüm üretme ihtiyacı hissetti ve internet üzerinden işlem yapılabilen bir sistem oluşturdu. Bu sistem E-Devlet sistemidir. Bu sistem üzerinden yapılan ve yapılacak olan işlemler resmidir.

Haberin Devamı

E-DEVLET HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ!
E-DEVLET İLK GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!

Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.

E-Devlet sistemi üzerinden 22 adet farklı kuruma ait resmi işlemleri yapabilmeniz mümkündür. Sistem üzerinden işlem yapıp, çıktısını almak resmi belge görevi görmektedir. Resmi kurumlarda kullanabilirsiniz. Sistem üzerinden çıktısı alınan belgelerde bir barkod bulunmaktadır. Belgeyi verdiğiniz kurum bu kodu sorgulayarak belgenin doğru olup olmadığını kontrol edebilir. Yazımızın devamında E-Devlet sistemi üzerinden işlem gerçekleştirebilmek için nelere ihtiyacınız olduğundan bahsetmiş bulunmaktayız. Yazımızın devamını okuyarak bu bilgilere ulaşabilir, E-Devlet sistemi üzerinden işlem gerçekleştirebilirsiniz.

Haberin Devamı


E-Devlet sistemi korunmaya ihtiyacı olan bir şifredir. Bunun nedeni ise sistem üzerinde gerçekleştirilen işlemlerde kimlik bilgilerinin kullanılmasıdır. Sistem üzerindeki koruma her kullanıcının kendisine ait bir şifre ile giriş yapması ile sağlanmış durumdadır. Yani sistem üzerinden işlem yapabilmek için bir şifreye ihtiyacınız vardır. Şifreniz olmadan sisteme giriş yapamayacak ve işlemleri gerçekleştiremeyeceksiniz. Şifrenizi alabilmek için bir PTT şubesine gitmeniz gerekmektedir. PTT şubeleri arasında bir farklılık yoktur size yakın veya uzak herhangi bir PTT şubesine gidebilirsiniz. Şubeye yapacağınız şifre alma başvurusu için nüfus cüzdanınız gerekmektedir. Nüfus cüzdanınız kullanılarak size ait kimlik bilgileri ile yeni bir şifre oluşturulacaktır. Şifreyi alabilmek için 2 TL işlem ücreti ödemeniz gerekmektedir. İşlem ücretinizi ödedikten sonra şifrenizi teslim alıp, sisteme giriş yapabilirsiniz. Sisteme yapacağınız ilk girişte sistem sizden otomatik olarak şifrenizi değiştirmeniz talebinde bulunacaktır. Bunun nedeni PTT şubesinden almış olduğunuz şifrenin geçici olmasıdır. Şifrenizi kalıcı hale getirebilmek için kendinize ait bir şifre oluşturmanız gerekmektedir. Şifrenizi oluşturduğunuzda bu şifre kalıcı hale gelmiş olacaktır. Şifreniz size ait kimlik bilgileri ile oluşturulmuştur. Yani size ait bir şifre ile başka birinin işlem yapabilmesi mümkün değildir. Ancak güvenlik açısında şifrenizi kimseyle paylaşmamanızı öneririz. Bilmeniz gereken diğer bir işlem ise şifre unutma durumudur. Şifrenizi unuttuğunuz zaman sistem üzerinde giriş bölümünde bulunan “Şifremi Unuttum” seçeneğine tıklayıp şifrenizi geri alabilirsiniz. Ya da tekrar bir PTT şubesine gidip, 10 TL şifre alma ücreti ödeyerek yeni bir şifre edinebilirsiniz.