Gündem E Devlet Şifre Alma, Sisteme Giriş ve Hizmetler

E Devlet Şifre Alma, Sisteme Giriş ve Hizmetler

31.03.2015 - 10:06 | Son Güncellenme:

E-Devlet şifresi nasıl alınır ve E-Devlet sistemine nasıl giriş yaparım? E-Devlet hakkında merak ettikleriniz bu haberde!

E Devlet Şifre Alma, Sisteme Giriş ve Hizmetler

E-Devlet, ilgili kamu kuruluşlarına gitmeye gerek kalmadan, kamu ile ilgili işlerinizi yapmaya olanak sağlayan bir uygulamadır. E-devlet kapısı, devletin kısa yolu şeklinde işlev göstermektedir. Devletin bünyesinde bulunan her bir kurum için ayrı ayrı bölümlerin bulunduğu ve geniş bir platform olan e-devlet kapısı, vatandaşların hizmetine henüz yeni sunulmuş olan bir uygulamadır.

Haberin Devamı

E-DEVLET

E-devlet, adından da anlaşılacağı üzere, elektronik ortam yani internet üzerinden hizmet sunan bir yazılımdır. Henüz yeni bir hizmet sayılan e-devlet, vatandaşlar için büyük bir kolaylık olmuştur. e-devlet, hem zamandan hem de iş gücü kaybından tasarruf sağlayan bir uygulama olması yönü ile, devletin sunmuş olduğu diğer hizmetlerin içinde en kullanışlı olan hizmettir. Aynı zamanda sağladığı imkanlar ile en yaygın şekilde kullanılan bir devlet hizmetidir.

e-devlet kapısı sisteminin kullanımı için yapılması gereken işlemler nedir?

? e-devlet kapısı sistemini kullanmak ve burada işlem yapabilmek için ilk işlem olarak internet üzerinden, www.turkiye.gov.tr adresine giriş yapınız.

Haberin Devamı

? Daha sonra, burada açılan ve e-devlet kapısının resmi web sayfası olan ekranın, en sağ bölümünün en üst tarafında Sisteme Giriş yazan bu bölüme geliniz.

? Bir sonraki aşamada ise, burada açılan sayfada, Türkiye Cumhuriyeti Vatandaş Kimlik Doğrulama Sistemi adı ile düzenlenmiş olan bir başlığın hemen altında bir tablo yer almaktadır.

? Burada, düzenlenmiş olan bu tablonun içinde; e-devlet şifresi, mobil imza, elektronik imza, T.C. kimlik kartı şeklinde sıralanmış bölümler yer almaktadır.

? Buradaki bu bölümler arasından, işleminizi yapmaya, bu seçeneklerden herhangi birini seçerek başlayabilirsiniz.

? Daha sonra eğer bu tablodan, uygulamayı kullanmayı tercih ettiyseniz, işlem yapabilmek için tüm aşamalardan önce, e-devlet şifrenizi almanız gerekmektedir.

Şimdi e-devlet kapısına giriş yapabilmek ve burada kamu ile ilgili işlerinizi yapabilmek için gerekli olan bu şifreleri anlatarak haberimize devam edelim. Bu durumda her bir şifre türünü tek tek ele alalım ve ne oldukları hakkında kısa bir bilgi sunalım;

e-devlet şifresi ? e-devlet şifresi, e-devlet kapısı uygulamasının kullanımı için en çok tercih edilen bir şifre türüdür. Şifre almak çok kolaydır. Her hangi bir PTT şubesine başvuru yaparak şifrenizi almanız mümkündür. Gitmiş olduğunuz PTT şubesinde, sizden şifre alım işlemleri için sadece 2 TL ücret ve bunun yanında bir takım kişisel bilgilerinizi isteyeceklerdir. Böylece bu aşamaların devamında şifrenizi almış olursunuz. Anlatılan bu aşamaları yaptıktan sonra, yani e-devlet şifrenizi aldıktan sonra, kamu kuruluşları ile ilgili işlerinizi, ilgili kamu kuruluşuna gitmeden, e-devlet kapısı sistemini kullanarak yapmaya başlayabilirsiniz. Ardından, şifrenizi aldıktan ve tablodan e-devlet şifresi seçeneğini seçtikten sonra, burada düzenlenen ilgili alanlara, T.C kimlik numaranızı ve şifrenizi yazarak kamu ile ilgili işlemlerinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

Haberin Devamı

E-devlet kapısını kullanmak ve kamu ile ilgili işlerinizi yapmak için e-devlet şifresi dışında, diğer şifreleri de kullanarak işlem yapmanız mümkündür. Bu durumda, yapmanız gereken işlemler biraz daha farklı olacaktır.

Şimdi de diğer seçenekler olan mobil imza ve elektronik imza uygulamaları üzerinden, e-devlet kapısını nasıl kullanacağınızı kısaca anlatalım.

Haberin Devamı

Mobil imza ? Diğer bir şifre türü olan mobil imza, elektronik imza yapılmasına yardımcı olan bir imza türüdür. Mobil imza, ıslak imza niteliğindedir. Diğer yandan mobil imza, güvenli bir şekilde elektronik imza işlemi de yapmaktadır ve mobil imza, e-devlet tarafından herhangi bir ücrete tabi tutulmadan vatandaşlara sunulmaktadır. Öte yandan, mobil imza yönteminde, GSM operatörleri kullanıcılardan bir miktar ücret talep etmektedir. Mobil imza uygulamasını aktifleştirmek için ise;

T.C kimlik numaranızı, GSM numaranızı ve GSM türünüzün bilgisini sistemde yer alan ilgili alanlara yazınız ve hemen devamında, e-devlet kapısı üzerinden kamu ile ilgili işlerinizi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Elektronik imza ? Son olarak elektronik imzanın ne olduğundan bahsedelim. Islak imza özelliğinde işlev yapan elektronik imza, elektronik ortam üzerinde bulunan bir belgeye eklenerek, imzalayan kişinin kim olduğunu tespit etmek amacı ile kullanılan bir imza çeşididir. Elektronik imza kullanarak, e-devlet kapısı uygulamasını aktifleştirmek ve kullanmak için, sadece T.C kimlik numaranızı sistemde yer alan ilgili alana yazmanız yeterli olacaktır. Bu şekilde, e-devlet kapısını kullanarak, kamu ile ilgili işlerinizi kolay bir şekilde yapabilirsiniz.