Ekonomi Algida, 70 milyon euro yatırımla Konya'da üretime geçiyor

Algida, 70 milyon euro yatırımla Konya'da üretime geçiyor

22.11.2011 - 12:18 | Son Güncellenme:

Tüketim mallarının önde gelen şirketlerinden Unilever’in dondurma markası olan Algida, Türkiye’nin en modern OSB’lerinden biri olan Konya Organize Sanayi Bölgesi’ne (KOS), 70 milyon avroluk yatırım yapacak.

Algida, 70 milyon euro yatırımla Konyada üretime geçiyor

Algida’nın KOS’a yapacağı 70 milyon avroluk yatırımla ilgili Konya Organize Sanayi Bölgesi ve Unilever arasında arsa tahsis sözleşmesinin imzalandığı bildirildi.

2013 yılının Nisan ayında faaliyete geçmesi planlanan fabrikada yapılan üretim, iç pazarın yanı sıra Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri başta olmak üzere birçok ülkeye hitap edecek.

KOS’ta yaklaşık 300 bin metrekare alan üzerinde inşa edilecek fabrikadaki üretim Algida ile başlayacak. 115 ülkede 5 milyar avronun üzerinde ciro ile en büyük dondurma şirketi olan Unilever, Algida markası ve bilinen diğer markaları ile dondurma ürünlerini Çorlu’daki fabrikanın ardından Konya’da da üretecek.

Konya Sanayi Odası ve Konya Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, AA muhabirine yaptığı açıklamada, pek çok sektörde Türkiye’nin öncü firmalarının yer aldığı KOS’un ülkemizin en önemli OSB’leri arasında yer aldığını belirtti.

Büyükhelvacıgil, "Konya’nın ve Konya Organize Sanayi Bölgesi’nin yatırım cazibesi her geçen gün artmaktadır. Şehrimizin üretim ve istihdam merkezi olan Konya Organize Sanayi Bölgesi tarafından yatırımcıya sunulan avantajlar, yabancı yatırımcılarında dikkatini çekmektedir. Bu anlamda Algida’nın KOS’a yapacağı yatırım bölgemizin istihdam ve yarattığı katma değeri artırarak, şehrimize önemli katkılarda bulunacaktır" dedi.

"Hedef, 2015 yılına kadar kişi başı tüketimi ikiye katlamak"

Haberin Devamı

Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin ise, Algida’nın yaptığı yatırımların ve bilinçlendirme çalışmalarının etkisiyle kişi başı dondurma tüketim rakamlarının arttığını söyleyerek, şunları kaydetti: "Hedefimiz, 2015 yılına kadar kişi başı tüketimi ikiye katlayıp 5,6 litre seviyesine getirmek. Türkiye pazarını ABD ve Avrupa’ya yaklaştırmak için çalışıyoruz. Türkiye dondurma pazarında büyüme fırsatı çok büyük ve biz bu fırsatı değerlendiriyoruz." Seçkin, Konya fabrikasıyla da müşteri odaklı bir anlayışla tüketiciye en kaliteli ürünleri sunmaya devam edeceklerini vurguladı.