Ekonomi Dijital dönüşümde Türkiye ‘üs’ olacak

Dijital dönüşümde Türkiye ‘üs’ olacak

16.09.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Coca-Cola Avrasya ve Orta Doğu Operasyon Birimi’nin Dijital Servis Merkezi İstanbul’da açıldı. Türkiye’yi de kapsayan geniş bir coğrafyaya yönelik hizmetler sunacak olan merkezin açılışı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ile Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu’nun yer aldığı törenle gerçekleşti.

Dijital dönüşümde Türkiye ‘üs’ olacak

Coca-Cola Avrasya ve Orta Doğu Operasyon Birimi Başkanı Sedef Salıngan Şahin’in ev sahipliğinde gerçekleşen törene Coca-Cola İçecek CEO’su Karim Yahi de katıldı. Yapılan açıklamaya göre Coca-Cola’nın 25 ülkeden oluşan Avrasya ve Ortadoğu Operasyon Birimi’ne hizmet verecek Dijital Servis Merkezi’nde, dijital kabiliyet gelişimini ve dijital dönüşümü hızlandırmak, pazarlama, strateji ve finans gibi konularda bilgiye hızlı ve otomatik erişimi teknoloji uygulamalarıyla sağlamak ve veri analizi uygulamaları ile iş verimliliğini artırmak üzere hizmet verilecek.

Haberin Devamı

Bölgesel merkez

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, açılışta şunları söyledi:

“Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı’nın dijital dönüşüm çağrısı kapsamında 36 projeyi destekliyoruz. Dijital Dönüşüm Destek Programı’nı yıl sonunda devreye alacağız. Bu alandaki yatırımları, teşvik sistemi kapsamında öncelikli yatırımlar olarak destekleyeceğiz. Sanayimizin dijital dönüşümünü gerçekleştirecek ve ülkemizi küresel bir teknoloji üssüne dönüştüreceğiz.”

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Dağlıoğlu ise, “Ülkemiz süratle dijitalleşirken, teknolojik gelişim ve dönüşüm yetkinliklerimiz hızla artmakta, uluslararası şirketlerin inovasyon, bilişim ve dijitalleşme faaliyetleri için bölgesel bir merkez haline gelmekte” dedi.

Haberin Devamı

Start-up başarısı kanıt

Coca-Cola Avrasya ve Orta Doğu Operasyon Birimi Başkanı Sedef Salıngan Şahin ise şunları söyledi:

Türkiye, son yıllarda dijital ticaret, oyun, finans teknolojileri gibi alanlarda uluslararası başarılı start-up’larla da teknoloji anlamında üretken ve ürettiklerini ihraç edebilen bir düzeyde olduğunu defalarca kanıtladı. İstanbul’un, Coca-Cola için de, teknoloji ve dijital dönüşüm konusunda yetkin ve uzman insan gücünün olduğu bir lokasyon olarak belirlenmiş olması bu çerçevede başarılı bir örnek olacağı için çok mutluyuz. İstanbul’daki Dijital Servis Merkezi dijital kabiliyet gelişimini ve dijital dönüşümü hızlandırmak, pazarlama, strateji ve finans gibi konularda bilgiye hızlı ve otomatik erişimi teknoloji uygulamalarıyla sağlamak, veri analitik ve iç görü analizi ile iş verimliliğini artırmak üzere hizmet verecek. Hedefimiz Türkiye’yi bölgenin dijital dönüşüm üssü haline getirmek.”