MetLife: BES’te devlet desteği amacına ulaştı

Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki yüzde 25’lik devlet katkısının sağladığı ilginin önümüzdeki yıllarda da süreceğini söyleyen MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, sistemdeki katılım artışının devlet desteğinin daha şimdiden amacına ulaştığının bir göstergesi olduğunu ifade etti

MetLife: BES’te devlet desteği amacına ulaştı

Yüzde 25’lik devlet katkısının Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) çok büyük ilgi yarattığını ifade eden MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, bu ilginin önümüzdeki yıllarda da süreceğini söyledi. Emeklilik döneminde yaşam standartlarını sürdürmenin zor olduğu ve herkesin mutlaka bir ek gelire ihtiyaç duyduğunu söyleyen Yurtseven, “Yüzde 25 devlet katkısının getirdiği avantajla birlikte 2013 yılının ilk aylarından itibaren yüz binlerce insan sisteme adım atmış oldu.
Geleceğe dönük tasarruf etmek isteyen bir katılımcı için bireysel emeklilik dışında yüzde 25 gibi bir avantajın sağlandığı herhangi bir ürün yok. Ufak ödemelerle de olsa imkanlar dahilinde herkes BES’e katılmalı ve devlet katkısından faydalanmalı” dedi.

‘BES’te büyüme 2013’te de sürecek’
2013 yılındaki bireysel emekliliğe katılım artışının devlet desteğinin daha şimdiden amacına ulaştığının göstergesi olduğunu ifade eden Yurtseven, “2012’de sisteme aylık ortalama 40 bin civarında katılımcı gelirken 2013’ün ilk dört ayına baktığımızda 420 bin katılımcının sisteme dahil olduğunu görüyoruz. Üç katına yakın bir performans var. Bunda sektörün yaptığı ortak tanıtımın ve yüzde 25 devlet katkısıyla başlayan yeni dönemin etkisi çok büyük. Bu etkinin daha da devam edeceğini öngörüyorum” dedi.
Yurtseven, “Devlet katkısı grup emekliliğe de ivme kazandıracak. Ben bunun önümüzdeki dönemde de süreceğini düşünüyorum. Önümüzdeki birkaç yıl sektörün bugüne kadar olan büyüme hızının üstüne çıkacağını öngörüyorum” dedi.

‘Bankasürans sigortacılar daha avantajlı’
Bankaların bireylerin finansal ihtiyaçlarını karşıladığı noktalar olduğuna değinen Yurtseven, müşterilerin güven duyduğu bu kanalla müşterilere ulaşmanın ve geleceğe yönelik yatırım ihtiyacını karşılayabileceği ürünler sunmanın çok daha avantajlı olduğunu belirtti. Yurtseven, “Bankaların Türkiye’nin yüzlerce noktasında bulunan şubeleriyle kolay ulaşılabilir olması ve geniş müşteri portföyü de emeklilik şirketleri için önemli avantaj sağlıyor. Diğer yandan emeklilik planlarının önemli bir kısmı, kredi kartı aracılığıyla satılıyor” diye konuştu.

AIG hasar servisinde iddialı
AIG Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Sema Bulutlu, sigorta şirketlerinin en önemli rekabet aracının asla kopyalanamayan ve şirkete özel bir değer olarak kalabilen “müşteri ilişkileri” olduğunu söyledi. Bunun, pazardaki eğilimlerle gelişmeleri iyi tanıyarak ve iletişim odaklı düşünerek sağlanabileceğini söyleyen Bulutlu, bunun için sadece üst yönetimin değil, şirketin her kademesinin bu düşünceye sahip olması gerektiğini ifade etti.
Günümüzde tüm sigorta şirketlerinin dinamikleşen, değişen, fırtınalı ve karmaşık pazarlarla yüz yüze geldiğini ifade eden Bulutlu, “Böyle bir ortamda sigorta şirketlerinin ‘kalite’ kavramı üzerinde durması ve ‘müşteri için değer yaratma’ arayışına girmesi gerekiyor. Müşteri için değer yaratma, müşterinin ne istediği ve poliçeyi kullandıktan sonra ne elde ettiği ve ne düşündüğüyle ilgili bir yaklaşım” şeklinde konuştu.

Sigortalıyı anlamak
Sigortalıların genellikle ancak başlarına bir kaza geldiği zaman sigorta şirketlerini aradığına değinen Bulutlu, şöyle konuştu:
“Sigortalılarımızın sorunu, belki hayatların kaybedilmiş olması, kıymet verdiği eşyalarının çalınmış olması veya çok ciddi bir hastalıkla karşı karşıya olduğunu anladığı an olabileceği gibi, banyosuna su sızması veya düşüp bileğini burkması gibi göreceli olarak daha hafif nitelikte sorunlarla baş etmeye çalıştığı anlar da olabilir. Sorun ne kadar büyük ya da küçük olursa olsun, insanlar üzerinde belli bir olumsuz etki yaratır.”

Axa dünyanın en değerli sigorta markası
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in her yıl yaptığı “Global 500” marka araştırması sonucunda 2013’te dünyanın en değerli 500 markası belirlendi. 27 sigorta firmasının yer aldığı listede Axa, önceki yıllarda da olduğu gibi sigorta firmaları arasında birinci sırada yer alarak “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” oldu. Markaların nakit akışları, finansal güçleri, riskleri ve potansiyelleri gibi birçok değişkenin çeşitli yöntemler kullanılarak hesaplanmasıyla ortaya çıkan marka değeri, marka reytingi ve işletme değeri kriterleri markaların listedeki sıralamasını belirliyor. İlk 100 şirket arasında yer alan Axa, sigorta şirketleri arasında birinci olurken, geçen yıl 13 milyar dolar olan marka değerini 15 milyar dolara çıkartarak genel sıralamada 2 sıra yükseldi ve tüm markalar arasında 59’uncu oldu.

Koru Mütüel Sigorta ortaklarıyla büyüyor
Koru Mütüel Sigorta Genel Müdür Vekili Hüsamettin Doğramacı, Kooperatifin ortak sayısını her geçen gün arttırdığını söyledi.
Koru Sigorta’nın ortaklarıyla büyümeye devam etiğini belirten Doğramacı, “Türkiye’nin tek kooperatif sigorta şirketi Koru Sigorta, herkesi ortağı olmaya davet ediyor ve yeni ortaklarını arıyor. İsteyen herkes Koru Mütüel Sigorta Kooperatifine 1 pay ile 5 bin pay aralığında ortak olabiliyor. 1 pay değeri 100 lira olan kooperatiften en fazla 5 bin pay alınabiliyor” dedi.
Doğramacı, sigortacılığın çok yaygınlaşmadığı ülkemizde bu modelin, sigortayı henüz hiç kullanmamış kesim için önemli bir alternatif yarattığına dikkat çekti.

Anadolu’dan hasar sürecini kısaltan proje
Anadolu Sigorta, 3 bin liranın altındaki konut hasarlarında mağduriyetin hızla giderilmesi için RH+Jet projesini geliştirdi. RH+Jet, hasar süreçlerinin kısaltılması ve sigortalıların hasardan kaynaklanan mağduriyetinin en hızlı şekilde karşılanması amacını taşıyor.
Konutlarda meydana gelen 3 bin liraya kadar olan hasar için en geç 2 gün içerisinde tazminat ödemesi hedefleniyor. Küçük hasarlarda, zorunlu tutulmayan evraklar istenmiyor.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, “Sigortalımızın mağduriyetini en hızlı şekilde gideriyoruz. Hasarı belirleyebilmek için gereken zorunlu belgeler haricinde hiçbir belge talep edilmediğinden, sigortalımız bürokratik işlemlerle uğraşmıyor” dedi.

Cardif’ten yüzde 75’lik ‘hoş geldin’ katkısı var
BNP Paribas Cardif Emeklilik'ten ilk defa bireysel emeklilik sözleşmesi alan katılımcılar ödedikleri aylık katkı payı üzerinden yüzde 75 ek katkı payı kazanıyor.
16 Mayıs-16 Temmuz 2013 tarihleri arasında sözleşme alan katılımcıları kapsayan kampanyada, kredi kartı ile aylık 150 ve üzeri katkı payı ödeyen katılımcılar, BNP Paribas Cardif Emeklilik'ten yüzde 25 devlet katkısına ek olarak, ilk ay katkı payının yüzde 75'i kadar 200 liraya varan ek katkı kazanıyor.
Kampanya hakkında bilgi veren BNP Paribas Cardif Pazarlama ve Acente Kanalı'ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Uğur Çağlar, "Katılımcılara eşsiz bir avantaj sunarak "hoş geldin" demenin mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

Otopark yüzünden komşusunu vurduNevşehir'de otopark yüzünden çıkan tartışmada komşusu tarafından pompalı tüfekle vurulan kişi ağır yaralandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber