Ekonomi Özince: Fiyattan şikayet etmek çok saçma

Özince: Fiyattan şikayet etmek çok saçma

20.04.2015 - 14:18 | Son Güncellenme:

İşlem ücretleriyle ilgili eleştirilere cevap veren İş Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Özince, "Bedavaya ürün gelişimi olmaz. Fiyattan şikayet etmek çok saçma" dedi.

Özince: Fiyattan şikayet etmek çok saçma

Ersin Özince, Vodafone Türkiye'nin ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist Dergileri'nin öncülüğünde düzenlenen CEO Club Dijital Bankacılık Zirvesi'nin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı

Haberin Devamı

"Yeni neslin bankacılık sektöründe havale gibi bazı işlemlerin ücretli olmasını kabul etmediği, bunu aşmak için neler yapılabileceği" sorusu üzerine Özince, "Keşke her karşılığını alabildiğimiz hizmete ücret veriliyor olsa" dedi.

Bankacılıkta ciddi rekabet olduğuna işaret eden Özince, şöyle konuştu:

"Yıllarca dedik ki 'İsteyenler ücretsiz kredi kartı alsın'. Buna rağmen bu bankacılık dünyada eleştirilirken, bize bu hoş geldi. İktidarı ve muhalefeti bu işi beğendi. O kadar pahalıya mal oldu ki bu bize. Mali sektörün gelişmesine o kadar çok ihtiyacımız varken, çok daha önemli hususları bunun arkasına koyduk. Bedavaya ürün gelişimi olmaz. Fiyattan şikayet etmek çok saçma. Fiyatın çaresi piyasadır. Meslek hayatım boyunca şahit olduğum bir tane rekabeti engelleyici hareket olmamıştır. Çatır çatır rekabet vardır. Düşünebiliyor musunuz, bir uçta dünyanın en büyük yatırımcıları ve diğer uçta devlet kuruluşları...

Haberin Devamı

Türkiye'deki bazı yanlış uygulamalar olmakla beraber, dosya ücreti gibi, bunlar başka eksiklikleri dengelemek içindi. Bu konuda kötü bir algı var ve ne yazık ki tüketici burada bir kez daha istismar ediliyor. Bu defa da bunun hukuki takibini yapanlar arasında istismarcılar var. Piyasa kendini regüle ediyor."