Ekonomi VakıfBank’ın aktif büyüklüğü 2.4 trilyon lirayı aştı

VakıfBank’ın aktif büyüklüğü 2.4 trilyon lirayı aştı

29.12.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

VakıfBank’ın üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, nakdi ve gayri nakdi krediler yoluyla Türkiye ekonomisine sağladığı finansman desteği, yıllık bazda yüzde 70 artarak 1,8 trilyon liraya ulaştı.

VakıfBank’ın aktif büyüklüğü 2.4 trilyon lirayı aştı

Aynı dönemde nakdi krediler, yıllık yüzde 74 artışla 1,4 trilyon liraya yükselirken VakıfBank’ın aktif büyüklüğü ise yıllık yüzde 77 artışla 2,4 trilyon lira seviyesini aştı. Böylece nakdi krediler ve toplam aktifler için pazar payları, sırasıyla bir önceki yılın aynı dönemindeki seviyeler olan yüzde 11,6 ve yüzde 10,6’dan, yüzde 12,9 ve yüzde 11,6’ya yükseldi. VakıfBank, üçüncü çeyrekte ulaştığı 18 milyar 542 milyon lira brüt kârından 3 milyar 519 milyon lira vergi karşılığı ayırarak, 15 milyar 23 milyon lira net kâr elde etti. 

Haberin Devamı

Mevduatı hızlı arttı 

VakıfBank Genel Müdürü Abdi Serdar Üstünsalih, “2023 yılının üçüncü çeyreği, ekonomi yönetimimizin attığı sıkılaşma adımlarının ve makro ekonomik politikalardaki normalleşmenin özellikle sektörümüzde hissedildiği bir dönem oldu. Tüm bu pozitif gelişmeler ışığında biz de ekonomi yönetimimizle uyumlu olarak bilançomuzu verimli bir şekilde yönetmeyi sürdürdük. VakıfBank olarak seçici kredi politikamız doğrultusunda, özellikle ihracat ve yatırım odaklı, ülkemiz istihdamına katkı sağlayan ticari ve KOBİ segmentindeki müşterilerimizi desteklemeye devam ettik” dedi.  

İzlenen stratejilerle VakıfBank’ın toplam ticari kredi portföyü büyüklüğünün 1,1 trilyon lira seviyesini aştığının altını çizen Üstünsalih, fonlama tarafında toplam mevduatların yıllık bazda yüzde 78 artışla 1,7 trilyon lirayı aşarak VakıfBank’ın ana fonlama kalemi olmaya devam ettiğine dikkat çekerek, şunları söyledi: 

Haberin Devamı

“Böylece bu alandaki pazar payımız bir önceki yıl yüzde 11,9 olan seviyesinden 12,8’e yükseldi. Buradaki en büyük önceliğimiz, tabana yaygın müşteri ve mevduat yapımızı korumak ve mümkün olduğunca daha çok sayıda müşterimize ulaşmak. Böylece müşterilerimizin tasarruflarını en doğru şekilde değerlendirmeleri için ihtiyaçları olan desteği onlara sağlamak. Ayrıca ekonomi yönetimimizce atılan adımlar sayesinde hem bankamız özelinde hem de sektör genelinde KKM ürün grubundaki mevduatlarda kademeli ancak belirgin bir azalış eğilimi olduğunu gözlemliyoruz. Bu alanda ekonomi yönetimimiz öncülüğünde uygulamaları takip etmeye devam edeceğiz.”