Teknoloji Facebook kullanımı Cambridge Analytica’dan sonra daha da arttı

Facebook kullanımı Cambridge Analytica’dan sonra daha da arttı

21.05.2018 - 15:44 | Son Güncellenme:

Facebook, veri sızıntısıyla ilgili yaşadığı skandaldan etkilenen kullanıcı sayısının 87 milyonu bulduğunu duyurmuştu. Skandal ortaya çıktıktan sonra Facebook, #DeleteFacebook gibi kampanyalardan pek de etkilenmemişe benziyor.

Facebook kullanımı Cambridge Analytica’dan sonra daha da arttı

Onur Binay/milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Facebook'a göre yaklaşık 87 milyon kullanıcısının verileri bir uygulama aracılığıyla toplanıp siyasi danışmanlık şirketi Cambridge Analytica'ya verilmişti. Facebook sözcüsü, verilerin usulsüz kullanımıyla ilgili başlattıkları soruşturmanın devam edeceğini söyledi ve "Ne olduğunu anlamak, tespit etmek ve tekrar yaşanmasını önlemek için kararlığımız sürecek. Soruşturmamız için yetkililerle işbirliğinde olmaya devam edeceğiz" dedi. Daha sonra Facebook'u sil gibi kampanyalar yapıldı, hatta Cambridge Analytica kapatıldı. Yeni bilgilere göre yaşananlar sosyal ağın trafiğini çok az etkilemiş.

Facebook kullanımı Cambridge Analytica’dan sonra daha da arttı

Olayların patlak verdiği Nisan ayında geçtiğimiz yıla oranla Facebook’un Amerika’daki mobil kullanıcı oranı %7 artış göstererek 188,6 milyona yükseldi. Ayrıca yine aynı dönemde Facebook’ta geçirilen zaman da arttı. Deutsche Bank'a göre reklam hedefleme sistemlerinde yaptıkları testlerde Facebook'un 583 milyondan fazla sahte hesabın kitlesel tasfiyesinin ardından bunun ağ üzerinde "kitle erişimine çok az etkisi olduğu" ortaya çıktı. mDeutsche Bank, Facebook'un sahte hesapları temizlediğinden de şüphe ediyor. Facebook genelinde reklam erişimi ise büyümeye devam ediyor.