Kobi Kadın girişimcilerle hızlı büyüyecek

Kadın girişimcilerle hızlı büyüyecek

16.04.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:

Modüler genç odası üretimlerini Lajivert ve Ritmik markalarıyla tüketiciye ulaştıran Soyserin Grup, verdiği bayiliklerde kadın girişimcilere pozitif ayrımcılık yapıyor. Soyserin Grup, bu yıl 60 kadın girişimciye bayilik vermeyi hedefliyor.

Kadın girişimcilerle hızlı büyüyecek

EBRU SUNGUR - İşlerine gösterdikleri özenle ve güçlü sosyal becerileriyle dikkat çeken kadın girişimciler, son yıllarda bayilik veren markaların da gözdesi haline geldi. Tüm artılarının yanında maddi olanaklar bakımından erkek girişimcilerin gerisinde kalan kadın girişimcilerin bu eksikliklerini, onlardaki ticari pırıltıyı gören markalar dolduruyor. Verdikleri desteklerle kadın girişimcilerin bayi olmasını kolaylaştıran markalar, hem kadınları iş sahibi yapıyor hem de kendi satışlarını artırıyor.

Haberin Devamı

Kadın girişimcilere pozitif ayrımcılık yapan şirketlerden biri de modüler genç odası üreticisi Soyserin Grup. Lajivert ve Ritmik markalarıyla pazarda yer alan şirketin kadın bayilere verdiği destekleri Soyserin Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Soyserin anlattı. Mehmet Soyserin, “Lajivert ve Ritmik markalarımızı temsil eden kadın girişimci sayımızın artmasını hedefliyoruz. Bu nedenle minimum bu yıl 50-60 kadın girişimciye bayilik vermeyi hedefliyoruz” dedi.

Mehmet Soyserin, kadın bayilere destekleri konusunda şu bilgileri verdi:

“Doğru lokasyon ve doğru mağaza seçme konusunda başlayan profesyonel destek, mağazanın projelendirilme aşamasında ücretsiz mimari destek, proje maliyetlendirme çalışması sonrası çıkan masraflara pozitif ayrımcılık yaparak verilen artı destekler, teşhir ürünlerine verilen artı destekler ve açılış sonrası mağaza personel eğitimleri ile mağaza tutundurma faaliyetleri çerçevesinde bir yıl boyunca verilen reklam destekleri... Ayrıca styling konusunda verilen ücretsiz danışmanlık desteği de sağlayacağız.”

Haberin Devamı

Hızlı amorti

Lajivert Genç Odası ve Ritmik Genç Odası bayisi olmak isteyen bir girişimcinin mağaza inşaat süreci, styling, dekorasyon ve ürün alımı ile birlikte ortalama 1.5 -2 milyon lira arası bir yatırım yaptığını belirten Soyserin, “Kadın girişimcilere verdiğimiz desteklerle bu yatırım bedelini aşağıya çekiyoruz. Bayilerimiz yatırımlarını ortalama 1.5-2 yılda amorti ederler” dedi.

Kadın girişimcilerle hızlı büyüyecek

Franchise bedeli yok

Mehmet Soyserin, “Lajivert Genç Odası ve Ritmik Genç Odası bayisi olma şartları nelerdir?” sorusunu şöyle yanıtladı:

“Her iki markamızda da 2024 yılı için franchise bedeli uygulaması yapmıyoruz. Bayilerimizin aylık ürün çekme şartı bulunmuyor. Sadece güncel ürünlerimizin teşhirlerinde olmasını istiyoruz. Bunu da mağazamızın metrekaresine göre birlikte belirliyoruz. Zoraki ürün gönderimi gibi bir uygulamamız bulunmuyor. Mağazamızın mobilya teşhirine uygun bir şekilde minimum 250-300 metrekare olmasını istiyoruz. Bu metrekare bölgenin yapısına ve potansiyeline göre değişkenlik gösteriyor. Şu anda markalarımızın ürün gamı 1500 metrekareye kadarlık bir mağazayı rahatlıkla temsil edebilecek durumda. Mağazanın fiziki yapısının yanı sıra, bulunduğu lokasyon da oldukça önemli durumda. Önünde araç parkı imkanı olması, mobilya pazarının içerisinde yer alması, ulaşım konusunda rahat ulaşılabilir bir konumda olması da aradığımız özellikler arasında yer alıyor.”

Haberin Devamı

İnsana yatırım yılı

Mehmet Soyserin, kısa ve orta vadeli hedeflerini şöyle anlattı:

“Başta kadın istihdamı olmak üzere yeni yatırımlar ile istihdamı genişletmek ve yurtiçinde hedefimiz olan 224 mağaza sayısına ulaşmak en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Yurt dışında yeni pazarlara açılarak başta Avrupa ülkeleri olmak üzere her iki markamızda da münhasır satış mağazaları açmak bir diğer 2024 hedeflerimiz arasında bulunuyor. 2023 yılında gerçekleştirdiğimiz yeni yatırımlarla yüzde 60 büyüme gerçekleştirdik. 2024 yılında ise yaptığımız yatırımların kapasite kullanım oranını yüzde 30 artırarak tam randıman almayı hedefliyoruz. Bu kapsamda önceliğimiz, yeni makine parkuru yatırımları yapmadan üretimin en önemli konularından biri olan kapasite kullanım oranımızı kabul edilir tam randımana çıkarmak aslında. Öte yandan, 2024 yılı Lajivert ve Ritmik Genç Odası markalarımız için insana yatırım yılı olacak. Kuracağımız akademi ile markalarımızı temsil eden tüm satış personelimizi daha donanımlı bir konuma getirmeyi hedefliyoruz. Bu sayede sadece kendi markalarımız için değil sektörümüz için de nitelikli iş gücü yetiştirilmesine katkı sağlayacağımıza inanıyoruz.”