Kobi Tüketicisini büyütüyor!

Tüketicisini büyütüyor!

19.12.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Humm Organic, çocuklar için organik atıştırmalık üretimiyle başladığı yolculuğunda ürün yelpazesini genişletiyor. Genel Müdür Şirin Işık, “Ürünlerimizle büyüyen neslin, ebeveyn olduğunda çocukları ve ailesi için bizi seçmesini hedefliyoruz” diyor.

Tüketicisini büyütüyor

EBRU SUNGUR - Üç kadın girişimcinin kendi annelik deneyimlerinden yola çıkarak, çocukların sağlıklı beslenmelerine katkı sağlamak misyonuyla 2017’de kurduğu Humm Organic, organik atıştırmalık pazarında yükselişini sürdürüyor. Sekiz ana grupta 20’ye yakın ürün çeşidi bulunan marka son olarak zeytinli grissini, çilekli yulaf bar, glütensiz kakaolu fındıklı kek, glütensiz muzlu kek ve glütensiz havuçlu tarçınlı keki de ürün yelpazesine ekledi. Gelinen noktada sadece çocuklarda değil ailenin tüm üyelerinde de organik beslenme adına büyük bir farkındalık oluşturduklarını belirten Humm Organic Genel Müdürü Şirin Işık, ana hedeflerini şöyle özetliyor:

Haberin Devamı

“Ürünlerimizle büyümüş olan, gençliğinde bizim ürünlerimizi tüketen ve ebeveyn olduğunda da çocuklarına Humm ürünlerini güvenle verebilecek, kuşaktan kuşağa aktarılan bir ‘love brand’ olmak istiyoruz.”

Sertifikalı hammadde

Şirin Işık üretim sürecini şöyle anlatıyor:

“Ürünlerimizde kullanılan içeriklerin tamamı organik sertifikalı olup, hammaddeleri güvenilir ve sürdürülebilir kaynak üreticilerden tedarik edilmektedir. Ürünlerimiz “Organik Tarım İlkeleri ve Uygulamaları Hakkında Yönetmelik” kapsamında Alman menşeli CERES tarafından sertifikalandırılmıştır. Ayrıca tüm ürünlerimiz Helal Sertifikası’na sahiptir. Ürünlerimizin çoğunluğunu, bir BTA kuruluşu olan Cakes & Bakes’in 23 bin metrekarelik tesislerinde üretiyoruz. Organik sertifikalı üretim hattında, gıda mühendisleri eşliğinde, büyük bir özenle üretiyoruz. Tüm süreçlerde BTA’nın kalite ve Ar-Ge ekibiyle hareket ediyoruz.”

Haberin Devamı

Hızlı gelişiyor

2019-2022 yılları arasında tonajda yüzde 227, ciroda yüzde 614 büyüme kaydettiklerini belirten Işık şunları söylüyor:

“Bu yılki hedefimiz tonajda yüzde 50’den fazla büyüme. 2024 ve 2025 yıllarında ise tonajda yüzde 100’ün üzerinde bir artış, ciroda da ise yaklaşık 2 kat büyüme hedefliyoruz. Sadece çocukların değil aile içindeki tüm bireylerin rahatlıkla tüketebileceği bir marka olarak konumlanıyoruz. Bu doğrultuda ürün çeşitliliğimizi artırmayı ve bu yılı toplamda 20 ürün çeşidiyle kapatmayı hedefliyoruz. Bu durum iletişim ve pazarlama faaliyetlerimize de yansıyor. Satış kanallarımız genişliyor.”

125 milyar euro’luk pazar

Organik atıştırmalık pazarına, pandemideki sağlıklı yaşam trendinin getirdiği büyüme ivmesinin sürdüğünü anlatan Şirin Işık şu bilgileri veriyor:

“Büyüme trendi devam ediyor. Bu etkiyi en iyi gözlemleyebildiğimiz yıl 2020 oldu. Küresel organik gıda pazarı yüzde 13.4 gibi rekor bir büyüme ile 106.4 milyar euro’dan 120.6 milyar euro seviyesine çıktı. 2023 yılı itibariyle ile küresel organik gıda pazarı 125 milyar euro büyüklüğe ulaştı. Türkiye’de ise organik atıştırmalık pazarı gelişme alanları oldukça fazla olan bir pazar ve bu gelişimi satışlarımızdan takip edebiliyoruz.”

Haberin Devamı

İhracata başlıyor

Humm Organic Genel Müdürü Şirin Işık şöyle konuşuyor:

“Son 3 yılda 3 kat büyüme elde ettik, önümüzdeki 5 yıl içinde hedefimiz 5 kat büyümek. Bu nedenle 2024’teki iş planımızın başında yurt dışına açılmak var. İlk yıl itibariyle ciromuzun yaklaşık yüzde 10’unun ihracat kaynaklı olacağını öngörüyoruz. Yüzde 100 yerli sermayeli bir Türk markası olarak global pazarlarda da başarılı olacağımıza inanıyoruz. Türkiye genelinde yaygın satış ağımızla tüketicilerimizi ürünlerimizle buluşturuyoruz. Hedemiz bu ağı daha da yaygınlaştırarak, tüm satış kanallarında tonajda çift haneli büyümeyi sağlamak. Şu an Türkiye’de tüm büyük zincirlerde varız. Bunun yanı sıra anne&bebek mağazaları, gurme şarküteriler, organik marketler gibi birçok yerde bulunuyoruz. E-ticarette de çok güçlüyüz. Hem birçok online pazar yerinde, hızlı teslimat yapan uygulamalarda hem de kendi humm.com.tr sitemizde satışımız güçlü şekilde devam ediyor.”