Cumartesi
15.04.2017 - 02:30 | Son Güncelleme: 15.04.2017-2:30

Mesaj kaygılı stiller

2017 ilkbahar / yaz sezonunda tişörtlerden çantalara, elbiselerden pantolonlara kadar her parçanın söyleyecek bir lafı var

Sitene Ekle

Ayşim ÖZGÜR - MODA aysim.ozgur@milliyet.com.tr

Birkaç yıl önce, dünyanın en önemli Modaevlerinin sokak modasına böylesine yakınlaşacağını söyleseler muhtemelen inanmazdık. Ancak sonuçlar ortada. Gençleşmek isteyen her marka, akımları kendine göre uyarlıyor, hatta uzun yıllar sokaklar ve pasaj içindeki butiklerde satılan sloganlı tişörtleri de koleksiyonlarına dahil ediyor. 

Her birinin ilettiği mesaj farklı. Kimi ilham aldığı şehrin adını tişörtlere kondurmuş, kimi “aşk” yazıp geçmiş. “Moda bir tutkudur” diyen de var. Carven, House of Holland, Michael Kors, Dior... Ve çantalarını bile mesaj ileten birer elçi haline getiren Dolce&Gabbana, Gucci. Bu trendin çıkışına dair teori ise politikayla oldukça ilintili. Dünyanın dört bir yanında gündemde olan seçimler; fikrini, görüşünü ifade etmek isteyenlerin farklı yollar aramasına sebep oldu, slogan atmak da evrilip sonunda bu hale geldi. 

“Gelecek dişidir” 

Özellikle Amerika’daki en popüler tişört sloganlarından biri “Future Is Female” (Gelecek dişidir). Aslında bu slogan kadınların hayatına ilk kez girmiyor. Çünkü orijinali, 70’li yıllarda New York’un ilk feminist kitapçısı Labyris Books tarafından tasarlanmış ve şarkıcı Alix Dobkin, o tişörtle çekilen fotoğrafıyla çok konuşulmuştu. Şimdi, sweatshirt’lerin satışından elde edilen gelirin yüzde 25’i Planned Parenthood araştırma merkezine bağışlanıyor.

ipuçları

Moda kurbanı olup insanları kendinize güldürmek istemiyorsanız, her şeyden önce dilini bilmediğiniz kıyafetleri giymeyin deriz.

lUnutmayın, üzerinizde aşırı iddialı sloganlar taşımak yerine kendinizle dalga geçen sloganları taşıyıp özgüveninizi açığa çıkarmayı deneyin ve eğlenceli görünün. Tıpkı Naomi Campbell’ın yıllar önce “Models Suck” (Modeller berbat) tişörtüyle yaptığı gibi.

Mesajın arka planda kalmasını istemiyorsanız fazla aksesuardan kaçının.

Bugüne dek yazılı tişörtlerin en yakın arkadaşı olan jean’ler bu sezon biraz geri planda duruyor. Onun yerine tişörtlerinizi renkli, çiçek desenli veya tül eteklerle kombinleyebilirsiniz.

Alışveriş

Sloganlı tişört modasını feminist tarafından yakalamak için Koton’un Sport koleksiyonuna göz atabilirsiniz. “Girls Do It Better” (Kızlar daha iyi yapar)” yazılı, çift renkli tişört 29.99 TL.

Sweatshirt’ler de yazılara tuval oldu. “Nothing Is Real” (Hiçbir şey gerçek değildir) diyen bu model Pull and Bear’da 39.95 TL

Edie Parker’ın tasarladığı kutu çantalar, yazılı aksesuar trendinin öncülerinden. Altın Küre Ödülleri’nde Hailey Baldwin’in de kullandığı “sweet” (tatlı) yazılı clutch 1265 avro.

“Konuşan” aksesuar denildiğinde akla ilk gelen tasarımcılardan biri de Eugenia Kim. “No Comment” (Yorum yok) yazılı şapka 484 avro.

Victoria’nın sırrı

Victoria Beckham “Fashion Stole My Smile” (Moda benim gülüşümü çaldı) yazılı tişörtünü “Neden bu kadar somurtkansın?” sorularına cevap vermekten sıkıldığı için tasarladığını açıklamıştı.


©Copyright 2017 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.