Milliyet Executive Banvit BRF inovasyonla büyüyecek

Banvit BRF inovasyonla büyüyecek

06.06.2022 - 14:54 | Son Güncellenme:

Banvit BRF CEO’su Tolga Gündüz şirketin güçlü mali yapısı, stratejik yönetim adımları ve yaptıkları yatırımlarla 2022 yıl sonunda daha başarılı sonuçlar elde etmeyi hedeflediklerini söyledi

Banvit BRF inovasyonla büyüyecek

Beyaz et sektöründeki piliç ve hindi eti üretimi, önceki yıla oranla yüzde 4.7’lik artış kaydederek, 2021 yılında 2.3 milyon tona ulaştı. İç piyasaya sunulan piliç eti miktarı ise yine bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2.7 arttı. İhraç edilen miktarlarda ise yüzde 13.5 artış gerçekleşti. Sektörün yeniden yakaladığı bu büyüme trendi ve inovatif ürün üretimine yaptığı yatırımların getirileriyle Banvit BRF, 2021 yılını başarılı sonuçlarla kapatarak, yıl sonu net kârını 95 milyon TL’ye ulaştırdı. Banvit BRF CEO’su Tolga Gündüz, 2021 yılı performansı ve 2022 hedefleri hakkında bilgi vererek şunları söyledi: “2021 yılı sonunda mamul piliç eti üretiminde geçen yılın aynı dönemine oranla yaklaşık yüzde 1.4, ileri işlenmiş ürünlerde yüzde 6.2’lik artış gerçekleştirdik. Piliç ve hindi eti ile şarküteri ve ileri işlenmiş ürün üretimimiz ise toplam 338 bin ton oldu. Ürettiğimiz ürünlerin yaklaşık yüzde 19.5’ini ihraç ettik ve 98 milyon dolar tutarında ihracat geliri elde ettik.”

Haberin Devamı

Banvit BRF inovasyonla büyüyecek

Başarılı sonuçlar

Geçtiğimiz yıl sonunda önemli finansal sonuçlar elde ettiklerini kaydeden Banvit BRF CEO’su Gündüz şirketin güçlü mali yapısı, stratejik yönetim adımları ve yaptıkları yatırımlarla 2022 yıl sonunda daha başarılı sonuçlar elde etmeyi hedeflediklerini ifade etti. Gündüz, “Türkiye İhracatçılar Meclisi Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nin son açıkladığı listeye göre genel ihracat, beyaz et ve et ürünleri kategorilerinde toplamda 3 ödül birden aldık. 2022 yıl sonunda ciromuz içindeki ihracat gelirini daha da artırabilmek üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

Banvit BRF inovasyonla büyüyecek

İstihdamı artıracak

Banvit BRF 2021 yılında pazar araştırmalarına ağırlık vererek, bu doğrultuda inovatif ürün çeşitliliğini de artırdı ve 17 yeni ürünü pazara sundu. Bu kapsamdaki çalışmaların 2022 yılında da devam ettiğini ve ilk etapta 4 yeni ürünü daha tüketicilerine sunduklarını kaydeden Banvit BRF’in CEO’su Gündüz, şirketin organik olarak büyümesine katkı sağlayacak 46 milyon dolar tutarında önemli bir yatırım kararı aldıklarını ifade ederek, önümüzdeki 2-3 yıl içinde tamamlamayı hedefledikleri bu yatırım hamlesinin ilk bölümü olan 145 milyon TL’lik kısmını 2021 sonu itibariyle tamamladıklarını belirtti. Gündüz, şunları söyledi: “Bu yatırımla ileri işlem kapasitemizi önemli ölçüde artırmayı ve ileri işlenmiş ürünlerin toplam ciromuz içinde yüzde 20 civarında olan payını yüzde 25 seviyelerine ulaştırmayı hedefliyoruz. Yatırımlarımız tamamlandığında ileri işlenmiş ürün kapasitemizi yılda 85 bin tona ulaştırmış olacağız. Bandırma Piliç Kesimhane Tesisimizin günlük üretim kapasitesi ise yaklaşık yüzde 12 artarak, piliç eti üretimimiz 600 ton/güne ulaşacak. Kapasitelerimizin artışına bağlı olarak istihdamımızı da kademeli olarak 6.000 kişiye çıkarmayı planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Banvit BRF inovasyonla büyüyecek

Her alanda hedef sürdürülebilirlik

Üretim süreçlerini sürdürülebilirlik perspektifinde optimize ettiklerinin altını çizen Gündüz, şöyle konuştu: “Bandırma ana kampüsümüzde yer alan atık su geri kazanım tesislerimizde, bugün ortalama 24 bin nüfuslu bir yerleşim biriminin yıllık su ihtiyacını karşılayacak düzeyde su tasarrufu yapabiliyoruz. Geçtiğimiz yıla oranla içme suyu kalitesine dönüştürdüğümüz su oranını da yüzde 6.5 artırdık. Yine 2021 yılında m3 bazında su tüketimini tüm üretim tesislerimiz toplamında ise yüzde 5.71 azalttık. 2025 yılına kadar tüm tesislerimizdeki su kullanımımızı yüzde 13 oranında azaltmayı planlıyoruz. Ayrıca Bandırma, İzmir ve Elazığ’da bulunan tüm kampüslerimizde faaliyet gösteren tesislerimiz için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca verilen Sıfır Atık belgelerimizi de tamamladık. Geçtiğimiz yıl Bandırma’da oluşturduğumuz 20 bin ağaçlık Banvit BRF Ormanı’nı farklı illerimizde de hayata geçirmeyi planlıyoruz.”

Haberin Devamı

Gıda israfına karşı ‘Akıllı Çocuk Sofrası’

Toplumsal yatırımlarında gıdanın sürdürülebilirliği konusuna da odaklanan Banvit BRF, ‘Akıllı Çocuk Sofrası’ projesinin yeni dönem çalışmalarıyla çocuklarda doğru beslenme alışkanlıkları oluşturmayı ve gıda israfı konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor. Proje hakkında bilgi veren Gündüz şunları söyledi: “Beslenme alışkanlıklarının çok büyük ölçüde aile içinde edinildiği gerçeğinden yola çıkan ‘Akıllı Çocuk Sofrası’, ilkokul öğrencileri ile ailelerinin ve öğretmenlerinin sürdürülebilir gıda konusundaki eğitim ve farkındalık çalışmalarını kapsıyor. Biz bu projeyle gıda israfını azaltmakta rol oynayacak bir neslin yetişmesine katkıda bulunmayı ve bilinçli gıda tüketiminde belirleyici rol üstlenecek olan ebeveyn ve öğretmenler ile birlikte değişimi başlatmayı hedefliyoruz. Akıllı Çocuk Sofrası’nın tek amacı gelecek nesillere bugünden bilinçli gıda tüketim alışkanlığı kazandırarak, gıda israfını azaltmak.”