Oynatma Listesi
HABERLER

Bakan Mustafa Varank: Cesaretli adımlar atıldı

.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank törende yaptığı konuşmada şunları söyledi:

"Türkiye’nin dört bir yanında sıfırdan kurduğumuz bin 500’ün üzerinde Ar-Ge ve Tasarım Merkezi ile 85 Teknopark, yeni fikirlerin ürüne dönüşmesine ev sahipliği yapıyor. Özellikle savunma sanayinde tüm dünyanın konuştuğu bir başarı hikayesi yazdık. Kendimize inandık, yüzde 20’lerde olan yerlilik oranını yüzde 70’lerin üzerine çıkarttık.

Türkiye’nin girişimcilerinin, mühendislerinin, yazılımcılarının isteyince neleri başarabildiklerini bize örtülü ambargolar uygulayanların zihnine kazıdık. Kazandığımız bu tecrübeyle, ülkemizi her alanda yüksek teknoloji üreten ve teknolojiye yön veren ülkelerden biri haline getirmek istiyoruz. Milli Teknoloji Hamlesi ruhuyla hazırladığımız, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejimiz bu vizyonumuzun bir parçası. Ekonomik ve teknolojik bağımsızlığımızı güçlendirme yolunda, ülkemizin en büyük teknoparkı Bilişim Vadisi’ni bugün resmen açıyoruz. Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubuna ev sahipliği yapan bu merkezdeki birçok girişim, kritik yerli ve milli teknolojilerin öncüsü olacak.

Bilişim Vadisi’nin paydaşları olan kamu, üniversite, sanayi ve sivil toplum kuruluşları güçlü bir sinerji oluşturacaklar. Buradaki somut projelerle, küresel markalarımızın oluşmasını ve değeri milyar dolarla ölçülen Türk girişimlerinin ortaya çıkmasını sağlayacağız. Birazdan sayın Cumhurbaşkanımız Bilişim Vadisi’nin geleceğiyle ilgili güzel müjdeler verecek.

CESARETLİ ADIMLAR ATILDI

Yoluna daha büyük adımlarla devam edecek olan Bilişim Vadisi, inanıyorum ki ülkemizin 21. yüzyıldaki konumunu güçlendirecek. Geçmişte Vecihi Hürkuş gibi Nuri Demirağ gibi parlak isimler Türkiye’nin önünü açacak girişimlere niyetlendiler. Devrim otomobili gibi cesaretli adımlar atıldı. Ama maalesef yeterli ekosistem gelişmediğinden, en çok da bu işleri sahiplenecek, yüreklendirecek bir siyasi irade olmadığından böyle fevkalade önemli çabalar akim kaldı.

Yerli, milli, özgün atılımları boğmaya çalışan zihniyet yüzünden birçok fırsatı kaçırdık. İşte son 17 yılın belki de en büyük başarısı, bu zihniyetleri dönüştürmek oldu. Gencinden yaşlısına, girişimcisinden sanayicisine tüm milletimiz, tarih boyu sahip olduğu özgüveni bu dönemde geri kazandı. Bugün dünyaya açılmış Türk müteşebbislerin başarı hikayelerine göğsümüz kabararak şahitlik ediyoruz.

Yıllarca bu millete “Yapamazsın, başaramazsın” diyenlere inat, “en iyisini biz yaparız” dediğimiz günlere geldik. Türkiye’nin 60 yıllık hayali olan kendi otomobilini üretme fikrinin işte bu günlerde gerçeğe dönüşüyor olması asla bir tesadüf değil.

Her biri birbirinden tecrübeli parlak zihinler burada, Bilişim Vadisi’ndeki Ar-Ge merkezinde bu otomobili geliştiriyorlar. Bu otomobil, tüm fikri ve sınai mülkiyet haklarıyla, mühendislik kararlarıyla Türkiye’nin Otomobilidir. Bu otomobilden kazanılan her kuruş, Türkiye’nin kazancıdır. Bu gurur, 82 milyon vatandaşımızın, Türkiye’nin gururudur. Türkiye’nin Otomobili, sadece bir araba üretme projesi de değildir.

BİZ DE VARIZ DİYORUZ

Türkiye’nin yeni fırsat pencerelerini yakalama hamlesidir. Bakınız otomotiv sektörü, köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Bağlantılı, otonom ve elektrikli otomobil pazarı, köklü markaların yanında yeni girişimlere çok büyük fırsatlar sağlıyor. Bugün, elektrikli ve bağlantılı araçlar, toplam araç satış gelirlerinin yalnızca yüzde 1’ine sahipken, 15 yıl sonra bu oran yüzde 40’lara çıkacak. Bu otomobilleri ve beraberindeki mobilite ekosisteminin içereceği tüm kritik teknolojileri özgün olarak geliştirme imkânımız var. İşte Türkiye’nin Otomobiliyle, küresel piyasada rekabet edecek markamızı oluşturuyor, sektörün geleceğinde biz de varız diyoruz.

Bu proje aynı zamanda otomotiv yan sanayisinin yeni teknolojilere karşı kendini güncellemesine de öncülük edecek. Böylece otomotiv sektöründeki 32 milyar dolarlık ihracat kapasitemizi ve istihdam hacmini daha da yukarılara çekeceğiz. Altını çizmek istediğim bir başka husus da şudur: İlgili Bakan arkadaşlarımızla birlikte geliştirilecek araçlara uygun şarj altyapısını kurmak, kullanım alanlarını belirlemek ve hukuki düzenlemeleri tasarlamak için şimdiden çalışmalara başladık. Türkiye’yi bu teknolojiye hazır hale getireceğiz."

GÜNCELLENME
DETAYLARI GÖSTER