16.05.2018 15:54 | Son Güncelleme:

Ramazanda kilo verebilmek mümkün

Ramazan’ın gelmesiyle heyecanlı dakikalar başladı. Ramazan, hem dinen hem de bedenen bizi tatmin eden bir ibadettir. Yeme-içmenin kıymeti anlaşılır, nefis terbiye edilir, yoksulların hali daha iyi anlaşılmaya başlanır. Gün boyu bir şeyler yiyip içmemek insanın açlığını pekiştirir. Bu açlık, sadece midemizden ibaret de olmaz, gözümüz ve nefsimiz de sürekli açtır. Öyle ki bu açlığı iftar ve sahur vakitlerinde telafi etmek için çabalarız.

Yemek değil yanlış beslenmek kilo aldırır

Beslenmek, hepimizin günlük ihtiyaçları arasındadır. Gün içerisinde işlerimizi yapabilmek için enerjiye ihtiyaç duyarız. Beden ve beyin fonksiyonları üst seviyede iken bu gereksinim sürekli bir tırmanışa geçer. Her bireyin kendi vücut ölçülerine, yaşına, sağlık durumuna göre günlük alması gereken kalori miktarı bulunur. Bu kaloriyi yediklerimiz ve içtiklerimiz ile yerine getirebilir. Bu ihtiyacın altında veya üstünde değerlerde beslenmek bizim sağlığımızı olumsuz yönde etkiler. Fazla aldığımız her kalori vücutta depolanır ve bizlere kilo olarak geri döner.

Sahur ve iftarda yediklerimizde seçici olmalıyız

Metabolizma hızınızın düşük olmasından şikayetçi iseniz, normal zamanda da yediklerinize dikkat etmeli, bu dikkatiniz oruç tutarken ikiye katlanmalıdır. Aç kalacağız korkusu ile sahurda midenizi tıka basa doldurmamalı, iftarda da bir oturuşta birden yememelisiniz. Aksi halde kilo almak kaçınılmız olur.

Metabolizmayı hızlandırmalı ve tok tutan besinler tüketmeliyiz

Yulaf ve protein içeriği yüksek olan yumurta tok tutma konusunda sizlere çok yardımcı olacaktır. Hamur işi besinlerden, kızartmalardan, tuzlu ve yağlı besinlerden olabildiğince uzak durmalısınız. Çünkü bu besinler sizi hem kolay acıktıracak hem de susatacaktır. Tüm bunların yanında vücudunuz sindiremeyecek olup, fazla olan bu besinler kilo olarak depolanacaktır.

Acı, mide rahatsızlığınız yoksa metabolizmayı hızlandırması açısından eksik edilmemelidir. Bol su tüketmeli, maden suyu ile mineral takviyesi almalısınız. Sebze ve meyveye daha çok ağırlık vermelisiniz. Lifli ve posalı gıdalar vücudumuz için sindirimi zor olduğundan metabolizmamızı hızlandıracak böylelikle bağırsak tembelliğinden kurtulacaksınız. Bu da sizlerin kilo almak yerine kilo vermenize bile yardımcı olacaktır. Et ürünleri tükettiğinizde mutlaka yanında sebzeye de yer vermelisiniz.

Hareket şart

Beslenme sonrası mideniz aktif bir şekilde çalışır, bu esnada salgılanan sindirim enzimleri sayesinde metabolizma aktif olarak rol oynamaktadır. Bunun için vücut uyku moduna geçmemelidir. Yediğiniz besinler kilo olarak tartınıza yansır. Gün içinde ve özellikle yemeklerden birkaç saat sonrasında hafif egzersizler, yürüyüşler ihmal edilmemelidir.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 1Üzgünüm
Toplam Oy1