The Others Avrupa Parlamentosu'ndaki yüz akımız

Avrupa Parlamentosu'ndaki yüz akımız

20.10.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Avrupa Parlamentosu'ndaki yüz akımız

Avrupa Parlamentosundaki yüz akımız

       AEGEE (Avrupa Öğrencileri Genel Forumu), 1985'te Fransa'nın başkenti Paris'te faaliyete geçen kuruluş. Alper Akyüz, AEGEE'nin İstanbul Şubesi üyelerinden. Kendisi, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları'na Türkiye'nin katılımı konusunda Avrupa Parlamentosu'nda (Brüksel - 23 Eylül) sivil toplum kuruluşlarına yönelik olarak düzenlenen dinleme toplantısına katıldı; ardından ekim ayında UNESCO'nun davetlisi olarak Fransa'nın başkenti Paris'te eğitimin sorunları üzerine katıldığı Dünya Yükseköğretim Konferansı'nda sesini duyurdu.
       İTÜ Uçak Mühendisliği Bölümü'nde doktorasını yapan, Araştırma Görevlisi Alper Akyüz, SOCRATES (Eğitimde Avrupa Çapında İşbirliği), LEONARDO (Mesleki Eğitim), YOUTH FOR EUROPE (Gençlik Etkinlikleri) konularında Avrupa çapında işbirliğini öngören programlara Türkiye'nin de katılması için öneri getirdiklerini belirtiyor. Alper, Türkiye'nin bu programlara katılması durumunda, yeniden yapılanma sürecinde olan eğitim sistemine Avrupa deneyiminin aktarılması için bazı finansal olanaklar sağlanabileceğini söylüyor. Buna ek olarak, üniversite öğrencileri ve öğretim üyeleri çalışmalarının 3-12 aylık bir dönemini, öğretmenler de hizmet içi eğitimlerini Avrupa Birliği üyesi ülkelerde sürdürebilecek.
       Alper, AB'nin en kapsamlı akademik işbirliği ve öğrenci değişim programı olan SOCRATES'e Türkiye'nin katılımını sağlayacaklarını, bunun için de ilgili bütün kesimlerdan destek beklediklerini vurguluyor. Başarılı öğrenci, Brüksel'de kısa süre içinde çok tutarlı bir konuşma yaptıklarını, "Genç ve yetkin olarak kafalardaki Türkiye imajında olumlu yönde değişimler sağladığımızı düşünüyorum" dedi. Alper, ayrıca eğitimin bu programların yönetsel yapısına uygun ve politik etkiden uzak biçimde yapılmasını amaçladıklarını belirtirken, "Türkiye'nin katılımına ciddi bir muhalefet yok" şeklinde konuştu.
       Daha önce Habitat (Haziran 1996 - İstanbul) ve Dünya Gıda Zirvesi (Kasım 1996 - Roma) gibi organizasyonlara da katılan Alper Akyüz, Paris'teki Dünya Yükseköğretim Konferansı'nda da 10 dakika süreyle İngilizce olarak, yükseköğretimin sorunları üzerine bir konuşma yaptı. Öğrenci merkezli eğitimin önem kazandığını kaydeden Alper, Türkiye'yi eğitim açısından Yunanistan ve Bulgaristan'ın da içinde bulunduğu Güneydoğu Avrupa diliminde görüyor (Özerklik bakımından ve finansal açıdan çok büyük sorunları olduğu için). Alper, eğitimin uluslararası boyutunun eksik kaldığını vurgularken de, felsefe ve etik eğitimini önerdi; özgür düşünen yurttaş yetiştirilebilmesi için, barış kültürünün gerekliliği üzerinde durdu. UNESCO, 2000 yılını Barış Kültürü Yılı ilan edildi.
       Alper, Paris'teki önemli etkinlikte YÖK Başkanı Prof. Dr. Kemal Gürüz'ün dışında devlet üniversitelerinin öğrenci ve öğretim üyesi bazında temsil edilmemesine ise, anlam veremediğini kaydetti. Alper, gençlere, kendilerini çok yönlü olarak geliştirmelerini ve okul dışı etkinliklere katılmalarını öneriyor. Ona göre; en büyük sorunlarımız ise özeleştiri yapmamamız ve katılımcı yönümüzü öne çıkaramamamız. Alper, İTÜ ile Türk Gençliğine Hizmet Vakfı'na kendisine olan katkılarından dolayı teşekkür ediyor.