11.10.2018 12:00 | Son Güncelleme:

Son dakika... Türkiye'nin tanıtımında yeni dönem başlıyor

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili önemli değişikliklere gidileceğini açıkladı. Ersoy bundan sonra Türkiye'nin tanıtımlarında 'Turkey' yerine 'Turkish' kelimesinin kullanacağını söyledi.

Tanıtım politikasında ciddi değişikliklere gidileceğini vurgulayan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin tanıtımlarında 'Turkey' yerine 'Turkish' kelimesinin kullanacağını söyledi.

Yeni dönemle turist sayıları kadar nitelikli  turistlerin de çok önemli olduğunu söylemlerinde dile getirdiklerini hatırlatan Ersoy, "Nitelikli turist istiyoruz." demenin çok kolay,  gerçekleştirmenin zor olduğunu ve çok kapsamlı bir çalışma gerektirdiğini ifade  ederek, "İlk çalışmaları geçen haftalarda Milli Eğitim Bakanlığı ile yaptık.  Birinci konu nedir nitelikli turizmde? İnsan kaynakları, yani personel. Doğru  personel oluşturabilmek, yetiştirebilmek için ilk çalışmamızı Milli Eğitim  Bakanlığı ile birkaç hafta önce bir protokolle 'Yeni Nesil Turizm Meslek  Liseleri'ni eğitim programına katarak başladık. Önümüzdeki yıldan itibaren 2  lisanı, İngilizce ve Rusçayı çok iyi bilen, Arapça, Çince, Almanca ve  Fransızca'dan herhangi birinde seçmeli eğitim veren, yani iki lisanı çok iyi, bir  lisanı iyi derecede öğreten, kolej statüsünde yeni turizm meslek liselerini  hayata geçiriyoruz."diye konuştu.

İnsan kaynakları için çok önemli olan personelin lojman ihtiyaçlarının  da bugüne kadar yapılan bazı tahsis ihalelerinde gözden kaçtığını dile getiren  Ersoy, bundan sonraki tahsis ihalelerinde mutlaka personel lojmanlarına da yer  vereceklerini, daha önce personel lojmanı olmayan tahsis arazilerinin de yeniden  düzenleneceğini anlattı.

"BEŞ YIL İÇİNDE 67 OLAN FREKANS SAYISI 143'E ÇIKACAK"

Ersoy, nitelikli turizmin için en önemli konulardan birinin de ulaşım  olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti:

"Maalesef Türkiye'de tatil bölgesi dendiği zaman, dünya genelinde  charter destination, ağırlıklı olarak charter operasyonlarının yapıldığı turizm  beldeleriyle biz ünlenmiş durumdayız ama nitelikli turist açıkçası öncelikli  olarak tarifeli seferlerle ve business class ile gitmek istiyor. Ben başta  Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı Bey olmak üzere tüm THY çalışanlarına teşekkür  etmek istiyorum. Biz bu fikrimizi paylaştıktan sonra çok ciddiye aldılar. THY çok  ciddi bir çalışmayla 2019 Nisan sezonu itibarıyla 13 hatta, 67 frekansla Antalya,  Bodrum, Dalaman, İzmir havalimanlarına business class uçuşlarını başlatıyor. Çok  ihtiyacımız olan  bir nokta nitelikli turizm açısından.

Beş yıl içinde 67 olan frekans sayısı 143'e çıkacak yani bu şekilde  tutmayacağız, arttırarak devam ettireceğiz. Bu rakamlar ihtiyatlı konulmuş  rakamlar. Biz de THY'ye bu bağlamda, uçtukları noktalarda ciddi tanıtım desteği  vereceğiz bakanlık olarak. Çünkü önemli olan bu hatları açmak değil, açılmış bu  hatların dolu ve karlı bir şekilde uçmasını sağlamak. O yüzden biz de  bakanlığımız olarak uçuşları başlattığımız noktalarda çok ciddi bir tanıtım  desteği vereceğiz ve ihtiyatlı olarak belirlediğimiz 143 frekans sayısını aslında  biz misliyle arttırmak istiyoruz. Bunlar ihtiyatlı sayılar. Bunları biz  200-300'lü rakamlara getirmek istiyoruz."

Nitelikli turizmden kastın 12 aya yayılmış turizm olduğunu vurgulayan  Ersoy, yatırım yapmak için yeni turizm tahsis alanlarını ihaleye çıkacaklarını,  12 ay hizmet verebilecek şekilde planlanan alanlarla ilgili hazırlıklarının  bitmek üzere olduğunu ifade etti.

Ersoy, içinde golf, spor, kongre, termal gibi özellikleri barındıran  kompleks turizm alanlarını yıl bitmeden ihale aşamasına geleceklerini belirterek,  şunları anlattı:

"Yetişmiş personeli sektörden soğutmamak için onlara 12 aylık iş  ortamı yaratmamız lazım. Aynı şekilde tarifeli seferle getirdiğimiz, tarifeli  sefere teşvik etiğimiz havayollarının da 12 ay boyunca bu hatlarda uçmasını  sağlayacak, 12 ay boyunca misafir çekme özelliklerine sahip yatırımları devreye  almamız gerekiyor. İnsan kaynakları, ulaşım ve sürdürülebilir turizm açısından da  bu 12 aylık tesislerin önemi büyük."

"TURKEY" YERİNE "TURKİSH"

Ersoy, tanıtımla ilgili radikal değişikliklere gitme kararı  aldıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

"15 sene önce fuarlar çok cazip turizm tanıtım alanlarıydı, turizm  cazibe merkezleri fuarlarda tanıtılıyordu. Yalnız son 15 senedir iletişim  teknolojilerinde, iletişim araçlarında çok ciddi değişiklikler oldu. Yeni  teknolojiler devreye girdi ve insanların iletişim alışkanlıkları değişmeye  başladı. Sosyal medya, dijital platformlar ön plana çıkmaya başladı. Klasik  iletişim metotlarından uzaklaşmaya, yeni teknolojilere geçmeye başladı insanlar.  Biz de bunları düşünerek tanıtım politikamızda eski klasikleşmiş yöntemlerden  vazgeçmeye başlayacağız.

Yeni stratejimizde teknolojinin yeni iletişim araçlarını ön planda  tuttuğumuz, yapay zekalarla hedef kitleleri belirleyip, nokta atışı yaptığımız  yeni bir tanıtım politikasıyla ilgili hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Çok yakında  bununla da ilgili detaylı tanıtım politikamızı da devreye alacağız. Ayrıca yıl  sonuna kadar yeni bir tanıtım sloganıyla yeni  bir tanıtım programıyla ve yeni  bir ajansla tekrar tanıtım operasyonuna başlıyoruz. Burada da ciddi bir  değişikliğe gitmek istiyoruz. Bundan sonra 'Turkey' yerine 'Turkish' olsun  diyoruz. Turkish otels, Turkish destinations... Turkish'in ön planda olduğu yeni  bir tanıtım projesiyle Türkiye'yi tekrar turizm alanında atılımlar yaparak  devreye almaya çalışıyoruz."

Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kaynakların sınırlı olduğunu dile  getiren Ersoy, kaynakların doğru şekilde kullanılması gerektiğin vurguladı.

THY'nin dünyada en yaygın destinasyona uçan, en başarılı tanıtımlar  yapan bir kuruluş olduğunu dile getiren Ersoy, şunları kaydetti:

"Tanıtımın merkezine THY'yi koymayı düşünüyoruz. THY ile ortak  uçacağımız destinasyonlarda iş birliği ve aynı politikalarla bir tanıtım  yapacağız. Bu hem bütçelerin daha verimli kullanılması hem çok seslilikten aynı  hedefe konsantre olmuş tek sesli bir pazarlama anlayışını da yerine getirecek.  Aynı zamanda Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Bey ile de görüştüm.  Türkiye genelinde, dünyada tanıtım yapan belli başlı kurumlarımız var. Bunları da  bir koordinasyon altında Turizm Bakanlığı olsun, Dışişleri Bakanlığı olsun,  ilgili bütün bakanlıklar, devlet kurumları ve devlet şirketleri tek bir  koordinasyon altında, tek sesli hale getireceğiz. Herkes kendi adına farklı  şeyler yapmaktansa bir çatı altında koordineli bir şekilde ortak hedefleri  belirleyeceğiz, gereksiz yere birkaç iş yapmak yerine toplu halde etkin bir  tanıtım politikası geliştireceğiz. Bir ekip, bir almak yerine bir ekip, üç almak  için formüller geliştiriyoruz."

Ersoy, bir üst kurul hayata geçireceklerini, tanıtım ve yatırım  programlarının bu üst kurul tarafından hayata geçirileceğini söyleyerek,  yatırımların ivme kazanmasını amaçladıklarını vurguladı.

"ÖNÜMÜZDEKİ SENE TÜRKİYE'Yİ ÇOK İYİ BİR TURİZM SEZONU BEKLİYOR"

Bakan Ersoy, "2019 erken rezervasyon satışları geçen senenin yüzde 77  üstünde başladı. Türkiye açısından çok iyi bir veri. Önümüzdeki sene çok iyi bir  turizm sezonu Türkiye'yi bekliyor. Bütün yatırımcılar açısından da geri dönüşü  çok hızlı olan, kar garantili yatırımlar artık turizm yatırımları oldu. Hem Türk  insanı hem Türk gençleri açısından turizm sektörü artık birinci noktada olması  gerekiyor. Biz de bunu THY gibi kuruluşlarla nitelikli turistle turizm gelirleri  arttıracak yeni formüller, yeni projelerle geliştirmemiz lazım." dedi.

Bu habere ifade bırak
  • 58Mutluyum
  • 9Şaşkınım
  • 19Kararsızım
  • 7Kızgınım
  • 4Üzgünüm
Toplam Oy97