Abbas Güçlü

Abbas Güçlü

aguclu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

       EĞİTİM adına gerçekten sevindirici gelişmeler oluyor. Hemen her gün önemli bir etkinliğin duyumunu alıyoruz. Geçen ay gibi, bu ayın da oldukça yoğun bir gündemi var.
       4/8 Mayıs'ta Ankara'da Türkiye İkinci Uluslararası Uzaktan Eğitim Sempozyumu var. Milli Eğitim Bakanlığı'nın ev sahipliği yaptığı sempozyuma dünyanın dört bir yanından uzmanlar geliyor. İşte birkaç konu başlığı:
       * Uzaktan eğitimde, (örneğin açıköğretimde) sanal etkileşim.
       * Uzaktan eğitimin sosyolojik kavramlarla etkileşimi.
       * Uzaktan eğitim teknikleri nasıl uygulanır?
       * İnternet bağlantılı ilköğretim okulları için kabul edilebilir kurallar.
       * Bilgisayar eğitiminde yeni eğilimler.
       * Uydu yayını aracılığı ile yüksek hızlı İnternet erişimi ve çoklu ortam içerik iletimi.
       * YÖK - TÜBİTAK Bilten projesi.
       * Öğretmen gözüyle bilişim teknolojileri
       * Uzaktan eğitimde TV ve TV öğretmenliği
       * İnternette beşeri bilimler
       * Eğitimde internet
       Bilime, teknolojiye 2000'li yılların eğitimine ilgi duyan öğretmen, yönetici ve eğitim yatırımcılarının, Ankara'daki bu sempozyumu kesinlikle kaçırmamaları gerekir...
       5 Mayıs'ta ise Türkiye Lise Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması'nda "geleceğin bilim adamı" ödüllerini kazanan öğrenciler ve eserleri açıklanacak. MEF eğitim kurumları tarafından 7 yıldır düzenlenen organizasyon çerçevisinde yarışmaya katılan 73 proje de, üç gün boyunca sergilenecek.
       Fen bilimlerini ilgi duyan öğrencilerin, birbirinden ilginç zeka ürününün yer aldığı bu sergiyi görmeleri özellikle önerilir.
       5 ve 6 Haziran'da ise Kültür Eğitim Kurumları Fen Lisesi'nce düzenlenecek sempozyumda ise Fen ve Matematik eğitimi masaya yatırılacak.
       Bilimadamlarının yanı sıra, Türkiye'nin dört bir yanından gelecek öğretmenlere de açık olacak sempozyumda sunulacak bildirilerden bazıları şöyle:
       * İlköğretim Matematik programlarındaki yenilemeler.
       * Sokrat metodu ile Fen ve Matematik eğitimi.
       * Anlamlı öğrenme için bilgisayar teknolojileri ile etkileşim.
       * Ülkemizdeki Biyoloji ders kitaplarının analizi.
       * 8 yıllık eğitimde bilgisayar destekli Fen eğitimi.
       * Öğrencilerin Matematik dersine ilişkin tutumları.
       * Türkiye'deki mevcut Fen Bilgisi eğitimi: Mevcut durum, aksayan yönleri ve çözüm önerileri.
       Türkiye artık eğitimi sorguluyor. Daha iyisini arıyor. Çağdaş gelişmeleri anında eğitime adapte ediyor. Mevcut gelişmeler okyanusta bir nokta gibi görünse de, dalgaların şiddeti öylesine güçlü ki, kısa sürede tüm ülkeyi etkisi altına alacak...


Yazara E-Posta: A.Guclu@milliyet.com.tr