Nil Kural

Nil Kural

nil.kural@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Hollywood romantik komedilerinin özellikle kariyer sahibi kadınları baş göz etme arzusu ve ailenin önemini vurgulayan yapıları malum. “Bekar Yaşam Kılavuzu / How to be Single”, kağıt üzerinde ana karakterini bu kadere mahkum etmemeye çalışıyor. Dakota Johnson’ın canlandırdığı Alice, uzun süreli ilişkisinden ayrılıyor ve yeni ilişkilerde dikiş tutturamıyor. Amacı kendi kişiliğini bulmak. Filmin diğer karakterleri çılgın partici Robin, çocuk ve aile sahibi olmak istemeyen Alice’in ablası Meg ve çift bulma siteleri üzerinden ideal erkek arkadaşa kavuşmaya çalışan Lucy.

Bekarlığa övgü mü


Film dağınık bir şekilde bu karakterler arasında giderken, bir sinema filminden ziyade çok vakti olan bir televizyon dizisi gibi hareket ediyor. Bu yapı, izleyiciyi karakterlerin duygularına veya hikayelerine dahil etmekten uzak.

Eğlenceli olamıyor
Filmin komedi anlayışının ise kadınlara odaklanan başarılı “Nedimeler”den öğrenecek çok şeyi var. Film kadınların dünyasını esprili bir dille göstermeye çalışırken “Nedimeler”in gözü kara mizahına uzak. Dolayısıyla yeterince eğlenceli bir hal alamıyor ve üzerinden ciddiyeti ve cilayı atamıyor.

Kadınlara odaklanan komediler, Amerikan ticari sinemasında kendilerine has bir yer açarken, “Bekar Yaşam Kılavuzu”nun bu alana yeni veya ciddi bir katkıda bulunduğunu söylemek güç.

Haberin Devamı

“Bekar Yaşam Kılavuzu / How to be SIngle”
Yön.: Christian Ditter
Oyn.: Dakota Johnson (Alice), Rebel Wilson (Robin), Leslie Mann (Meg), Damon Wayans Jr. (David), Anders Holm (Tom), Alison Brie (Lucy) Sen.: Abby Kohn, Marc Silverstein, Dana Fox Gör.: Christian Rein
Müz.: Fil Eisler

Yerli film yağmuru

Bekarlığa övgü mü


- Bu hafta birçok yerli film gösterime giriyor. Dikkat çekenlerden biri Mete Gümürhan’ın yönettiği belgesel “Genç Pehlivanlar”. Dünya prömiyerini Berlin Film Festivali’nin Generation bölümünde yapan ve ödülle dönen film, İstanbul Film Festivali’nin de belgesel yarışmasında. Film bir yatılı okulda pehlivan olmak için eğitim gören bir grup çocuk üzerinden sosyal dinamiklere odaklanıyor.

- Ahu Öztürk’ün Berlin’de Forum bölümünde gösterilen ve İstanbul Film Festivali’nde yarışan filmi “Toz Bezi”, iki gündelikçiyi konu alıyor. Başrollerinde Nazan Kesal ve Asiye Dinçsoy var.

- Oyuncu Görkem Yeltan’ın ilk kez yönetmen koltuğuna oturduğu “Yemekteydik ve Karar Verdim” Arzu Okay, Mehmet Güreli, Sema Poyraz ve Gökçer Genç’in rol aldığı bir yapım ve bayram yemeğinde bir araya gelen bir ailenin iç hesaplaşmalarına odaklanıyor.

- Faruk Hacıhafızoğlu’nun yönettiği “Kar Korsanları” da uluslararası alanda dikkat çekmiş bir ilk film.

- Oyuncu Haluk Piyes’in yönettiği ve başrolünü üstlendiği “Ateş”, kendi eliyle adalet sağlamaya çalışan sorunlu bir gencin, yalnız bir kadınla tanışması üzerinden ilerleyen bir dram.

Haberin Devamı

Haftanın diğerleri

Bekarlığa övgü mü


- Çocuklara hitap edecek iki filmden iddialı olanı, yönetmenliğini Jon Favreau’nun üstlendiği, Walt Disney yapımı animasyon “Orman Çocuğu / The Jungle Book”. Seslendirme kadrosunda Bill Murray, Ben Kingsley gibi yıldız isimlerin olduğu film, hayvanlar tarafından büyütülen bir çocuğun öyküsünü anlatıyor. Çizgi filmlerden hatırlanabilecek Alp Dağları’nda dedesiyle yaşayan küçük kız “Heidi”nin adını taşıyan film Almanya-İsviçre ortak yapımı bir uyarlama.

Haberin Devamı

Bekarlığa övgü mü
- Michael Petroni’nin yönettiği Avustralya yapımı gerilim filmi “Ölüm Treni / Backtrack”in başrolünde Oscar’lı aktör Adrien Brody var. Johannes Roberts’ın imzasını taşıyan korku filmi “Kapının Diğer Tarafı / The Other Side of the Door” ise hayatını kaybetmiş oğlunu geri getirmeye çalışan bir kadın üzerine.

- Ariel Vromen’ın imzasını taşıyan “Suçlu / Criminal”, iddialı bir oyuncu kadrosuna sahip. Kevin Costner, Gary Oldman, Ryan Reynolds ve Tommy Lee Jones filmde rol alanlar arasında. Film ölmüş bir CIA ajanının hafızasının idam mahkumu bir adama aktarılması üzerine. Bunun nedeni ise mahkumun çok önemli bir görevi tamamlama ihtimali.

DVD

“GİZLİ DOSYA / TRUTH”

Bu yılın “Spotlight” dışındaki diğer gazetecilik filmi, daha karanlık bir tablo çiziyor ve ilgiyi hak ediyor.