Girişimci Kurumlar Platform Kurdu!

Eklenme Tarihi14.09.2018 - 1:30-Güncellenme Tarihi14.09.2018 - 3:11

Geçtiğimiz hafta Girişimci Kurumlar Platformu kuruldu. Ben de sizler için kafamdaki soruları platformun kurucularından İhsan Elgin’e sordum. 

S. Ünsal : Girişimci Kurum ne demek? 

İ. Elgin : Ana işlerini sürekli verimlileştirirken yıkıcı inovasyona karşı önlem alan, yeni büyüme fırsatlarını deneyen, başka bir deyişle bugün için mücadele ederken yarını için çalışan kuruma “girişimci kurum” diyoruz. Bunları yaparken şirket içinde iç girişimciler ile kurum girişimleri (corporate startup) yaratan, dışarıda da girişimlerlerle çalışan, girişimlere yatırım yapan şirketlerdir.

S. Ünsal : Platform nasıl ve kimlerle kuruldu? 

İ. Elgin : Core Strateji’nin koordinasyonunda hayata geçirilen Girişimci Kurumlar Platformu, Türkiye’nin önde gelen özel sektör kurumlarının CEO’larıyla yapılan toplantılardan edinilen ilham ile hayata geçirildi. Platform kurulurken arkasında güçlü, yıllardır bu işi zaten yapan, Türkiye’nin genel gelişimi için destek vermeyi kendilerine misyon edinmiş şirketlerin CEO’larının olması son derece önemliydi. Platformda İş Bankası CEO’su Adnan Bali, Borusan Grubu CEO’su Agah Uğur, GE Türkiye CEO’su Canan Özsoy ve Bankalararası Kart Merkezi CEO’su Soner Canko’nun  Danışma Kurulu üyesi olarak yer almasıyla daha güçlü şekilde bu hayal gerçekleşmiş oldu. 

S. Ünsal : Neden böyle bir platforma ihtiyaç duyuldu?

İ. Elgin : Platform kısa dönem gündemi içinde uzun dönem perspektifini ıskalamamak ve dünya gündeminden kopmadan kurumların girişimcilik dönüşümünü için gerekli aksiyonların alınması gerekliliğiyle doğdu. Kurum içi girişimcilik konusunda büyük kurumların da desteğiyle platform üzerinden kamuoyunun bilinçlendirilmesi için farkındalık yaratarak kurumların girişimcilik yetkinliklerin geliştirilmesi,  rekabetçiliğinin artırılması konusunda dinamo görevi görerek uzun vadede sürdürülebilir ekonomi için fayda sağlamasını amaçladığımız çatı organizasyon olması gerekliliği ile bu yola çıktık.

S. Ünsal : Türkiye’de kurumlar ne durumda? 

İ. Elgin : Günümüz kurumlarının bugünün küresel rekabet ortamında hayatta kalabilmeleri ve gelecekte rekabet avantajı yakalayabilmeleri için çevik iş geliştirme yöntemlerini kullanmak, nakit akışını destekleyen işler için ürün portföyü yönetimi gerçekleştirmek ve yeni alanlarda iş fikirleri keşfetmek takip etmeleri gereken trendler arasında yer alıyor. Dünyanın aksine Türkiye’de kurum içi girişimcilik alanındaki ilgi ise son 5 yıla dayanıyor ve dünya bu konuda çok ileride. Türkiye’de girişimcilik konusunda  öncü olan kurumlar var. Bunun yanı sıra bu işi PR amaçlı yapan kurumların varlığı da söz konusu. Bu nedenle Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomisi için kurumların girişimcilik dönüşümünün kamuoyu nezdinde önemini vurgulamak ve farkındalık yaratmak amacıyla bu platformu kurduk. 

S. Ünsal : Girişimciler bu platformdan yararlanabiliyor mu ? Girişimci kurumlarla etkileşim nasıl olacak? 

İ. Elgin : Platform kurumların hem şirket içinde girişimcilik aksiyonları alabilmeleri hem de şirket dışında girişimcilerle iş birliği yaparak girişimcilerin ilgilendiği yeni teknoloji, farklı iş modelleri ve çevik çalışma yöntemlerinin kurum içine taşınmasını sağlıyor. Girişimcilerin de kurumlardan kaynak, iş gücü anlamında destek almaları hedefleniyor. Girişimci kurumlarla etkileşimin ise bu alanda hizmet sağlayıcı olacak yeni bir platform aracılığıyla olmasını hedefliyoruz. Bu platform üzerinden hem girişimciler kurumlara ulaşabilecek, hem de kurumlar ihtiyacı olan girişimcilerle buluşabilecek. 

S. Ünsal : Hedefleriniz neler?

İ. Elgin : Platform, girişimcilik ve inovasyon konusunda farklı düzeylerde faaliyet gösteren kurumlara hizmet sunmayı hedefliyor. Platformun kurumların girişimcilik dönüşümünde deneyimli kurumlar, yeni başlayan kurumlar ve girişimcilik alanında yeni farkındalık oluşturmayı hedefleyen kurumlar arasında iş birlikleri ve tecrübe paylaşımının yapılarak fikir alışverişinin yapılması, başarılı uygulamalar hakkında farkındalığın artırılması, kurumsal girişimciliğin sistematik uygulamalarının yaygınlaşmasını hedefliyoruz. Bu hedeflerimizi gktr.org web sitesi üzerinden sunduğumuz, dünyada bu alanda yapılan gelişmelerin takibi için Türkçeleştirilen içerikler ile bizim özgün içeriklerimiz, şirketler için yaptığımız girişimcilik olgunluk analizi, Türkiye’den kurum içi girişimcilik ve startuplarla iş birliği konusunda çıkan vaka analizlerinin yanısıra şirketlerin üst düzey yöneticileri ve inovasyon liderleri ile yapacağımız buluşmalar, seminer ve konferanslar ile gerçekleştirmeyi planlıyoruz. 

Kurumların dönüşümü şart, o nedenle bu tip platformlarla kurumların dönüşümüne ve startuplarla daha çok çalışmasına vesile olmaları güzel bir gelişme. O yüzden bu platformu takip etmekte yarar var.