Şükrü Andaç

Şükrü Andaç

sukru.andac@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Başta Vitra olmak üzere yapı ürünleriyle Avrupa’yı fethe hazırlanan Eczacıbaşı, yurtdışında yavaş ilerlemek istemiyor. Zıplayarak büyümek için büyük çaplı global bir alıma imza atabilir

Frankfurt

Geçen yıl ciroda 9 milyar lirayı yakalayan Eczacıbaşı Holding, 2019 yılında yatırımda frene basmayacak. Yeni modeller ve yeni pazarların da etkisiyle satışlarını artırmayı hedefleyen grup, planladığı doğrultuda ilerlerse yılın sonunda tarihinde ilk kez 10 milyar liralık ciroyu aşacak.

Bu stratejide, grupta cironun yüzde 40’ını üstlenen “yapı grubu” oldukça önem taşıyor. Bu kategori için de iç pazardan çok dışarısı öne çıkıyor. Bu hedefe göre, geçen hafta global ve yerli rakipleriyle Frankfurt’taki ISH Fuarı’nda bir araya gelen Eczacıbaşı, Vitra ile pazardaki gücünü bir kez daha ortaya koydu.

Haberin Devamı

Yatırımla büyüyecek büyük balık peşinde

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, yapı ürünleri grubunda oldukça önemli konuma geldiklerini ve bundan memnun olduklarını anlatırken hedeflerinin bu işi büyütmek olduğunu söylüyor. Bu noktada da “zıplayarak” büyümek adına yurtdışında büyük montanlı bir alıma imza atmak için planlar yapılıyor.

Çok yakından izliyor

Güçlü oldukları Avrupa pazarında hızlı yayılmak için böylesine bir satın almanın önemine dikkat çeken Eczacıbaşı Holding CEO’su Atalay Gümrah da, bu anlamda birkaç şirketin radarlarında olduğunu, fırsat olduğu taktirde bunu iyi değerlendireceklerini anlatıyor.

Sektör değerlendirmelerine bakıldığında, daha önce yurtdışında Villeroy&Boch, Burgbad ve Engers alımlarına imza atan grubun yapacağı büyük hacimli şirket alımının boyutunun 500 milyon euro ve üzeri bir değere sahip olması muhtemel. Eczacıbaşı’nda, 9 milyarlık ciro içinde yapı ürünleri grubu 3.5 milyarlık yükü taşıyor. 3.5 milyarın yüzde 75’i yurtdışından, kalanı Türkiye satışlarından geliyor.

13 fabrikası var

Dört ülkede 13 fabrikası, 6 bin 500 çalışanı bulunan grup, 6 markasıyla, 6 ürün kategorisinde iş yapıyor. Türkiye, Almanya, İngiltere, Fransa ve Rusya olmak üzere 5 stratejik pazarda faaliyet gösteren Eczacıbaşı, Türkiye’nin toplam seramik sağlık gereçleri ihracatının yarısından fazlasına imza atıyor. Eczacıbaşı, karo ürünleriyle Avrupa ülkelerine yapılan ihracatta ilk sırada yer alıyor. Seramik sağlık gereçlerinde Almanya’ya yapılan ihracatın yüzde 64’ünü, İngiltere’ye yapılan ihracatın yüzde 94’ünü, Fransa’ya yapılan ihracatın yüzde 85’ini karşılıyor. Avrupa’da büyüme son yıllarda çift haneli olarak gerçekleşiyor.

Haberin Devamı

Yatırımla büyüyecek büyük balık peşinde

‘Gücümüze inanıyoruz’

Eczacıbaşı, yapı ürünleri grubunda, büyüme iştahını yüksek tutarak yatırım yapmaya devam ediyor. 2014-18 döneminde 203 milyon euro yatırım yapan grubun hedefi, önümüzdeki iki yıl içinde 107 milyon euro yatırıma ulaşmak.

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grup Başkanı Ali Aköz, “Türkiye’de yatırımlar azalırken biz yatırımlarımızı kesmeden yolumuza devam ettik. Ülkemiz ve kendimizin gücüne inanıyoruz. Başta yenileme ve kapasite artışı olmak üzere yatırımlarımıza devam edeceğiz” diyor.

Türkiye’de konut yenileme sektörünün devam edeceğini anlatan Aköz, bu ivmenin satışlara olumlu etkisinin olacağını kaydediyor. “Piyasalarda yaşanan durgunluğun işlere etkisi nedir?” diye sorulduğunda Aköz, “Türkiye gibi ülkelerde hızlı büyümelerini ardından kriz olur. Zor bir dönem ama kısa sürede toparlanacaktır. Biz tedbirimizi alırız ve iş planlarımızı buna göre yaparak ilerleriz” yanıtını veriyor.

Haberin Devamı

İnovasyon kazandırır!

Eczacıbaşı, yapı ürünlerinde gücünü inovasyondan almayı hedefliyor. Bu yüzden her yıl cirosunun yüzde 2’sini Ar-Ge’ye ayırıyor, ortalamaların üstüne çıkarak ihracatta kg. başına 2.12 dolar fiyat yakalıyor. Vitra’nın yenilikçi katma değerli klozetlerinin ihracatında ise rakam 3.48 dolara ulaşıyor. Böylece sektörünün iki, ülke ortalamasının iki buçuk kat üstüne çıkıyor. Burada da girişimcilik ve inovasyonu tek çatıda buluşturan yapı dikkat çekiyor.

Yatırımla büyüyecek büyük balık peşinde

Klozet akıllandı ayna buluta çıktı

Akıllı ürünlerin şovuna sahne olan ISH Fuarı’nda Vitra standında “akıllı ayna” tanıtıldı. Bu ayna, kişisel bir asistan gibi çalışıyor. Kilo ölçüyor, cep telefonunu şarj ediyor, mesajları okuyor, sevilen şarkıları çalıyor, video oynatıyor. Evdeki bu aynanın aynısı seyahat ettiğini bir ülkede kaldığınız otelde de kullanılıyorsa, banyodaki ekran uygulamaları bulut teknolojisi üzerinden size getiriyor.

Fuarda sergilenen akıllı klozet ise kumandası aracılığıyla, kapağı açıp kapatılabiliyor. Klozet kapağının ve suyun sıcaklığı ayarlanabiliyor. Farklı yıkama seçenekleri, kurutma ve koku emme özellikleri bulunuyor.

Vitra’nın akıllı ürünlerinden bir diğeri gömme rezervuar paneli… Bu panelde çocuk kilidi bulunuyor. Tatil moduna getirildiğinde, ara ara klozeti temizliyor.

Yatırımla büyüyecek büyük balık peşinde