SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR
You are already subscribed to notifications.

Dünyanın ilk popüler moda bloggerı neden vazgeçti?

.

Milliyet Haber

Ünlü bir blogger iken her şeyi geride bırakan Garance Dore’un tüm kariyerinden vazgeçmesi şaşırtıcıydı. Şimdi ise Garance Dore kendi cilt bakım markasıyla karşımıza çıkıyor.

2010’da modayla ilgilenenlerin yakından tanıdığı, dünyanın en etkili bloggerları, yani o dönemki influencerları Garance Dore ve Scott Schuman İstanbul’a geldi. O zaman favorilerimdendi Garance Dore. Tam 16 yıl önce illüstrasyonlarla başlıyor bloguna, sonra yorumlar ekliyor, en son da erkek arkadaşının da desteğiyle fotoğraf çekiyor. Fotoğraflar ve yorumlar illüstrasyonlardan daha çok ses getiriyor ve Garance Dore moda dünyasında önemli bir isim haline geliyor. 

O zamanki erkek arkadaşı da kendisi gibi ünlü bir bloggerdı. Hatırlayacaksınız, Scott Schuman’ın “Sartorialist” adlı bir blogu var. Sartorialist’te daha çok farklı şehirlerden sokak modası fotoğrafları yer alıyor. Hatta önemli moda tasarımcıları Sartorialist’teki fotoğraflardan ilham aldıklarını itiraf ediyor. 

Garance Dore ve Scott Schuman, “İstanbul” konulu bir moda ve seyahat içeriği hazırladı. Garance Dore, blogunda panoramik İstanbul fotoğraflarına yer verdi, “İstanbul’a olan sevgimi anlatmak için kelime bulamıyorum” diye başladı yazısına. O zaman blogger deyip geçmeyin, bu kadar etkili bloglarda böyle reklamın üstüne daha ne isteriz demiştik.  

Yeni girişim 

Daha sonra Garance Dore kararını verdi ve blogger/influencer olmaktan vazgeçtiğini açıkladı. Bir hafta süren sessizlik terapisinden sonra kararını verdi. Moda dünyasından yorulmuş ve bunalmıştı, bir tür tükenmişlik sendromu yaşıyordu. Haftalık yazılarının dışında sosyal medyada aktif olmamayı tercih etti. 

Dünya çapında olmayı başarmış ve moda haftalarında efsane editörlerle ön sırayı paylaşmış ilk moda bloggerlarından birinin birdenbire tüm kariyerinden vazgeçmesi şaşırtıcıydı. Şimdi ise Garance Dore kendi markası cilt bakım ürünleriyle karşımıza çıkıyor. Hatta geçen hafta itibarıyla blogunu tamamen kapattı ve aynı sayfada cilt bakım ürünlerinin satıldığı yeni internet sitesini paylaştı. 

Elbette influencerların kendi markalarını yaratmalarına alışığız. Çoğu bu konuda başarılı da oluyor. Ama Garance Dore gibi belli bir süre kenara çekilip durmayı tercih eden ve bloggerlıktan influencerlığa geçilen o dönemi kendi isteğiyle ıskalayan birinin bu yeni girişiminde başarılı olup olmayacağını hep birlikte göreceğiz. 

Bakalım 12 yılda moda ve sosyal medyada neler değişmiş! 

Yazarın Diğer Yazıları

  1. Derin Tutku’nun anlamlı çağrısı
  2. Avatarlar da marka giyer
  3. Mamut Art Project 10. yılını kutluyor
  4. Festivalin sürpriz konuğu: Johnny Depp
  5. Kahve zincirinden spor salonuna
  6. Müzelerin bağışlanan eseri satma hakkı var mı?
  7. Art Basel nasıl geçiyor?
  8. Klasik müzik ve mimari bir arada
  9. Çeşme yeniden yükselişte
  10. 'İnternetten önce internetti'