12.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Özge Tabak - twitter : @tabak_ozge - ozge.tabak@milliyet.com.tr
Yurt dışında popüler olan YouTube kanalları bir-iki yıldır ülkemizde de giderek yaygınlaşıyor. Televizyondan tanıdığımız ünlüler de bu trende adapte olmakta gecikmedi. YouTube’da kendilerine ait bir kanal açıyor, orada paylaşıyorlar işlerini, yaşamlarını, önerilerini... Bize de istediğimiz kişiye ait kanalın ismini sitede aratarak videolarını ücretsiz izleyebilme şansı doğuyor. Tabii ünlüler YouTube kanalları için yaptıkları çekimlerde profesyonel ekiplerle çalışarak teknik kısımlar için destek alabiliyorlar. Ama bu şart mı? Hayır. Siz de YouTube.com sitesinden Google hesabınızla oturum açarak ve kanal oluşturmanızı isteyen iletiyi izleyerek bir kanal sahibi olabilirsiniz. Sonrasında isterseniz cep telefonunuzla çektiğiniz amatör videoları yükleyin, isterseniz profesyonel çekimleri...
Derya Baykal (Derya Baykal)
- Kanalımı açalı 1 ay oldu. Örgü, pratik öneriler, evde var olanları değerlendirme, çocuklarla projeler gibi herkesin bir şeyler yapabileceğini anlatan videolar var.
- Haftada iki video yayınlıyoruz. Çekimlerimizi de yaptığımız atölyemizde yok yok, küçük bir Eminönü gibiyiz. 12 yıldır TV programı yapıyorum, şu an TV için de görüşmeler yapıyorum. Ama kanal her zaman devam edecek tabii.
- Takipçiler kadın ağırlıklı ama gençler, erkekler de izliyor; Sevgililer Günü önerilerini erkekler de çok izlemiş. “Kızıma söyledim, bana ayarladı sizin YouTube kanalınızı” diyen daha yaşlılar da var. Hatta resmin altındaki şu kısma tıklayın diye yazdıklarımız oluyor.
- Hep yeni projeler yapıyoruz. Evdekileri değerlendirme, fikirler için istekler geliyor. Çocuğuna kendi kazağından pantolon yapabilmeyi gösterebilmek benim için de çok değerli.
- Sosyal medyada olmaya bayılıyorum. Güzel bir mecra, gelecek buraya gidecek. Ben de YouTube’da çok video izliyorum insanlar neler yapıyor diye. Özgün olmak çok önemli. Kendime özgü, özgün bir yol ortaya koyacağım ben de. Kendimi eleştirecek olursam, canlı yayına çok alışkın olduğum için bir hızım var, alıp başımı gidebiliyorum bazen. Bazı anlarda daha yavaş olmam lazım.
“Vintage önerilerimizi faydalı buluyorlar”
Ahu Yağtu (AuVintage)
- Vintage dünyasına dair stil önerileri veriyoruz, moda ve ‘lifestyle’ içerikli yayın yapıyoruz. Herkesle aynı olmadan farklı ve özgün yaşam tarzını benimseyenlere ulaşmaya çalışıyoruz. YouTube ile de doğru kitleye ulaştığımızı düşünüyorum. Takipçilerimiz 18-34 yaş arası kadınlar, çoğunlukla gençler diyebilirim.
- Haftada iki gün, maksimum 10 dakikalık yayınlar yapıyoruz. Çekim saatini de kendimize göre belirliyoruz. Televizyona göre daha samimi, rahat, kendimizden bir şeyler yansıtabildiğimiz yayın yapma özgürlüğümüz var.
- Artık mobil yaşıyoruz ve sosyal medyayı herkes çok kullanıyor. Hap bilgilere, çabuk ulaşılabilen önerilere ihtiyaç duyuyoruz. Herkesin sosyal medyada olduğu bir zamanda tabii ünlüler de sosyal medyayı aktif kullanmak zorunda.
- Geri dönüşler çok olumlu. Özellikle vintage stil önerilerimizi faydalı buluyorlar ve kanaldan gayet güzel beslendiklerini belirtiyorlar. Yetişebildikçe cevap yazmaya çalışıyorum. İstekleri de göz önünde bulunduruyoruz. Şu ara saç bakımı videosu çok isteniyor, sanıyorum yakın zamanda çekeceğiz.
“Yorumlar ve sorular en büyük yol göstericim”
Buse Terim (Buse Terim)
- Moda, güzellik, ‘lifestyle’ konularında yayın yapıyorum. Favori ürünlerimi açıkladığım, gelen soruları cevapladığım, trendleri anlattığım videolar var. Bana dair her şeyden söz ediyorum.
- Haftada iki kez düzenli video yayınlamak basit değil. Ciddi bir prodüksiyon ile çok özenerek çalışıyoruz. Takipçilerin yüzde 85’ini kadınlar oluşturuyor. İzleyenlerin yarısının yaşı 18-24.
- Benim için YouTube çok daha samimi bir ifade aracı. TV’de program yapmam için de çok teklif alıyorum ama burası istediğim gibi şekillendirdiğim, özgür olduğum bir mecra, bir nevi “Buse Terim TV”.
- Kanalım 2013’ten beri vardı ama aktif değildim. YouTube’un ne kadar büyüyeceğini fark ettiğimde Fashion Link ekibiyle yolumuz kesişti, kanalı daha aktif hale getirmeye karar verdim. Ağustosta 4 bin abone varken kısa zamanda 100 bini geçmenin heyecanını yaşıyorum.
- Yorumlar değişik bakış açılarından bakmanızı sağlıyor. Elimden geldiğince takip edip, cevaplıyorum. İçeriklerimi üretirken gelen sorular, yorumlar en büyük yol göstericim.
“Benimle birlikte yaşlanan bir kanal olacak”
Suzan Kardeş (Suzan Kardeş)
- Yemek, makyaj, bakımlar, menajer-solist çatışması kısmı, özel günler için çalışmalar var. “Kaçın Suzan Geliyor” bölümü ise şöyle: Sokakta insanları durdurup ruj süreceğim mesela. Beşiktaş Balık Pazarı’nda video çektik. Balıkçılar “balık” diyor, ben “makyaj” diyorum; birilerini durdurup ruj, kalem sürüyorum. Orkestramla birlikte konserler de yapmak istiyoruz kanalda. Sadece kadınlara değil erkeklere de yönelik: saç kesimi, tırnak bakımı...
- YouTube kanalımda herkes yaşlandıkça da neler yapabildiğimi görecek; belki artık elim tutmayacak, zor kalem süreceğim yıllar sonra falan... Benimle birlikte yaşlanan bir kanal olacak.
- Kendine yakışanı bilmek istiyor insanlar en çok. “Yüzüm yuvarlak, ne yapayım?” gibi sorular geliyor. İstanbul’u, Türkiye’yi gezeceğiz. Plajdaki birinin sırtına krem de süreceğim yani...
- Kendi televizyonum var istediğimi yaparım gibi bir durum var. O müthiş bir rahatlık, kimseye bağlı değilsin. Hex isimli ekip animasyonları, prodüksiyonu, müzikleri yapıyor.YouTube’da yaptığının nereye ulaştığını biliyorsun.
“Ünlüler aktif kullanmalı”
Didem Soydan (Di D)
- Kanalda iş tempomla ilgili her şey var. Yaptığım spor, beslenme şeklim, bakım ritüellerim, çekime hazırlanışım, podyum arkası, makyaj, o arada okudugum bir kitap, gördüğüm yeni bir ürün... İçeriklerin yarısını takipçiler, yarısını da zaten 12 yıldır sürdürdüğüm işin kademeleri belirliyor. Takip edenlerin genel yaş aralığı ise 16-35 yaş.
- Benim kitlem tamamen yenilenmeye açık, düşünen, gelişen insanlardan oluşuyor; böyle olunca sadece TV ve gazeteye mahkum kalmak bana göre değildi. YouTube kanalı
bu anlamda inanılmaz bir alan sunuyor. Kanal, patron, zaman, kitle baskısı olmadan kendi yönettiğin, takip edildiğin ve sahte reytinglere kurban gitmeyen bir yapı. Kendine ve işine güvenen herkesin harika karşılık bulduğu bir alan. İşlerinizin gelişen kademelerini anbean gazete ve TV’de yayınlamak mümkün değil. Bence ünlüler sosyal medyayı aktif kullanmak zorunda.
- Üç senedir bir ekiple çalışıyorum, Instagram sayfamla onlar ilgileniyor. YouTube yeni olduğu için bire bir ilgileniyorum, vakit ayırıyorum. Biz onların takibine ihtiyaç duyuyorsak onlar da özel cevapları ve ilgiyi sonuna kadar hak ediyorlar.
“Komedi havuzumu çoğalttığım bir çeşme”
Gupse Özay (Gupse Özay TV)
- Kanalımda şimdilik Yıldız Göğ ve Döne karakterleri var. “Yıldız Göğ” burçlara olan düşkünlüğümden çıktı. “Bir de anti astrolog olsa nasıl olur? İnsanlara negatif yorumlar yapan gıcık bir tip” dedim.
- Ben televizyondan vazgeçeli çok oldu. Kariyerime sinema ve internet üzerinden devam ediyorum. Kendi komedi havuzumu çoğalttığım bir çeşme oldu YouTube ve sosyal medya. Hedef kitlem sadece gençler değil, herkesi ucundan yakalayabiliyorum. Ama Yıldız Göğ ile ağırlıklı olarak beyaz yakalıları yakaladığımı söyleyebilirim.
- Tepemde karar mercii yok. Canım ne isterse, sansürsüz, montajsız paylaşabiliyorum.Doğaçlama yapıyorum, alıyorum elime telefonu, kendime çevirip başlıyorum konuşmaya... Paylaşım ile ilgili teknik kısımla BKM ilgileniyor.
- Sosyal medya ünü besliyor, hep canlı tutuyor seni. Olmazsa olmaz diyemem, iyi bir sinemanın üne ihtiyacı yok. Lakin kitlelerle iletişimin sıcak olmasında fayda var.
- Negatif yorum da var pozitif de. Genç kızlar biraz güzellik istiyor. Onlara bunun aksine değişik tiplemeler veriyorum. Biraz kızıyorlar. Çirkinlik onların ergenlik döneminde hoşlarına gitmeyen bir şey. Onlara cevap vermiyorum, çünkü anlıyorum. Şu an senaryo yazdığım için ağırlığım orada ama sürprizlerim var. Yeni karakterler de kapıda.