DünyaMatcha çılgınlığı

Matcha çılgınlığı

29.06.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:

Geleneksel Japon kültürüne dayanan, özenle yetiştirilen yeşil çayın toz haline getirilmiş şekli olan matcha’ya ilgi sosyal medya etkisiyle arttı.

Matcha çılgınlığı

Hollywood Bulvarı’nda kafesi olan Zach Mangan, menüsünde bulunan 25 çeşit matchadan dördü hariç hepsinin tükendiğini söyledi. Mangan, “Derin çimen aroması, yeşil rengi ve canlandırıcı etkisiyle matcha çayının popülaritesi patlama yaptı” dedi. Bu Japon çayına büyük ilgi, YouTube’da 600 binden fazla abonesi olan ve kendi matcha ürünleri markasını kuran Andie Ella gibi fenomenler tarafından körüklendi. Ancak 

Haberin Devamı

Japon üreticiler artan matcha talebini karşılamakta zorlanıyor. Japonya’daki çay çiftliklerinin azaldığını belirten uzmanlar, çiftçilerin yaşlandığını ve yerine yenilerini bulmanın zorlaştığını kaydetti.

‘Artık sipariş alamıyorum’

Japonya’nın başkenti Tokyo’nun kuzeybatısındaki Sayama’da ailesinin çay işletmesini yöneten 15’inci nesil olan Masahiro Okutomi, yoğun matcha talebiyle boğuşuyor. Okutomi matcha üretiminin çok zor olduğunu anlattı: “Web sitemize artık matcha siparişi almayacağımızı yazmak zorunda kaldım. Tozun üretimi yoğun bir işlemdir. Tencha adı verilen yapraklar, hasattan önce birkaç hafta gölgede tutularak tat ve besin değerleri yoğunlaştırılır. Daha sonra kurutulur ve incecik öğütülür. Matcha’yı düzgün yapmak için yıllarca eğitim almak gerekir. Bu, ekipman, emek ve yatırım gerektiren uzun vadeli bir çabadır. Dünyanın match’aya ilgi göstermesinden mutluluk duyuyoruz. Ancak artık yetişemiyoruz.”

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler