Dünya 'Ürkütücü' keşif! Bilim insanları nedenini açıklayamıyor

'Ürkütücü' keşif! Bilim insanları nedenini açıklayamıyor

27.01.2022 - 09:52 | Son Güncellenme:

Bilim insanları gökyüzünde 20 dakika aralıklarla yanıp sönen yeni bir ışın türü keşfetti. Avustralya'da Curtin Üniversitesi'nden bir ekip, evrendeki radyo dalgalarına dair bir araştırmada 20 dakikada bir gelip giden yeni bir ışın türü tespit etti.

Ürkütücü keşif Bilim insanları nedenini açıklayamıyor

Nature dergisinde yayımlanan araştırmayı denetleyen Astrofizikçi Dr. Natasha Hurley-Walker, milisaniyeler veya saniyeler içinde yanıp sönen ışığın Pulsar (nötron yıldızı), birkaç gün içerisinde yanıp sönen ışığın ise Süpernova kaynaklı olduğunu, ancak yeni tespit edilen ışık türünün 20 dakikada bir gelip gittiğini kaydetti.

The Guardian'ın haberine göre, Murchison Widefield Array radyo teleskobunu gözlemleyen Hurley-Walker, yeni ışık türünün kaynağının bilinmediğine dikkati çekerek, bu ışığın yaklaşık 4 bin ışık yılı gibi yakın bir mesafeden geldiğini belirtti.

Hurley-Walker, "Bir astronom için biraz ürkütücüydü çünkü gökyüzünde bunu yapan hiçbir şey bilinmiyor" dedi.

Ünlü astrofizikçi, “Teorik olarak var olduğu tahmin ediliyordu ama kimse bunlardan bir tanesini doğrudan tespit etmeyi ummuyordu çünkü bu kadar parlak olmalarını beklemiyorduk" diye konuştu.

BİLİM İNSANLARI NEDENİNİ ANLAYAMIYOR

Gökbilimciler, yeni bulunan nesnenin, Ocak ve Mart 2018 arasında gözlemlendiğinde neden hala tespit edilebilecek kadar enerji yaydığı konusunda şaşkınlar.

Ürkütücü keşif Bilim insanları nedenini açıklayamıyor

Hurley-Walker şaşkınlığını "Anlayamadığımız bir nedenden ötürü, manyetik enerjiyi daha önce gördüğümüz her şeyden çok daha etkili bir şekilde radyo dalgalarına dönüştürüyor" sözleriyle anlattı.

O'Doherty de ışın türünün, var olduğu tahmin edilen ancak asla gözlemlenmeyen bir tür nötron yıldızı olan "magnetar" olabileceğine işaret etti.

O'Doherty, gökyüzünü incelemek için ülkenin batısındaki Murchison Widefield Array (MWA) teleskoplarını kullandı.

Küçük bir şehir boyutuna kadar ufalan nötron yıldızları başlangıçta inanılmaz derecede hızlı döner. Hızlı dönen nötron yıldızları, milisaniyeler veya saniyeler içinde yanıp sönen pulsarlar olarak algılanabilir.

Zamanla, nötron yıldızı enerji kaybedecek ve yavaşlayacak. Open University'de astrofizikçi olan Profesör Andrew Norton, "Ama normalde yavaşladıkça kaybolmalarını beklersiniz. Ölüm çizgisi olarak bilinen teorik bir hesaplamanın altına düştüklerinde onları görmememiz gerekirdi" dedi.