13.11.2017 - 03:16 | Son Güncellenme:
Ana teması, ‘Ulusal Değer Zeytinyağı, Küresel Hedef Bütün Dünya’ olarak belirlenen Hasat Şenliği’ne, çok sayıda yabancı konuk ve kalabalık bir vatandaş topluluğu katıldı. Uzman konuşmacıların söz aldığı panellerde, zeytin ve zeytinyağı sektörünün günümüzdeki durumu bütün yönleriyle tartışıldı. Markalaşma konusunda her türlü çalışmayı yapan Ayvalık Ticaret Odası (ATO), ilçenin dünyaca ünlü zeytinyağına ‘Coğrafi İşaret’ alınmasını sağlayarak, Ayvalık zeytinyağının taklit edilmesinin önüne geçti.
‘Coğrafi İşaret’ vurgusu
‘Coğrafi İşaret’in, gıda ürünlerine büyük bir katma değer sağladığına dikkat çeken ATO Başkanı İbrahim Kantarcı, “Hedefimiz, 2018’in ilk çeyreğinde resmi başvuruyu yapmak. Türkiye’nin zeytinyağında Avrupa Birliği Tescili’ni alması için markalaşmak şarttır. Ülkemizin tarımsal ürünlerde ve tarıma dayalı sanayide yapacağı çok şey olduğuna inanıyoruz” dedi. Belediye Başkanı Rahmi Gençer de, “Halkımıza, ATO’ya, sektör temsilcilerine, siyasetçilerimize çok teşekkür ederiz” dedi.