02.06.2022 - 00:08 | Son Güncellenme:
Türkiye’de beyaz et sektörünün en büyük oyuncularından biri olduklarını belirten Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, “İleri işlenmiş pratik ürünlerde lider markayız. Yaklaşık 3500 kişiye doğrudan istihdam sağlıyoruz. 2021 yılını 4.4 milyar TL ciro ile tamamladık ve bir önceki yıla göre yüzde 70’lik artış sağladık. 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. 2021 yılında ihracatta 75 milyon dolarlık ciroya ulaştık. Pratik piliç ürünleri kategorisinde Türkiye’nin en çok ihracat yapan markasıyız. 2022’de ihracatta hedefimiz 125 milyon dolar” diye konuştu.
50 milyon euroluk yatırım
Tüm faaliyetlerinde sürdürülebilirliğe odaklandıklarını ifade eden Ergül, “2022 yılında tüm yatırımlarımızın değeri 50 milyon euroyu bulacak. Bunlardan en önemlisi geçtiğimiz yıl yatırım kararı aldığımız Kahramanmaraş Üretim Tesisi. Bu yatırım hem Türkiye beyaz et sektörüne ivme kazandıracak hem de ülke ekonomisine katkı sağlayacak. Lezita global bir gıda marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor” dedi.