Ege Yeni rakiplerimize göre strateji belirlemeliyiz

Yeni rakiplerimize göre strateji belirlemeliyiz

21.08.2017 - 03:26 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin yıllık ihracat rakamları açısından tüm sektörler içinde birinci sırada bulunan tekstil ve hazır giyim sektörüne yeni rakipler geliyor.

Yeni rakiplerimize göre strateji belirlemeliyiz

Türkiye’nin yıllık ihracat rakamları açısından tüm sektörler içinde birinci sırada bulunan tekstil ve hazır giyim sektörüne yeni rakipler geliyor. AB ve ABD’nin üretimi teşvik etme kararı alması ile sektör yeni bir rekabet ortamına girerken, Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Yönetim Kurulu Başkanı Atınç Abay, sektör firmalarına yeni rakiplere göre strateji belirleyin çağrısı yaptı.
‘Uyum sağlamalıyız’
Düşük maliyet avantajıyla tekstil ve hazır giyimde gelişmekte olan ülkelerle rekabet içinde olan Türkiye, AB ve ABD’nin kendi sanayisine yönelik yatırım kararı, sahadaki oyuncuları değiştirirken rekabetin dozunu arttıracak. Teknoloji destekli ve yüksek bütçeli yatırımlarla AB içinde rekabete girecek olan Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörü, atılım yapmanın yollarını arıyor. Abay, “Avrupa Birliği ülkelerine Çin ve Bangladeş’den sonra en yüksek hazır giyim ihracatı yapan ülke olarak, oyunun kuralları değişirken buna uyum sağlayıcı yatırımları yapmamız gerekiyor. Ar-Ge ve teknolojik yatırımlara hız vermeli” dedi. Abay, “Rekabet gücümüzü ve konumumuzu korumak istiyorsak, en önemlisi önümüzdeki yıllarda sektörel krizlere girmek istemiyorsak, önlemlerimizi şimdiden almalıyız” diye konuştu.