Ege Yol haritasında raylı sisteme ayrıcalık

Yol haritasında raylı sisteme ayrıcalık

10.01.2018 - 04:34 | Son Güncellenme:

İzmir’in ulaşım ihtiyacını karşılamak ve 2030 yılındaki hedeflerinin belirlenmesi amacıyla oluşturulan ‘İzmir Ulaşım Ana Planı’ tamamlandı. Raylı sistem hattının 12 yılda 465 kilometreye çıkarılması planlanıyor

Yol haritasında raylı sisteme ayrıcalık

İzmir’i 2030 yılına hazırlamak ve yaklaşık 6 milyon kişinin yaşayacağı bir şehrin ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla oluşturulan İzmir Ulaşım Ana Planı çalışmaları tamamlandı. Plan kapsamında yer verilen İzmir’in geleceğini şekillendirecek önemli yatırımların da yer aldığı kararlar kamuoyuyla paylaşıldı.

Haberin Devamı

Geniş bir ekiple yapılan planla, İzmir’in 2030 yılına kadar izleyeceği yol haritası belirlendi. Plana göre, önümüzdeki 12 yılda kentin raylı sistem ağının 465 km’ye çıkarılması öngörülüyor. Aynı süreçte 27 noktada da yeni transfer merkezi kurulacak, 6 yeni iskele ile birlikte deniz ulaşımında 11 yeni hat planlanacak. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, planın temel hedeflerinden birinin artan otomobil sahipliğine karşı gerekli önlemleri almak olduğunu belirtti, “11 kilometre olan raylı sistem ağını şu anda 165 km olarak çalıştırmaktayız. Bir ay sonra Konak Tramvayı’nın da devreye girmesiyle 180 km olacak” diye konuştu.

‘Böyle faiz yok’

Başkan Aziz Kocaoğlu, “Geçtiğimiz yıllarda Ulaştırma Bakanlığı, belli kentlerimizin raylı sistem yatırımlarını üstlendi. Bizden de böyle bir talep söz konusu oldu. 7-8 senedir Halkapınar-İzotaş hattını yapacaklarını söylüyorlar. Gerekiyorsa 4,5 km’lik bu hattı kendi olanaklarımızla seve seve gerçekleştiririz” diye konuştu.

Haberin Devamı

İzmir Ulaşım Ana Planı’nın teknik detaylarını ise İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Kader Sertpoyraz ve Ulaşım Planlama Şube Müdürü Mert Yaygel yaptı. Başkan Aziz Kocaoğlu, 180-200 milyon euro’ya mal olması planlanan Narlıdere metrosu için gelen çok uygun koşullardaki kredi teklifini İller Bankası’nın tutumu nedeniyle değerlendiremediklerini söyledi, o dönemde faiz oranının yüzde 1.34 olduğunu ifade etti, “Türkiye’de böyle bir kredi faizi yok. Şimdi teklifler yüzde 4-4,5” dedi.

Katılımcı süreç

İzmir Ana Ulaşım Planı’nın hazırlık süreci hem ulusal hem de uluslararası standartlara uygun yöntemler ile sürdürüldü. 40 bini aşkın hanede yaklaşık 100 bin kişiyle, ayrıca 6 bin sürücü, yolcu ve yayayla anket yapıldı. 135 kesit ve 114 kavşak noktasında trafik sayımları, 6 güzergahta özel araç hız etüdü, 15 güzergahta minibüs hız etüdü gerçekleştirildi. Çalışmada 327 kişilik araştırma ekibi, 20 idari personel ve Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım ile ilgili birimleri görev yaptı.

2030 hedefleri

Ulaşım Ana Planı kapsamında raylı sistemlerde önümüzdeki 15 yılda mevcut 153 km’lik şebekeye 312 km daha ekleyerek 465 km’lik bir raylı sistem ağı oluşturulması planlanıyor. Mevcut inşaat ihale süreci devam eden Narlıdere hattı ile yakında inşaat ihalesine çıkılacak Buca-Üçyol hattının hemen devamında Sarnıç-Gaziemir-Eskiizmir-Çankaya-Basmane-Yenişehir hattı ile Buca hattının Üçyol’dan Konak-Alsancak-Halkapınar-Bayraklı yönündeki devam hattının proje süreçlerine başlanarak, öncelikli yatırım programına dahil edilecek. İZBAN’ın kuzeyde Bergama’ya güneyde ise Tire, Ödemiş, Bayındır ilçelerimize kadar uzatılması planlar dahilinde.

İZBAN’ın 3 dakika bir sefer yaparak saatte 40 bin yolcuya ulaşabileceği öngörülüyor. Karşıya Tramvayı’nın Mavişehir bağlantısının tamamlanmasıyla Çiğli AOSB ve Katip Çelebi Üniversitesi uzatmasına başlanması amaçlanıyor. Uzun vadede, Bornova-Narlıdere metro hattı da Güzelbahçe’ye uzatılacak. Kuzey hattının Menemen’e kadar, doğuda da Pınarbaşı hattının Kemalpaşa OSB ve merkeze uzatılması planlanıyor.

Haberin Devamı

Kısa, orta ve uzun vadeli planlanan raylı sistem hatlarının dökümü

Yol haritasında raylı sisteme ayrıcalık

Haberin Devamı

Kısa vadede

- Karşıyaka Tramvayı’nın Çiğli Uzatması

11,0km/14 istasyon

- Evka3-F.Altay Metro Hattı’nın Bornova-Narlıdere Uzatması (1 & 2.Etap)

8,1km/8 istasyon

- Buca Metrosu (1.Etap)

11,7km/10 istasyon

- İzban-Ödemiş-Tire uzatması

75,2 km/19 istasyon

- İzban-Bergama uzatması

54 km/15 istasyon

Orta vadede:

- Buca Metrosu 2. ve 3. etaplar

12,3 km/12 istasyon

- Eskiizmir Metro hattı

27,6 km/24 istasyon

- Kuzey Metro hattı

21,6 km/21 istasyon

- Halkapınar-Kemalpaşa Metro hattı (1 etap)

8,9 km/10 istasyon

Uzun vadede:

- Evka3-F.Altay metro hattı Güzelbahçe uzatması

13,6 km/11 istasyon

- Kuzey Metro hattı (Menemen uzatması 2. etap)

14,2 km/13 istasyon

- Halkapınar-Kemalpaşa metro hattı (2. ve 3. etaplar)

23,7 km/13 istasyon

*Girne Tramvayı

4,4 km/10 istasyon