06.01.2022 - 17:19 | Son Güncellenme:
Şirketlerin kampanyalarını halkla ilişkiler müdürleri, reklam yazarları, strateji uzmanları ve planlama mühendisleri uzmanları hazırlar.
Kampanya Ne Demek, TDK Sözlük Anlamı Nedir?
Bir firmanın yıllık satış cirosuna ulaşmak için yürüttüğü faaliyetlerin tümüne kampanya denir. Bununla birlikte satışa çıkarılan ürünlerde ve müşterilere sunulan hizmetlerde indirim yapılması da kampanya olarak nitelendirilir. Örneğin kampanyalı cep telefonları, normal fiyatından çok daha ucuza satılır.
Promosyonlu ürünler de düzenlenen kampanyalar arasında yer alır. Genellikle son kullanma tarihi yaklaşan ya da elde kalan ürünler, kampanyalı fiyatlarla satışa çıkarılır.
Kampanya Nasıl Yapılır?
Kampanya düzenlerken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlar şunlardır:
1- Öncelikli olarak birden fazla strateji belirlenir ve sorumlu müdüre sunulur. Alternatif stratejilerden ve planlardan şirket için en uygun olanı seçilir.
2- Kampanyanın hedef kitlesi belirlenir. Hedef kitlesine uygun bir slogan seçilir.
3- Bütçe belirlenir.
4- Televizyon kanallarına, gazetelere ve internet sayfalarına kampanyanın içeriğiyle ilgili reklam verilir.
5- Kampanyalı ürünler, şirketin web sitesinde detaylı bir şekilde tanıtılır.
6- Profesyonel bir ekibe reklam metinleri yazdırılır.