Sözlük Kampanya Ne Demek, Tdk Sözlük Anlamı Nedir? Kampanya Nasıl Yapılır?

Kampanya Ne Demek, Tdk Sözlük Anlamı Nedir? Kampanya Nasıl Yapılır?

06.01.2022 - 17:19 | Son Güncellenme:

Orijinal dilinde ''campaigne'' şeklinde yazılan kampanya sözcüğü İtalyanca kökenlidir. Kelimenin sözlük anlamı faaliyet ve iş olsa da günümüzde daha çok reklam ve tanıtım anlamında kullanılır. Düzenlenen kampanyaların temel amacı marka bilinirliğini arttırmak ve şirketin yıllık hedeflerini gerçekleştirmektir. Kampanya ne demek? Kampanya nasıl yapılır tüm detayları ile derledik.

Kampanya Ne Demek, Tdk Sözlük Anlamı Nedir Kampanya Nasıl Yapılır

 Şirketlerin kampanyalarını halkla ilişkiler müdürleri, reklam yazarları, strateji uzmanları ve planlama mühendisleri uzmanları hazırlar. 

Haberin Devamı

 Kampanya Ne Demek, TDK Sözlük Anlamı Nedir?

 Bir firmanın yıllık satış cirosuna ulaşmak için yürüttüğü faaliyetlerin tümüne kampanya denir. Bununla birlikte satışa çıkarılan ürünlerde ve müşterilere sunulan hizmetlerde indirim yapılması da kampanya olarak nitelendirilir. Örneğin kampanyalı cep telefonları, normal fiyatından çok daha ucuza satılır. 

 Promosyonlu ürünler de düzenlenen kampanyalar arasında yer alır. Genellikle son kullanma tarihi yaklaşan ya da elde kalan ürünler, kampanyalı fiyatlarla satışa çıkarılır. 

 Kampanya Nasıl Yapılır?

 Kampanya düzenlerken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlar şunlardır: 

 1- Öncelikli olarak birden fazla strateji belirlenir ve sorumlu müdüre sunulur. Alternatif stratejilerden ve planlardan şirket için en uygun olanı seçilir. 

Haberin Devamı

 2- Kampanyanın hedef kitlesi belirlenir. Hedef kitlesine uygun bir slogan seçilir. 

 3- Bütçe belirlenir. 

 4- Televizyon kanallarına, gazetelere ve internet sayfalarına kampanyanın içeriğiyle ilgili reklam verilir. 

 5- Kampanyalı ürünler, şirketin web sitesinde detaylı bir şekilde tanıtılır. 

 6- Profesyonel bir ekibe reklam metinleri yazdırılır.