08.10.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Erkek, kadın ve çocuk giyimi ile ev tekstili alanında faaliyet gösteren firmanın Pazarlama Direktörü Johannes Tisborn, Türkiye'nin 'çok dinamik bir pazar' olduğunu söyledi. Tisborn, "Türkiye son beş yılda, makro ekonomik değerler anlamında kayda değer ilerleme gösterdi. Türkiye'nin daha da fazla büyüyeceğine ve gelişeceğine inancımız tam. Beklentimiz kişi başı ve tüm girdilerde satın alma gücünün yükseleceği yönünde. Ayrıca, siyasi ve finansal istikrar da beklentilerimiz arasında. Bu da, daha fazla yatırım konusunda inancımızı artırıyor" dedi. Dünyada 13 ülkede binin üzerinde mağazası bulunan hazır giyim firması C&A, Türkiye pazarına giriyor. 5.5 milyar euro ciro ve 32 bin çalışanı bulunan şirket ilk mağazasını 2007'de açacak. Clemens and August Brenninkmeijer kardeşler tarafından kurulan ve faaliyetine 1841 yılında Hollanda'da başlayan firmanın ayrıca Güney Amerika'da 150 mağazası var. Türkiye'nin rekabet açısından zorlu bir pazar olduğunu anlatan Tisborn, şunları söyledi: "Perakende sektörü çok gelişmiş. Kanyon gibi merkezlerde de sanatsal ve görsel alıveriş mimarisi çok üst düzeylerde. Yerli rakiplerimiz güçlü. Bunun yanında uluslararası firmaları ve cadde pazarını da eklemek gerek. Tüm bunlar çok rekabetçi bir ortamda hareket edeceğimizin göstergeleri. Türkiye'ye sunabileceğimiz en iyi ürünler ve fikirler ile olabilecek en iyi ekiplerle geliyoruz. 'İyi ekiplerle geliyoruz' C&A'nın tekstil perakendeciliği konusunda 160 yıllık başarılı bir geçmişi var. Zor pazarlarda ve zor şartlar altında çalışabileceğimizi piyasalara kanıtladık. Avrupa'da pek çok Türk müşterimiz var. 'Paranızın karşılığı' ve 'aile perakendecisi' kavramları müşterilerimize cazip geliyor ve bu pek çok ülkede başarılı oldu. Avrupa'nın önde gelen tekstil perakendecilerindeniz. Bu şans eseri oluşmuş bir durum değil. Her gün bu pozisyonumuzu koruyabilmek için çok yüksek performansta çalışıyoruz" dedi.Türkiye'de ilk perakende pazar araştırmalarına 1.5 yıl önce başladıklarını anlatan C&A Finans Müdürü Berna Kural Okandan da, "Bu araştırmalar sonucunda pazar ortamının yoğun analizini çıkarttık. Sonuçta Türkiye'nin C&A için çok ilginç bir pazar olduğunu gördük" dedi. İlk mağazalarını 2007 yılında açacaklarını söyleyen Okandan, şöyle devam etti:"İlk aşamada üç mağaza açmayı hedefliyoruz. C&A'in gelecek yıllarda Avrupa'daki toplam yatırım tutarı 600 milyon euro olacak. Bunun en kayda değer payı Türkiye'de yatırım için düşünülüyor. Türkiye C&A için bir uzun vadeli bir yatırım. Türk tekstil pazarında çok büyük bir rol üstlenmek istiyoruz." İlk aşamada üç mağaza